کد مطلب: ۴۴۷۸۱۱

رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد غذایی حذف شد

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد غذایی حذف شد

رئیس اتاق اصناف تهران از حدف ارز ۴۲۰۰ برای واردات مواد غذایی خبر داد و گفت: افراد از این پس برای خرید مواد اولیه یا واردات کالا باید ارز نیمایی خریداری کنند، همین موضوع قیمت مواد غذایی را در بازار گران خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره وضعیت کالاهای اساسی در نیمه نخست سال به تجارت‌نیوز گفت: کالا به اندازه کافی در انبارها وجود دارد. کمبود کالا نداریم اما قیمت موادغذایی و کالاهای اساسی نوسان دارد، دلیل این موضوع این است که بانک مرکزی ارز دولتی را برداشته و ارز نیمایی را به واحدهای صنعتی مواد غذایی و واردکنندگان کالاهای اساسی اختصاص می‌دهد. در هر صورت با این شیوه برنامه‌های دولت قیمت‌ کالاهای اساسی افزایش خواهد یافت.

قاسم نوده فراهانی افزود: فعلا ارز دولتی به دارو تخصیص می‌یابد و این در حالی است که ارز دولتی از مواد غذایی حذف شده است. افراد از این پس برای خرید مواد اولیه یا واردات کالا باید ارز نیمایی خریداری کنند، همین موضوع قیمت مواد غذایی را در بازار گران خواهد کرد.

او اظهار کرد: قیمت ارز نیمایی دو برابر ارز دولتی است و طبیعی است که قیمت کالا تغییر کند. بنابراین مردم نباید اصناف را متهم گران فروشی کنند بلکه این خود بانک مرکزی است که تصمیم جدید اتخاذ کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با حذف ارز 4200تومنی سهامهای روغنی مثل غبشهر، غپونه،غمارک پرواز میکنن

  • مهدی

    چه ارز نیمایی باشد و چه ارز دولتی همه چیز نه دو برابر بلکه چند برابر شده است پس اینها همه بهانه است مثلا همین لوبیا قرمز که از کیلویی شش هزار تومان شد کیلویی ۲۴ هزار تومان ،چرا ارز کهدو برابر شد باید کالا چهار برابر شود .

  • ناشناس

    ما که نداریم اونم روش

  • ناشناس

    دیگ مرگ ترسی ندارع
    باید از زندگی کردن ترسید

  • سید رضا

    شرم کنین از خدا. چقد میخواید مردم رو بیچاره تر کنین. نه دنیا رو دارین نه اخرت را.

  • ناشناس

    قیمت ارز نیما ۱۶ هزارتومان است پس قیمت ها چهار برابر می شود نه دوبرابر

  • شهبازن

    بخدا حذف ۴۲۰۰ تومانی به نفع مردمه الان ذرت ۴۲۰۰ میگیره اما تو بازار قیمتش ارز ازاده فقط رانت خواری
    الان چایی ارز ۴۲۰۰چند ماه حذف شده هم ارزون تر شده هم زیادتر

  • شهبار

    حذف ارز دولتی بع نفع خودمونه چون طرف به قیمت ارز آزاد میفروشن
    چایی ارزش حذف شد ارزون تر شد

    • ناشناس

      چقدر ساده ای الان برنج ارزون شد؟؟!! سه برابر شد حبوبات ارزون شد؟؟!! کارشناسانی که تو تلویزیون میگفتن ارز ۴۲۰۰حذف بشه بهتره منظورشون این بود که برا جیب پولدارها و همچنین برا دولت بهتره نه برا منو تو!!!!!

  • مهدی عباسی

    سلام کد بورسی بگیرید مثل من سهام غذایی مثل سالمین بخرید

  • حسین حسین زاده فومنی

    ارز دولتی اگر حذف شود خسارت سنگین آن متوجه مردم علی الخصوص قشر کم درآمد و عناصر آسیب پذیر می شود. ای کاش دولت محترم با اتخاذ تدابیر نیکو و پرداخت یارانه مکفی به این افراد لااقل از گزند آفت تورم در امان بمانند و بتوانند جوابگوی هزینه تحمیل شده زندگی شان باشند . طراحان این پروزه طبیعتا ازرفاه مالی و آسایش زندگی بدون دغدغه برخوردار هستند لذا نمی توان آنان را متوجه این نگرانی نمود چرا که خود از طبقه محروم نیستند و درک و درایتی در این باره ندارند .
    اگر نه یک روز و یک ماه و یک سال بلکه در طول مدت زندگی این سختی را متحمل می شدند هرگز نظر موافقی در این باره نداشتند اما چون مست پول و غرق در مادیات هستند و همه چیز در یک چشم بر هم زدن برایشان مهیا می شود مبادرت به چنین موضوعی نموده اند . اما وای به حال و روز بد مردم