کد مطلب: ۴۹۷۸۸۵

خوانساری:

ارز ۴۲۰۰ تومانی ضربه بزرگی به اقتصاد زد / فرار مغزها شدت گرفته است

ارز 4200 تومانی ضربه بزرگی به اقتصاد زد / فرار مغزها شدت گرفته است

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی ضربه بزرگی به اقتصاد زد و در سه سال گذشته رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری منفی بوده و فرار مغزها شدت گرفته که یکی از دلایل آن مناسب نبودن محیط کسب و کار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران، در ششمین دوره همایش مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: قانون مبارزه با فساد سال ۸۷ مجلس تصویب شد اما بعد از ۱۳ سال هنوز آن طور که باید و شاید نتوانستیم با فساد مبارزه کنیم به جای مبارزه با علت به معلول‌ها می‌پردازیم.

خوانساری اضافه کرد: چند علت مهم زمینه‌ساز فساد شدند یکی از آنها ساختار غلط اقتصادی است که از قبل از انقلاب این ساختار وجود دارد و در آن دولت بزرگ و با اقتصاد نفتی است که در همه بخش‌ها دخالت دارد‌.

وی افزود: در سه سال گذشته رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری منفی بوده و فرار مغزها شدت گرفته که یکی از دلایل آن مناسب نبودن محیط کسب و کار است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: غیرشفاف بودن فضا یکی از مهمترین علل فساد است البته از دیگر عوامل اصلی فساد می‌توان به انحصار اشاره کرد.

خوانساری به شرکت‌های خصولتی و ارز ترجیحی پرداخت و گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی ضربه بزرگی به اقتصاد زد و باعث شد سوبسید به محصولات خارجی اختصاص یابد.

وی با اشاره به تغییرات سریع قوانین و مصوبات تاکید کرد: قوانین و مقررات باید مشخص باشند تا نتوان از آن تفاسیر مختلف به دست آورد و همینطور تغییرات متوالی نداشته باشند. امضای طلایی نیز باید حذف شود. آخرین عامل برای مبارزه با فساد آزادی رسانه‌ها است رسانه‌های آزاد می‌توانند در مبارزه با فساد موثر باشند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیگه این چیزا مهم نیست.. فرار مغزها.. گرانی.. فساد..اقازاده های پول خورک.. اینا همه عادیه عادی شده.. مهم نیست.. من ی جوون 21 ساله ام و بیکار دارم میگردم.. اینا فقط حرف هیچ اتفاقی هم نمیفته.. و هیچ امیدی به آینده ندارم چون هیچ اتفاقی نمیفته..

  • حمیدب

    بدبخت شدیم رفت

  • ناشناس

    تا حالا چه گلي به سر مردم با ارز ۴٢٠٠ توماني زديد , همه چي رو با نرخ ازاد حساب مي کنين و اگرم ارز ۴٢٠٠ توماني هست از ما بهتران سويا و دان مرغ وارد ميکنن و به پنج برابر قيمت ميفروشن که قيمت مرغ ميشه ٣٠٠٠٠ تومن , بس کنيد دستتان رو شده کمتر دروغ بگوييد