کد مطلب: ۱۴۴۷۱۸

افتتاح موزه بانک ملی

افتتاح موزه بانک ملی

وزیر اقتصاد، رئیس سازمان میراث فرهنگی و رئیس بانک ملی در مراسم افتتاح موزه بانک ملی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

موزه بانک ملی ایران عصر روز چهارشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در محل ساختمان مرکزی بانک ملی در تهران افتتاح شد که در این مراسم علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: توسعه چیزی نیست جز توان و ظرفیت یک جامعه در پاسخگویی به مشکلات آن جامعه. تاریخ منشا ارزشمندی است که می‌تواند تجارب و آگاهی‌های گذشتگان را به ما یاد بدهد و بر ماست که میراث فرهنگی خود را حفظ کنیم و با تامل در آن بتوانیم از آن استفاده کنیم.

در گزارش تجارت‌نیوز آمده است وی با اشاره به فعالیت‌ها بانک ملی یادآور شد:‌ بانک ملی تنها نماد بانکداری نیست بلکه تلاشی برای استقلال مالی است. بیش از سه هزار شعبه و 40 هزار کارمند آن سرمایه ارزشمندی برای کشور است و تجسمی از دانش و تجربه بانکداری در اقتصاد ایران به حساب می‌آید که از این ذخیره ارزشمند باید برای اصلاح نظام بانکی کشور استفاده کنیم.

طیب‌نیا در ادامه به انتظارات خود از بانک ملی اشاره کرد و افزود:‌ از معضلات امروز ما نرخ بالای سود بانکی است که اقتصاد و بخش تولید را در تنگنا قرار داده و انتظار این است که بانک ملی برای کاهش نرخ سود بانکی در کشور پیشرو باشد و از طرفی بتواند خود را به حد نصاب‌های بین‌المللی برساند. استفاده از فضای پسابرجام و گسترش روابط بین‌المللی انتظار دیگری است که از این بانک وجود دارد.

وزیر اقتصاد همچنین گفت:‌ بانک ملی با بهره‌گیری از شرایط جدید و رونق بیشتر در بازار باید سرعت واگذاری دارایی‌ها و اموال مازاد خود را افزایش دهد و از طرفی در زمینه شفافیت و مبارزه با فساد پیشتاز باشد تا در نظام بانکداری الکترونیک بتواند به بقیه هم کمک کند. ضمن این‌که در این بانک در جهت ارتقای نیروی انسانی باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

در بخش دیگری از این مراسم حسین‌زاده رئیس بانک ملی با یادآوری تاریخچه و فعالیت‌های این بانک خاطرنشان کرد: سال گذشته بانک‌های دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی حدود 18 هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی کمک کردند که سهم بانک ملی به سه هزار میلیارد تومان برای 4 هزار واحد تولیدی بود. ما بعد از برجام به بازسازی درونی و روابط خارجی خود پرداختیم و امروز با 140 کارگزار بانک‌های دنیا از بیش از 30 کشور قرارداد کارگزاری بسته‌ایم و با 180 کارگزارهم در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: ما بیش از دو میلیارد یورو گشایش اعتبارات اسنادی LC داشتیم ضمن این‌که در پایان سال 91 تراز مالی ما منفی 1/6 میلیارد یورو بود ولی الان به مثبت 500 میلیون یورو رسیده‌ایم. از سوی دیگر به صورت جدی به دنبال واگذاری شرکت‌هایمان هستیم.

رئیس بانک ملی همچنین بیان کرد:‌ از فعالیت‌های سال گذشته‌مان می‌توان به افزایش سرمایه بانک ملی به نزدیک بیست هزار میلیارد تومان افزایش 34 درصدی منابع،‌ رشد 2/5 درصدی سهم بازار و کاهش مطالبات جاری و غیر معوق اشاره کرد.

زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان کوتاهی اظهار کرد: امروز دنیا سعی کرده از موزه‌ها برای آموزش استفاده کند و مدل موزه‌ای که امروز افتتاح شد موزه تخصصی است که فرصت آموزش بیشتری را فراهم می‌کند. ما از سال 81 موظف بودیم موزه‌های تخصصی را ایجاد کنیم که در سال‌های اخیر این کار شروع شده و از طرفی در حال دست یافتن به فهرست اموال ملی هستیم.

وی در پایان گفت: موزه‌ها از مقاصد سفر و گردشگری هستند و ضمن بازدهی و درآمدزایی فرصت شناسایی کشور به گردشگران می‌دهد. موزه‌های تخصصی فرصت ورود گردشگر به کشور را فراهم می‌کند. جهت‌گیری دولت هم این است که درآمدهای حاصل از گردشگری به حدی افزایش پیدا کند که به عنوان یک درآمد پایدار تولید ثروت شناخته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.