کد مطلب: ۴۱۹۱۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اطلاعاتی از افزایش وام مسکن زوج‌ها / خرید امتیاز وام خانه چقدر هزینه‌بر است؟

اطلاعاتی از افزایش وام مسکن زوج‌ها / خرید امتیاز وام خانه چقدر هزینه‌بر است؟

با افزایش سقف نرخ تسهیلات خرید و ساخت مسکن، هر زوج باید ۱۹ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان اوراق تسه خریداری کند تا 240 میلیون تومان وام دریافت کند و با اقساط به طور متوسط 3 میلیون و 800 هزار تومانی در پایان 12 سال 560 میلیون تومان پول برگردانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات ساخت و خرید مسکن است. براساس این مصوبه سقف به هر زوج حداکثر 240 میلیون تومان وام ساخت و خرید مسکن داده می‌شود. یعنی بر هر فرد 100 میلیون تومان وام و 20 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

این تسهیلات قرار است با نرخ سود 17.5 درصد پرداخت شود، که زمان بازپرداخت برای وام 12 سال و برای جعاله پنج سال است.

براین اساس جزئیات افزایش وام مسکن به این نحو است که احتمالا میزان اقساط این وام برای ۲۰۰ میلیون تومان وام، قسط ماهانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، همچنین برای جعاله ۴۰ میلیون تومان باید ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند که پنج ساله بازپرداخت می‌شود.

در حالت عادی زوج‌ها در پایان این ۱۲ سال باید مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان پول به بانک برگردانند.

یعنی در پنج سال اول بازپرداخت این وام، باید ماهانه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند، چون در پایان پنج سال اول جعاله تسویه می‌شود مبلغ قسط به سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد.

بنا به اعلام یک منبع آگاه بانکی، سقف وام به سازندگان واحدهای مسکونی به 80 درصد هزینه ساخت رسیده است، به عبارتی سازندگان تا 80 درصد هزینه‌ای که می‌کنند را می‌تواند ز طریق تسهیلات بانکی دریافت کنند.

همواره دو راه برای دریافت تسهیلات مسکن وجود دارد؛ سپرده‌گذاری در بانک یا خرید اوراق تسهیلات مسکن که در بورس با نماد تسه خرید و فروش می‌شود. اما برای خرید وام مسکن چقدر پول می‌خواهد؟

درحال حاضر امتیاز تسهیلات آذر ۹۸ با نماد «تسه ۹۸۰۹» با ۱٫۸ درصد رشد نسبت به دیروز، ۴۰۷۰۰ تومان قیمت خورد. این اوراق در ابتدای گشایش بازار در صبح امروز و همزمان با انتشار خبر افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن، صف خرید را نیز تجربه و شاهد رشد پنج درصدی نیز بود، اما در ادامه فشار تقاضا روی آن کاهش یافت در عدد ذکر شده به پایان رسید.

بنابراین با احتساب این نکته که در ازای هر برگ اوراق، ۵۰۰ هزار تومان وام می‌توان اخذ کرد، برای دریافت ۲۴۰ میلیون تومان باید ۴۸۰ برگه را خرید. بنابراین هر زوج اگر در بین تمامی اوراق تسه، نماد «تسه ۹۸۰۹» را انتخاب کنند، باید ۱۹ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان بپردازند.

در مجموع هر زوج باید ۱۹ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان اوراق تسه خریداری کند تا 240 میلیون تومان وام دریافت کند و با اقساط به طور متوسط 3 میلیون و 800 هزار تومانی در پایان 12 سال 560 میلیون تومان پول برگردانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خسته نباشید

    • ناشناس

      دستتون درد نکنه ما از این وامها نمیخواییم پول پوشک بچه رو به زور در میارم اجاره مغازه وخونه خرج خونه دکتر دارو صد تا کوف وزهرماری…….نمیدونم این آدما مارو چی حساب کردن

  • علی

    خوشبحالتون دیگه خونه های مردم رو به راحتی میتونید به مزایده بذارید

  • ناشناس

    اگه بخوان ماهی حداقل۳و۴۰۰ مهمونی که خودتون گفتین بدن باید ماهانه حداقل ۶تومن درآمد داشته باشن و قسط جهیز و…بماند اجاره خونه درمان که این روزا بدون بیمه است و خوراک و پوشاک و…بیچاره اند تازه اگه ضامن کارمند که گیر نمیادوسفته و…بماند الا برکه تو لابخدا مردم راسر کار نذارین خداراخوش نمیاداگه بشناسینش

  • ناشناس

    من که زورم نمیرسه شما چطور ؟ ضمن اینکه به منه کارگر یارانه معیشتی هم ندادن مگر اینکه صاحبش بیاد و یه فکری بکنه

  • ناشناس

    واقعا که 240میلیون وام بگیری 560میلیون. با240میلیون دیگه توی روستاهای اطراف شهر میشه خونه خرید که 12سالدیگه هم همون خونه 400نمیخرن

  • ناشناس

    عجب عجب چه ترفندی برای کلاه گذاشتن سر مردم،،، انگار یادتون رفته قرار بود 13تا 17 میلیون پیش با ماهی 240 تا 400 باشه اونم 99 ساله چی شد هر بار نرخ بالاتر ميره،،

    • ناشناس

      99سال قسط بدن مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    فعلا که ابلاغ نشده . کی به شعب برای اجرا ابلاغ می شه

  • صالحی

    با حقوق یک میلیون و ۸۰۰ چه طور زندکی کنیم و چه طور ماهی ۳ ،۴ میلیون وام بدیم تا ۱۲ سال ؟؟؟؟؟؟

  • رزی

    چه وضعشه اخه کجا بیارن ۳۸۰۰ماهی

  • ناشناس

    همبن که تصویب شده رو اجرا کنن جهنم فعلا که به بانک ها ابلاغم نشده