کد مطلب: ۲۷۷۷۲۹

اعلام آمادگی مپنا برای پرکردن جای توتال فرانسه در فاز ۱۱ پارس جنوبی

اعلام آمادگی مپنا برای پرکردن جای توتال فرانسه در فاز ۱۱ پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت گروه مپنا گفت: اگر وزارت نفت تشخصیص دهد و دعوت کند، همراهی می‌کنیم و ما آمادگی داریم سهم توتال را در فاز ۱۱ پارس جنوبی در اختیار بگیریم.

عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا اظهار داشت: من فکر می کنم پتانسیل های داخلی از جمله مپنا می‌توانند اجرای بخش قابل توجهی از برنامه های وزارت نفت را در این اوضاع و احوال برعهده بگیرند، کمااینکه در دوران تحریم، فازهای پارس جنوبی را با توان داخلی توسعه دادیم، پیشرفت بسیار خوبی هم در آنها بود و در دوره اخیر هم این فازها تکمیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی آبادی با بیان اینکه نباید فرصت را از دست دهیم و باید با اتکای ظرفیت های داخلی، صنعت نفت را توسعه دهیم، گفت: فاز 11 پارس جنوبی اولین پیشنهاد مپنا به وزارت نفت بود، البته بعد از آنکه این پروژه به مپنا واگذار نشد، تا الان ما دیگر مذاکره‌ای با وزارت نفت در خصوص فاز 11 پارس جنوبی نداشتیم.

وی افزود: مپنا در گذشته طرح توسعه ای را برای 100 درصد پروژه فاز 11 پارس جنوبی به مجموعه وزارت نفت پیشنهاد داده بود، اکنون نیز اگر وزارت نفت تشخصیص دهد و دعوت کند، همراهی می کنیم و ما آمادگی داریم سهم توتال را در فاز 11 پارس جنوبی در اختیار بگیریم.

مدیرعامل شرکت گروه مپنا در پاسخ به اینکه آیا این شرکت توانایی تامین مالی سهم توتال در فاز 11 پارس جنوبی را دارد؟ گفت: ما مشکل تامین سرمایه برای توسعه فاز 11 نداریم.

وی ادامه داد: ما ثابت کرده ایم که می توانیم؛ مپنا تاکنون میلیاردها دلار در پروژه ها سرمایه گذاری کرده و الان بیش از 10 هزار مگاوات نیروگاه داریم که با سرمایه گذاری خودمان این ظرفیت را ایجاد کرده ایم.

علی آبادی تصریح کرد: ما هم از منابع داخلی استفاده می کنیم و هم امکان استفاده از سرمایه های خارجی وجود دارد؛ حتی پولهای سرگردان کشور که به صورت نقدینگی در جامعه وجود دارد را می توان با برنامه ریزی درست، به سمت توسعه پروژه ها سوق داد.

مدیرعامل گره مپنا با بیان اینکه متأسفانه نقدینگی در جامعه در خدمت سفته بازی است گفت: این حجم عظیم نقدینگی که در کشور وجود دارد را می توان به پروژه های توسعه ای کشاند و این پول ها به جای اینکه یکبار به سمت سکه و بار دیگر به سمت ارز بروند، می توانند برای کشور ارزش افزوده ایجاد کرده و برای مالکان خود نیز درآمدزایی به دنبال داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید مجیدی پاریزی

    با سلام
    احتراما همانطور که مدیرعامل محترم مپنا اعلام کرده است قدرت و توانمندی فنی و مالی در کشور بسیار زیاد است اما متاسفانه بنظر من عوامل ذیل مانع از گذر بحران ها می گردد که باید به ان توجه شود
    1- همه مردم ما وسرمایه گذاران و بازاریان ما همیشه بدنبال یک سود منطقی می باشند ولی عدم ثبات و ریسک های اینگونه سرمایه گذاری ها باعث ورود آنان بسمت معاملات کم مخاطره میروند .لازم است در اینخصوص حمایت صندوق توسعه ملی و اصل سرمایه را تضمین نماید و در اول قرارداد برای سرمایه گذاری ، درصد سود ان را توافق و میزان بیش از ان را به بیمه گذار و یا صندوق توسعه ملی واگذار کنند .تا اینگونه سرمایه ها و یا حتی اوراق مشارکت بیشتر با حالت تضمینی در بین مردم مورد استقبال قرار بگیرد
    وبجای سفته بازی طلاو ارز مردم را بسمت اوراق مشارکت در پروژهای ملی سوق بدهیم
    2-یکی از موارد دیگراصلاح قوانین و ارائه راه حل برای استفاده از نیروهای خلاق کشورمان که در خارج ازکشور بسر میبرند و میخواهند که در اینگونه کارها سهیم باشند ولی حاضر به همکاری تحت نظر مدیران ناکارامد و وابسته جناحی نمی باشند.
    3- اعتماد و یا حتی پذیرفتن ریسک از سمت شرکت های بزرگ و یا وزارتخانه ها برای انجام اینگونه کارها توسط شرکت های داخلی
    4-صداقت و عدم سوء استفاده و انحصار طلبی شرکت ها از اینگونه موقعیت ها یا رانت خوری برای سود جویی و یا اشغال وبقول معروف باز کردن جا پای برای خود و خویشان
    5- قدرت تحمل انتقاد و پیگیری برای رفع نواقص خدمات و یابعبارت دیگر ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش و استفاده درست از بکارگیری شرکائ خارجی و(جوینت وینچر) و تضمین سرمایه انها
    قطعا اگر ما ازاین موقعیت ها برای رشد فناوری کشور خودمان استفاده درست ننماییم علاوه بر اینکه همیشه محتاج دیگران هستیم بلکه در بحران ها هم جز شکست چیزی را بدست نخواهیم اورد.