کد مطلب: ۴۶۳۴۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهامداران سهام عدالت به کدام بانک‌ها اعتراض بیشتری دارند؟

سهامداران سهام عدالت به کدام بانک‌ها اعتراض بیشتری دارند؟

هشت هفته از آغاز فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها می‌گذرد و اعتراض سهامداران نسبت به عملکرد برخی از بانک‌ها و کارگزاری‌ها بیشتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هشت هفته از آغاز فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها می‌گذرد و به گفته فهیمی، سخنگوی سهام عدالت حدود ۵۰۰ هزار سهام‌دار سفارش فروش سهام خود را در بانک‌ها به ثبت رسانده‌اند.

این سفارشات فروش در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه به ثبت رسید و سهامداران پس از آن نیز می‌توانستند از طریق کارگزاری بانکی که شماره شبا حساب خود آن بانک را در اطلاعات سهامداری خود ثبت کرده‌اند، نسبت به همه یا بخشی از ۳۰ درصد سهام اقدام کنند.

برخی از بانک‌ها مدعی هستند که پول مشتریان خود را که در خرداد ماه درخواست فروش داده‌اند را پرداخت کرده‌اند و در حال فروش و واریز سفارشات جاری خود هستند؛ اما در این بین اعتراض‌ها به عملکرد چند بانک نسبت به دیگر بانک‌ها بیشتر است.

بانک ملت

یکی از این بانک‌ها بانک ملت است که سهامداری در این خصوص نوشته است: «ازشانزده خرداد توسایت بانک ملت اقدام بفروش کردم. واسم پیام اومده به خطم .همه چیز هم درسته. خط تلفن بنام خودمه شبا درسته. ولی مسئول محترم الان بعداز ۴۴روز واسه سهام بنده بانک ملت کارگزار تعین نکرده. »

«بانک ملت ۲۱خرداد درخواست دادم اطلاعات هم درسته چرا خبری ازت نیست»

«من از ۱۵ خرداد به ملت درخواست دادم هییییچ مشکلی هم نداشتم سجام هم احراز هویت شدم اطلاعاتمم دزست بود تو سامانه هم بدون مشکل میرفتم تا چهل روز ریالی ندادن»

«من ۱۲ خرداد درخواست فروش سهام عدالت از طریق سایت بانک ملت دادم، موبایل به نام خودمه، شماره شبا درسته، حسابم کارکرد داره، ولی هیچ واریز انجام نشده»

در این خصوص مهدی پورستار، مدیر عامل کارگزاری بانک ملت در هفته به تجارت‌نیوز گفت: تمام درخواست‌های فروشی که تا روز ۱۸ تیر ماه از سوی شرکت سپرده‌گذاری تایید شده و لیست فروش و واریز آن برای ما ارسال شده است، فروخته شده و وجوه آن پرداخت شده است.

به گفته وی تا روز ۲۳ تیر ماه، طی هشت مرحله وجوه حاصل از فروش سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده، پول فروش سهامی که مربوط به روز ۱۸ تیر ماه نیز آماده واریز شدن است.

بانک تجارت

دیگر بانکی که سهامداران از آن گله‌مند هستند، بانک تجارت است؛ اظهارات برخی از مشتریان این بانک را در ادامه می‌خوانید.

«در بانک تجارت سهام عدالتم درتاریخ یازدهم خردادماه فروختم که در چهارم تیرماه نصف پول برام واریز کردند الان بیست وهشتم تیر اهسش که باقیمانده پولو برام واریز نشده»

«آقا من چه کارکنان درست ۵۵روزاست سهام به بانک تجارت فروختم هنوز خبری نیست به کی بگیم»

«من ۳۰درصدرافروختم هنوزهیچ خبری ازواریزی خبری نیست شماره شبا درست.کدملی درست..موبایل درست بانک تجارت هیچی اقدام نکرده»

«واسه من الان ۵۰ روزه که هیچ چیزی واریز نکردن از طرف بانک تجارت به خدا نیاز داریم ۸ خرداد فروختم از طریق کافی نت»

توضیح مدیران کارگزاری بانک تجارت نیز به ابتدای تیر ماه برمی‌گردد که علیرضا ناصری، قائم مقام این کارگزاری به تجارت‌نیوز گفت: کارگزاری بانک تجارت وظیفه خود را انجام داده و سهام را در بالاترین قیمت فروخته است و واریز پول سهام عدالت مشتریان بانک در انتظار دریافت لیست از سوی صندوق سپرده‌گذاری مرکزی است.

بانک ملی

اعتراض در بین مشتریان بانک ملی نیز بالاست که تعدادی از آنها را در ادامه آمده است.

«بانک ملی شد۴۲ روز….خب اگه مشکل اطلاعات حساب داریم خبری پیامکی چیزی بدین بدونیم اصلاح کنیم»

«من کارگزارناظرم بانک ملی هست.هنوز واریزی نداشتم.یازده خرداد ثبت فروش زدم.»

«منم بانک ملی ازطریق برنامه ای ایوا درخواست فروش سهام خودم ومادر وپدرم رو دادم ولی خدایی دریغ از یه هزاری اگه فروختین پ پولش کجاست.»

«من دهم خرداد از طریق ایوا در خواست ۳۰درصد فروش را دادم هنوز بانک ملی یک ریال هم واریز نکرده»

چرا اعتراض نسبت به برخی از کارگزاری‌ها بیشتر است؟

در بین کارگزاری‌های غیربانکی نیز نسبت به دو کارگزاری فارابی و مفید اعتراض بیشتری وجود دارد، اما در خصوص هر دو نوع کارگزاری ذکر این نکته ضروری است که احتمالا علت زیاد بودن اعتراض به برخی از بانک‌ها و کارگزاری‌ها این است که تعداد سهامداری که به آنها مراجعه می‌کنند نسبت به دیگر کارگزاری‌ها بیشتر است.

به طور مثال از آنجایی که سامانه سعدی در ابتدای آغاز فروش سهام عدالت با استقبال زیاد سهامداران مواجه شد، طبیعتا تعداد معترض بیشتری نسبت به دیگر سامانه‌های معاملاتی سهام عدالت را داراست، این سامانه متعلق به کارگزاری فارابی است.

کارگزاری مفید نیز از نظر رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار در رتبه نخست قرار دارد و احتمالا تعداد زیادی از سهامداران برای فروش سهام خود به آن مراجعه کرده‌اند.

در خصوص بانک‌ها نیز احتمالا این موضوع صدق می‌کند؛ بانک ملی که معترضان زیادی دارد به گفته مدیر معاملات کارگزاری ۴۰ درصد از سهامداران سهام عدالت در این بانک حساب دارند و شماره شبا حساب خود در بانک ملی را در اطلاعات سهام عدالت خود ثبت کرده‌اند.

مژگان ارجمند، مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: از آنجایی که حدود ۴۰ درصد از کل سهامداران سهام عدالت از مشتریان بانک ملی هستند، طبیعتا به علت رویه‌ای که درنظر گرفته شده باید به بانک ملی مراجعه می‌کردند؛ با توجه به فرایند فروش سهام عدالت و تاخیری که در واریز وجوه رخ داد است تعداد سهامداران شاکی از این بانک نسبت به بانک‌های دیگر بیشتر است.

برای اطلاع از اخبار بیشتر در این خصوص به صفحه اختصاصی سهام عدالت مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بانک تجارت

    بانک تجارت واریس کن دیگه این چه وضعشه

  • مونا

    من درخواست فر وش سهامم ب بانک ملت دادم درخواست تم با موفقیت ثبت شد و کارگذاریم کارگذاری فارابی ابی تعیین کرده ولی الان ب سایت کارگذاری فارابی میرم میگ برای کد ملی شما کارگذاری دیگری تعیین شده این یعنی چی و هیچ پولی برام تا الان برام واریز نشده لطفا پیگیری کنید

  • تمنا

    سلام
    من 40روز هست 30 /0 سهام عدالتم به بانک تجارت فروختم،همان موقعه پیام به گوشیم اومد که شما درصف فروش هستید ولی تاالان هیچ مبلغی بحساب من واریز نشده ،چندباربه بانک رفتم جواب قانع کنند ای به من ندادن گفتن نیاز نیست بیای هروقت فروش رفت پول بحساب شما میاد ولی هنوز چیزی برام واریز شده،من الان با1569 تماس گرفتم گفتن هنوز کارگزار ناظر ندارید،چرابانک تواین مدت چیزی به من نگفتن من اگه نیاز نداشتم که نمی فروختم الان باید چه کار کنم لطفا جواب من بدید

  • بانک تجارت

    بانک تجارت من ۲ماهه سهامم روفروختم هنوزهیچ پولی واریزنکردن

  • بانک تجارت

    حسین اشتیاقی خداوندبه حق امام حسین مریضتون رو شفابده

  • دار دروغ

    سلام من الان می خوام 30درصد دوم بفروشم توی سایت کارگزاری بانک ملت،برام پیام اومده شما درتاریخ 9تیر ماه سی درصد دوم فروختی در صورتیکه سی درصد دوم از هجدهم مرداد قابل فروش بوده،حالا کجا باید پیگیری کنم

  • تنیده

    من سه ماه میشه سهام عدالتم رافروختم به بانک صادرات هیچ پولی به من واریز نکرده هیچ میریم بانک جواب درستی نمیدن

  • بانک تجارت

    اوایل دویست تومنو سیصد خورد خورد نزدیک هفتصد تومن واریز شد الان یه ماهه که هیچ خبری نیس لطفا پیگیری کنید.

  • ناشناس

    سلام لطفا بانک تجارت سهام عدالت مردم رو ک نداده رو پیگیری کنه تا بعدا جواب گو مردم نشه از شرم معذرت بخواد

  • ناشناس

    سلام آقای کارگزاری بانک ملی من پارسال برج پنج سهام ۶۰درصدمو فروختم چرا واریز نمیکنی من نیاز داشتم فروختم چکم برگشت خورده واریز کن جون بچه هات