کد مطلب: ۳۷۳۴۸۱

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

استقبال مجلس از سخنان روحانی درباره برجام / تکیه بر توانایی داخلی برای اقتصاد موثر است

استقبال مجلس از سخنان روحانی درباره برجام / تکیه بر توانایی داخلی برای اقتصاد موثر است

علی‌اکبر کریمی گفت: اتخاذ مواضع انقلابی از سوی رییس‌جمهور هر چند دیرهنگام اما بسیار مثبت ارزیابی می‌شود و ضرورت دارد که واکنش به‌گونه‌ای قاطع، انقلابی و موثر باشد تا گروه ۵+۱ و به‌ویژه آمریکا و اروپایی‌ها از اقدامات غیرقانونی و خلاف معاهدات بین‌المللی خود پشیمان شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس جمهور روز چهارشنبه ( 18 اردیبهشت ماه 98) در جلسه هیات دولت درباره بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام سخنرانی کرد.

در این بیانیه ذکر شده که ایران از روز (۱۸ اردیبهشت ۹۸) برخی اقدامات خود در برجام را متوقف می‌کند و به کشورهای باقی‌مانده در توافق ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی فرصت می‌دهد.

رییس جمهور اعلام کرد که از این روز به مدت ۶۰ روز، فروش اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین متوقف می‌شود و اگر تا ۶۰ روز، در زمینه نفتی و بانکی اقدامی از سوی شرکای برجام صورت نپذیرد دو اقدام دیگر صورت خواهد پذیرفت: اول اینکه محدودیت در غنی‌سازی ۳.۶۷ را برمی‌داریم و دیگر، سطحی برای ما مطرح نیست و دوم اینکه راکتور آب سنگین اراک قرار بود با همکاری شرکای برجام نوسازی شود، اما ما تصمیم به ادامه برنامه توسعه راکتور آب سنگین اراک همانند قبل از برجام خواهیم گرفت. اگر آنها پرونده را به شورای امنیت ارجاع دهند، آن وقت ما اقدام بسیار قاطع خواهیم کرد که به سفرای ۵+۱ در نامه‌ها اعلام شده است.

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در رابطه با بیانیه جدید شورای عالی امنیت ملی گفت: اتخاذ مواضع انقلابی از سوی رییس‌جمهور هر چند دیرهنگام اما بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: انتظار داشتیم که خیلی زودتر از اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خلف وعده کنند و عملا این امکان را ایجاد کردند که ایران از برجام هیچگونه بهره‌مندی نداشته باشد باید این واکنش نشان داده می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ضرورت دارد که واکنش به گونه‌ای قاطع، انقلابی و موثر باشد تا گروه ۵+۱ و به ویژه آمریکا و اروپایی‌ها از اقدامات غیرقانونی و خلاف معاهدات بین‌المللی خود پشیمان شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تاکنون بیش از اینکه به توانمندی‌ها و سرمایه‌های انسانی و اقتصادی داخلی کشور اتکا و اعتماد شود، منتظر بودیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای ما گشایشی ایجاد کنند که در حال حاضر به نظر می‌رسد دیگر ناامیدی حاصل شده، بنابراین توجه و سوق تمام اراده‌ها و برنامه‌ها به توانایی داخلی می‌تواند بسیار مفید و موثر برای اقتصاد ایران باشد و اینکه نگاه دولت از خارجی‌ها به داخلی تغییر پیدا کرده بسیار مثبت و ارزنده‌ است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.