کد مطلب: ۴۱۹۰۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات جدید از افزایش وام مسکن / مبلغ اقساط چقدر شده است؟ / سازندگان تا سقف ۸۰ درصد وام می‌گیرند

جزئیات جدید از افزایش وام مسکن / مبلغ اقساط چقدر شده است؟ / سازندگان تا سقف 80 درصد وام می‌گیرند

امروز صبح اعلام شد مبلغ وام مسکن افزایش یافته است، هر زوجی که بتواند حداکثر 240 میلیون تومان وام بگیرد باید ماهانه چقدر قسط بانکی بدهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی امروز صبح اطلاعاتی از جلسه شورای پول و اعتبار، به ریاست عبدالناصر همتی منتشر کرده است که براساس آخرین مصوبه این شورا سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن افزایش می‌یابد و هر زوج می‌توانند حداکثر ۲۴۰ میلیون تومان وام بگیرند.

نرخ سود این تسهیلات 17.5 درصد و بازپرداخت آن 12 ساله اعلام شده است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از جزئیات بیشتر این تصمیم حاکی از آن است که در سیستم تسهیلات بانکی دو نرخ سود عادی و پلکانی وجود دارد که در حالت عادی زوج‌ها در پایان این 12 سال باید مبلغ 560 میلیون تومان پول به بانک برگردانند.

احتمالا میزان اقساط این وام برای 200 میلیون تومان وام، قسط ماهانه سه میلیون و 400 هزار تومان است، همچنین برای جعاله 40 میلیون تومان باید ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند که پنج ساله بازپرداخت می‌شود.

به عبارتی دیگر زوج‌ها در پنج سال اول بازپرداخت این وام، باید ماهانه 4 میلیون و 400 هزار تومان پرداخت کنند، چون در پایان پنج سال اول جعاله تسویه می‌شود مبلغ قسط به 3 میلیون و 400 هزار تومان می‌رسد.

در همین مورد یک مقام آگاه بانکی از تغییر نوع تسهیلات بانکی به سازندگان واحدهای مسکونی خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: ما در گذشته برای سازندگان مسکن سقف تسهیلات داشتیم، مثلا برای هر واحد 100 میلیون تومان وام می‌دادیم؛ اما با روش جدید بانک مسکن تا سقف 80 درصد هزینه ساخت به سازندگان تسهیلات می‌دهد.

بهرام کلوری در این خصوص اظهار کرد: این تسهیلات با نرخ سود 18 پرداخت می‌شود و نحوه بازپرداخت آن به تعداد واحد ساخته شده بستگی دارد؛ مثلا برای یک آپارتمان 10 واحدی به مدت 18 ماه تنفس داده می‌شود و بعد از آن بسته به سیاست‌ها قسمتی از وام برای هشت تا 12 سال قسط‌بندی می‌شود و باقی مانده را باید مشتری تسویه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    بانکها که بزرگترین زمین دارها در ایران هستند هرگز نخواهند گذاشت روند صعودی قیمت مسکن در ایران متوقف شود

  • ناشناس

    ای طرح هم مثل بقیه طرح ها فقط باعث افزایش اختلاف طبقاتی میشه.حقوق کارمند و کارگر مگه چقدره؟این طرح با توجه به حقوق خودشون هست

  • ناشناس

    برای حل کردن مشکل مسکن یک راه حل بیشتر نیست
    مثل کشور افریقای جنوبی که اگر یک سال خونه خالی بیفته، خونه مال دولت می شه، اینجا هم باید همین کار رو کرد
    کسی که خونه اش خالی هست یعنی نیازی به خونه نداره
    این همه خونه خالی توی این شهر هست و این همه ملت بدون خونه ، این انصاف نیست

  • ناشناس

    من که توان پرداخت ندارم ، الانم که رفتم تقریبا سر کوه تو چادر دارم زندگی میکنم ، چکار کنم خوب ندارم

  • ناشناس

    قشر کارگر رو مسخره گرفتن اخه کارگر بدبخت ازکجا بیاره ماهانه چهارمیلیون وچهارصد قسط بده….واقعا خدا ازشون نگذره

  • ناشناس

    بادر نظر گرفتن رکود کسب کارها ، از دولت محترم خواهشمندیم ، لااقل تنفس 3ماهه برای وام‌های مسکن در نظر گرفته شود.

  • ناشناس

    تنفس 3ماهه ویا بیشتر برای وام‌های مسکن در نظر گرفته شود. دیگر توام پرداخت قسط را نداریم بدون در نظر گرفتن شغل وکسب وکار طرف

  • مهیم بلوچ

    سلام نظرمن ۴سال است می خواهم خانه خودراتعمیرکنم ولی نمی توانم کجا بروم وام بلاعوض می خواهم برای تعمیر خانه خودم کمک مسولین عزیز

  • مهیم بلوچ

    بله

  • ناشناس

    چه کنیم خانه از پای بست ویران است بانکداری اسلامی. واقعا فرض که تونستیم این وامو بگیریم اول با ۲۴۰ قوطی کبریت هم نمیشه خرید بعد هم مگه آدم ها چقدر حقوق می‌گیرند که اینهمه توان قسط داشته باشند.