کد مطلب: ۳۴۳۵۰۰

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۳ دی ماه سال ۱۳۹۷

تقابل نفتی‌ها و بانکی‌ها در بورس / افت شاخص پس از رشد ۱۰ روزه

تقابل نفتی‌ها و بانکی‌ها در بورس / افت شاخص پس از رشد 10 روزه

شاخص کل بورس تهران پس از گذشت 10 روز بالاخره قرمز رنگ شد. برترین گروه‌های صنعتی بورس امروز خودرویی و بانکی‌ها بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. زیان‌ده‌ترین صنعت نیز مربوط به فرآورده‌های نفتی بود.

شاخص کل بورس تهران پس از گذشت 10 روز بالاخره قرمز رنگ شد.

همانطور که در نظرسنجی تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه درباره پیش‌بینی هفته جاری بورس به رشد نمادهای بانکی اشاره شده بود، این نمادها توانستند در روز افت شاخص کل بالاترین ارزش معاملات و عنوان پربازده‌ترین صنعت را به خود اختصاص دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از رشد کند دیروز شاخص کل بورس تهران، امروز 23 دی ماه سال 1397، شاخص با کاهش 435 واحدی در سطح 164 هزار واحدی باقی ماند.

شاخص کل که توانسته بود برای دقایقی از سطح 165 هزار واحد عبور کند در نهایت با کاهش مواجه شد، اما با وجود این شاخص کل هم‌ وزن توانست 177 واحد افزایش یابد.

در طول جریان معاملات امروز بیش از 171 هزار معامله به ارزش 447 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 623 هزار و 289 میلیارد تومان رسید.

برترین گروه‌های صنعتی امروز خودرویی و بانکی‌ها بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

در پی صدور مجوز افزایش قیمت محصولات خودروسازان، اکثر نمادهای این صنعت با بازدهی مثبت مواجه بودند، به طوری که ارزش معاملات این گروه به بیش از 100 میلیارد تومان رسید.

102

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس محصولات چوبی و خودرویی و زیاده‌ترین آن‌ها فرآورده‌های نفتی و انتشار و چاپ بودند.

55

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای خساپا، فولاد، وبملت، فخوز و حکشتی و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای پارس، تاپیکو، شپنا و شتران بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 17 میلیارد تومان متعلق به نماد دعبید و به بیشترین عرضه نیز با 1.5 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

555

عرضه اولیه «زدشت» در بازار سهام

امروز عرضه اولیه سهام شرکت کشت و دام و صنعت خرم‌دره با نماد زدشت در بازار فرابورس انجام شد که با استقبال حدود 307 هزار نفر از سهامداران مواجه شد.

پس از ثبت سفارش خرید در روی نماد مذکور، سهام در قیمت 1950 ریال کشف قیمت شد و به هر کد 339 سهم تعلق گرفت. میزان سرمایه مورد نیاز معادل 66 هزار تومان برای هر کد بود.

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با افت 7.9 واحدی در سطح 1933 واحدی قرار گرفت که نمادهای ذوب و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.