کد مطلب: ۱۷۵۳۴۲

کاهش ۹ درصدی بودجه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی

کاهش ۹ درصدی بودجه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی

دولت دوازدهم در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ بودجه پیشنهادی خود برای وزارت راه و شهرسازی را حدود ۹ درصد کاهش داد.

طبق اطلاعات ارائه‌شده در لایحه بودجه سال آینده وزارت راه و شهرسازی به همراه سازمان‌های زیرمجموعه خود حدودا ۷۸۳۰ میلیارد تومان بودجه خواهند گرفت. این در شرایطی است که دولت در لایحه بودجه سال گذشته برای این وزارتخانه درخواست بودجه بیش از ۸۶۰۰ میلیارد تومانی کرده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، آنچه که در لایحه بودجه امسال خود را به خوبی نشان می‌دهد کاهش قابل توجه بودجه شرکت ساخت زیربناهای حمل‌ونقل کشور است.

این شرکت که به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های عمرانی کشور فعالیت می‌کند سال گذشته در لایحه بودجه سهمی ۴۲۰۰ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده بود اما این در حالی است که در بودجه سال آینده سهم این شرکت به حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

در بودجه سال ۱۳۹۷ پس از شرکت ساخت سازمان راهداری کل کشور با بودجه‌ای حدودا ۲۰۰۰ میلیارد تومانی و شرکت راه‌آهن با بودجه‌ای حدودا ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بیشترین سهم را داشته‌اند. این درحالی است که در لایحه سال گذشته سهم راه‌آهن حدودا ۱۴۰۰ میلیارد و سهم سازمان راهداری حدودا ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

در بودجه مصوب برای وزارت راه و شهرسازی نیز کاهشی قابل توجه اتفاق افتاده تا جایی که پیشنهاد ۸۷۰ میلیاردی سال گذشته برای مجموعه این وزارتخانه در بودجه سال ۱۳۹۷ به حدود ۲۷۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

کاهش ۹ درصدی بودجه وزارت راه و شهرسازی در شرایطی اتفاق افتاده که سال گذشته این وزارتخانه افزایشی ۸.۵ درصدی را تجربه کرده بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.