کد مطلب: ۲۹۲۱۶۲

اعلام نرخ ثابت بلیت برای پروازهای داخلی تا پایان مهر

اعلام نرخ ثابت بلیت برای پروازهای داخلی تا پایان مهر

در جریان جلسه‌ مشترک شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ بلیت برای پروازهای داخلی تا پایان مهر اعلام شد و هیچ شرکتی مجوز فروش بلیت بیش از نرخ‌های اعلامی را ندارد.

در جریان جلسه‌ مشترک شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ بلیت برای پروازهای داخلی تا پایان مهر اعلام شد و هیچ شرکتی مجوز فروش بلیت بیش از نرخ‌های اعلامی را ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی بروز نوسانات ارزی در ماه‌های اخیر و افزایش هزینه‌های جانبی تعمیر و نگهداری هواپیما که به گفته وزیر راه و شهرسازی تا ۵۵ درصد هزینه‌های ایرلاین‌ها به صورت ارزی است، ایرلاین‌ها نسبت به افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی اقدام کردند که به کاهش حجم سفرهای هوایی و اعتراضات مسافران منجر شد.

در همین راستا با رویکرد حفظ و ارتقای صنعت هوانوردی از یک‌سو و رضایتمندی مسافران از سوی دیگر، شرکت‌های هواپیمایی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری در نشستی مشترک در خصوص راهکارهای تعدیل نرخ بلیت هواپیما تصمیم‌گیری کردند که در نتیجه آن قرار شد تا پایان مهرماه برای قیمت بلیت پروازهای داخلی سقف تعیین شود.

در همین رابطه مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: صبح امروز (شنبه) جلسه هماهنگی میان مسئولان ایرلاین های ایرانی با مدیران سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد و در جریان این جلسه، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داوطلبانه اعلام آمادگی کردند که با وجود آزادسازی نرخ‌ها به منظور کمک به شرایط اقتصادی کشور و سیاست‌های صنعت هواپیمایی نرخ‌های مشخصی برای انجام پروازهای داخلی‌شان نهایی کرده و تا پایان مهرماه امسال تغییری در آنها ایجاد نکند.

به گفته وی، با اجرایی شدن این سیاست، نرخ‌های اجرایی شده در طول روزهای گذشته به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که نرخ جدید پروازها تا ساعات آینده روی سایت شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد، توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته نرخ پرواز تهران-اصفهان ۲۹۰ هزار تومان، تهران-شیراز ۳۸۰ هزار تومان، تهران-مشهد ۳۹۰ هزار تومان، تهران-کیش ۵۱۰ هزار تومان و تهران-بندرعباس ۵۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

سامانی ادامه‌ داد: این نرخ‌ها سقف مجاز قیمت بلیت پروازها به شمار می‌رود و در صورت عدم کشش بازار و تصمیم‌گیری شرکت‌های هواپیمایی امکان پایین آمدن آن نیز وجود دارد، اما قطعا هیچ شرکتی اجازه نخواهد داشت که بیشتر از این قیمت بلیت‌فروشی کند.

وی با بیان اینکه کاهش تعداد مسافران حاصل از افزایش نرخ بلیت قطعا برای ایرلاین‌ها اتفاق به صرفه‌ای به شمار نمی‌رود، تاکید کرد: با وجود تمام فشارهای بین‌المللی که تامین نیازهای شرکت‌های هواپیمایی ایران را با دشواری‌های فراوان مواجه می‌کند و علی‌رغم این که با سیاست‌های جدید ارزی شرایط برای تامین نیازهای شرکت‌ها بسیار دشوارتر از گذشته شده است، اما ایرلاین‌های داخلی تصمیم گرفته‌اند با همراهی با سیاست‌های دولت، نرخ‌های مشخصی را تعیین کنند و به آنها پایبند باشند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در رابطه با پروازهای خارجی نیز تلاش می‌شود تا تصمیمات قطعی اتخاذ شده و کاهش نرخ‌ها در این حوزه نیز اجرایی شود.

در روزهای گذشته با اجرایی شدن بسته جدید ارزی بانک مرکزی قیمت بلیت تمام شده برای پروازهای داخلی و خارجی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد و این مساله به کاهش اقبال مسافران در خرید بلیت پروازهای داخلی منجر شد.

این سیاست‌ها شرایط را برای پروازهای بین‌المللی نیز دشوار کرده تا جایی که تعدادی از ایرلاین‌های خارجی در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کنند.

بلیت 1

بلیت 2

بلیت 3

بلیت 4

بلیت 5

بلیت 6

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر امکان دارد در هزینه های ایرلاین ها که 55%آن به صورت ارزی اسفاده می شود،از ارزهای دولتی استفاده شود تا مردم کشورمان که بیشترشان قشر متوسط و ضعیف هستند،بتوانند از هواپیما در مسافرتهای داخلی و خارجی شان استفاده کنند.