کد مطلب: ۳۹۵۶۱۶

تجارت‌نیوز از اقتصاد امروز گزارش می‌دهد:

دلار تنها بازار منفی امروز / افزایش امیدها به نفت و بورس / جزئیات زلزله بزرگ در خودروسازان

دلار تنها بازار منفی امروز / افزایش امیدها به نفت و بورس / جزئیات زلزله بزرگ در خودروسازان

بازار ارز امروز تنها بازار منفی داخلی بوده است. قیمت طلا اندکی افزایش یافت و شاخص بازار سهام نیز روند رو به رشد قابل توجهی را طی کرد. در همین حال امروز اخبار متعددی درباره جزئیات برخورد با خودروسازان منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.4 درصد کاهش، 11 هزار و 650 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد تا ساعت ۱۷ با 1900 تومان افزایش به 416 هزار و 300 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۷ بدون هیچ تغییری، با قیمت چهار میلیون و 150 هزار تومان معامله شد.

در همین حال به دنبال کاهش قابل ملاحظه ذخایر نفت ایالات متحده آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه برای اولین بار طی هفت روز گذشته به بیش از 60 دلار افزایش یافت.

اما در بازار سهام چه اتفاقی افتاد؟

شاخص بورس در روز چهارشنبه 30 مرداد ماه با 1.21 درصد رشد نسبت به آخرین کارنامه خود به 266 هزار و 127 واحد رسید. برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز، به ترتیب خودرو ، شیمیایی و فلزات اساسی بود.

final 9

شاخص بازار سهام امروز یک روند صعودی را طی کرد.

اما اقتصاد ایران شاهد اخبار مهمی نیز امروز بود. اعلام ۳ شرط حمایت از استارتاپ‌ها در طرح «نوآفرین» ، اعلام فروش شرکت‌های زیان‌ده شستا و پیشنهاد ممنوعیت پرداخت سود به سپرده‌های کمتر از شش ماه از جمله اخبار امروز بودند.

در همین حال اخبار و حواشی صنعت خودروسازی کشور طی روزهای اخیر به روزنامه‌های کشور نیز رسیده، به نحوی که روزنامه‌های «جام جم» و «جمهوری اسلامی» از رسیدگی به تخلفات در این صنعت خبر داده‌اند. روزنامه‌های «خراسان» و «جوان» به بازداشت مدیرعامل ایران‌خودرو پرداخته‌اند.

برای دیدن وضعیت بازارهای جهانی نیز می‌توانید اینفوگرافیک تجارت‌نیوز را ملاحظه کنید.

Untitled 1 19

وضعیت بازارهای جهانی

امروز همچنین اعضای هیات دولت با حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار داشتند که مشروح آن را در زیر می‌توانید بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.