کد مطلب: ۱۶۷۲۵۶

ارسال نخستین محموله گندم هند به افغانستان

ارسال نخستین محموله گندم هند به افغانستان

امروز نخستین محموله گندم ارسالی از هند به افغانستان از طریق بندر چابهار ارسال شد.

امروز نخستین محموله گندم ارسالی از هند به افغانستان از طریق بندر چابهار ارسال شد، سال گذشته هند، ایران و افغانستان تصمیم گرفتند سرمایه‌گذاری مشترکی را برای ایجاد مسیرهای تجارتی داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از ABC نیوز، هند امروز نخستین محموله گندم خود را به افغانستان از طریق بندر استراتژیک ایران، چابهار، ارسال کرد. این محموله که هدیه هند به افغانستان است، از بندر کاندلا به چابهار ارسال شد و قرار است توسط کامیون از این بندر به افغانستان حمل شود.

این مسیر تجارتی جدید پس از آنکه کریدور هوایی بین هند و افغانستان در ژوئن سال گذشته ایجاد شد راه‌اندازی شده است.

این مسیرها برای دسترسی افغانستان و هند به بازارهای همدیگر طراحی می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از هند خواسته است که برای کمک به افغانستان مسیرهای توسعه‌ای بیشتری را داشته باشد. در حال حاضر پاکستان به هند اجازه حمل از قلمرو خود را به افغانستان نمی‌دهد؛ چراکه این منطقه محل اختلاف دو کشور است.

امروز سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند اعلام کرد که این محموله باعث هم‌گرایی بیشتر هند، افغانستان و ایران خواهد شد و مسیرهای بازرگانی و تجارتی را در منطقه ایجاد می‌کند.

سواراج گفت: بر این باورم این اقدام آغازی بر طیف وسیعی از پیوندها خواهد بود. پیوند فرهنگ به بازرگانی، سنت به تکنولوژی،سرمایه‌گذاری به فناوری، خدمات به استراتژی و مردم به سیاست خواهد بود.

سال گذشته افغانستان، ایران و هند تصمیم به سرمایه‌گذاری مشترک برای ایجاد مسیر تجارت جدید در کشورهای آسیای مرکزی کردند. هند متعهد شده است که 500 میلیون دلار در بندر چابهار در کنار همکاری‌های جاده‌ای و خطوط ریلی سرمایه‌گذاری کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.