کد مطلب: ۳۶۹۵۶۱

اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

سرپرست سازمان تامين اجتماعی، افزايش حقوق مستمری‌بگيران حداقل‌بگير را 36/5 درصد و ساير سطوح را 13 درصد به علاوه 260 هزار تومان اعلام كرد.

سرپرست سازمان تامين اجتماعی، افزايش حقوق مستمری‌بگيران حداقل‌بگير را 36/5 درصد و ساير سطوح را 13 درصد به علاوه 260 هزار تومان اعلام كرد و گفت: همه تلاش ما آن است كه اين افزایش از این ماه اعمال شود و در صورت داشتن منابع، معوقه فروردين هم پرداخت می‌شود در غير اين صورت به ماه‌های بعد موكول خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسن زدا در نشست خبری، افزود: با این میزان افزایش، ماهانه 1400 میلیارد تومان و سالانه ١٧ هزار میلیارد تومان به هزینه‌های تامین اجتماعی اضافه می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار اطلاعات در این باره كه طرح اصلاحات پارامتريک تامين اجتماعی با موضوع افزايش سن و سابقه بازنشستگي و تغيير قانون محاسبه مستمری، موجی از نارضايتی را بين حقوق‌بگيران راه انداخته است و با اين روند، چگونه می‌خواهد از بحران صندوق‌های ورشكسته جلوگيری كند، گفت: ما هم معتقديم برای حل بحران صندوق‌های بازنشستگی بايد به ساير مولفه‌ها چون اصلاحات ساختاری توجه شود. اگر صندوق‌ها به صورت سه‌جانبه‌گرایی دولت، كارگران و كارفرمايان اداره شوند، دچار بحران نقدینگی نمی‌شويم در حالی‌كه اكنون اداره صندوق‌ها به صورت هیات امنايی است.

زدا در پاسخ به سئوالی مبنی برعدم حمایت تامین اجتماعی از داروهای برخی بیماران خاص گفت: كم و زياد كردن دارو جزو وظايف شورای عالی بیمه است و معمولا داروهايي که نوع داخلی آن وجود دارد، تحت پوشش بيمه قرار نمی‌گيرد.

سرپرست سازمان تامين اجتماعی همچنین درباره طلاق‌های صوری برای دريافت مستمری از تامين اجتماعی گفت: در این زمینه قانونی وجود ندارد اما بخشنامه‌ای صادر کردیم و پیگیر آن هستیم که اگر اطلاعاتی کسب کنیم، خسارت را پس می‌گیریم.

وی درباره تعدیل نیروی کار گفت: آمار، ریزش قابل توجهی را نشان نمی‌دهد. شاغلان نبايد نگران باشند چرا كه قانون بیمه بیکاری آنان را حمایت می‌كند. اكنون حدود ۲۷۰ هزار نفر ماهانه معادل ۳۵۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری دريافت می‌كنند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: با مذاکرات صورت گرفته با دولت مقرر شد 50 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرنقد از راه‌های خوراک پالايشگاه‌ها، تهاتر و … پرداخت شود.

وی درباره مشکلات صندوق بیمه بیکاری هم گفت: سال 92 صندوق بیمه بیکاری 700 میلیارد تومان زیان‌ده بود که پارسال این زیان به 70 میلیارد تومان كاهش يافت و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمينه صورت گرفته است.

زدا درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: برای همسان‌سازی بر سر مدل خاصی با کانون بازنشستگان به توافق رسیدیم که بار مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی در مرحله اول دارد. دولت باید برای تامین بار مالی مشارکت کند و در اين صورت، سازوکارهای ما برای صدور احکام آماده است.

وی ادامه داد: کسری اعتبارات در تامین اجتماعی نداریم و اجازه نمی‌دهیم مشکلی پیش بیاید.

زدا در ادامه نشست افزود: آنها که در منزل کار می‌کنند به عنوان مثال برنامه نویسی و کدنویسی انجام می‌دهند می‌توانند در شورای عالی فضای مجازی ثبت نام کنند. از آنجا که برای بیمه اجباری امکان ورود به منازل وجود ندارد، از طریق بیمه توافقی پوشش را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: آنها که در حوزه مطبوعات کار می‌کنند و در منزل اموری چون تایپ و خبرنويسی را انجام می دهندهم با معرفی وزارت ارشاد بیمه توافقی می شوند.

زدا درباره صدور نسخ الکترونیک درمان در مراکز غیرملکی سازمان تامین اجتماعی هم گفت: نسخ الکترونیکي در مراکز ملکی به طور کامل انجام شد و برای مراکز غیرملکی به استان‌ها مجوز دادیم. با سازمان نظام پزشکی همکاری داریم، اما مشکل امضای الکترونیک پزشکان را داریم.

خدمات به سيل‌زدگان

سرپرست سازمان تامین اجتماعی همچنین به ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به سیل‌زدگان پرداخت و گفت: از همان روزهای اولیه و بلافاصله کمک‌های امدادی و بیمه‌ای خود را آغاز و درمانگاه‌های سیار را در مناطق سیل‌زده راه اندازی کردیم.

وی افزود: همچنین جرایم دیرکرد پرداخت حق بیمه افراد سیل‌زده، بخشیده شد و فرصت جدیدی برای اعتراض یا زمان کمیسیون پزشکی و پرداخت حق بیمه در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

زدا با اشاره به این که بر اساس تفاهمنامه‌ای که با وزارت رفاه منعقد کردیم قرار شد افرادی که کار خود را از دست داده‌اند یک روزه معرفی شوند و بیمه بیکاری دریافت کنند، گفت: برای افرادی که زیر پوشش بیمه نبودند هم به هیات دولت پیشنهاد داده‌ایم تا در صورت تامین اعتبار، برای چندماه بیمه بیکاری بگیرند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ۸۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفته است و تعدادی وام جعاله هم پرداخت شده است.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارگر

    اول کارگران را راضی کنید که شرمنده زن و بچه نشن بعد به فکر سیل زدگان باشید

    • ناشناس

      تو دیگه کی هستی اونم هموطن ماست سیل زندگیش و برده چقدر خودخواهی

  • ناشناس

    سلام فقط گفتید حقوق مستمری بگیران اظافه شد ولی حدؤد دریافتی را نگفتید

  • بنده خدا

    با سلام تورو خدا به گوش مسئولین برسونید چراا درصد واسه حقوق حداقل بگیران هس آخه چی میشه مبِلغ ثابت در نظر بگیرن .واسه زیر حداقل بگیران اصلا فایده نداره .خواهش میکنم درنظربگیرید.

  • بهار

    اینا باز هم اضافه حقوق این دو ماه رو میخورن یه اب هم روش کسی حرفای اینا رو باور نکنه مثل بقیه سالها هم فقط ۱۰۰به حقوقا اضافه میکنن هر کی بره پی زندگیش اینا اگر حقوق ما رو نخورن که گشنه میمونن

    • ناشناس

      بخاطر 20000تومان عادلانه نيست که جز ساير قرارگرفت لطفا مدل ارايه شود

  • ناشناس

    کارگری سیسال زحمت کشیده باید با اونی توی هوای سالم بیمه پرداخت کرده یکجور حقوق باید بگیره انصاف نیست توی هوای الوده عمرخو دشو تمام کرده

  • ناشناس

    من فرشته صبوری زن سرپرست خانوار هستم که حقوقم از اجاره ام کمتر است معیشتی هم بمن تعلق نگرفث چکار باید بکنم راهنماییم کنید بیماری صرع و رماتیسم دارم