کد مطلب: ۱۸۸۹۸۵

افزایش تولید هواپیمای ایرباس در چین

افزایش تولید هواپیمای ایرباس در چین

در دومین روز سفر رئیس‌جمهور فرانسه به چین، قرارداد و توافق‌های قابل توجهی میان این دو کشور صورت گرفت که می‌توان از مهم‌ترین آن به افزایش تولید هواپیمای ایرباس در چین اشاره کرد.

امانوئل ماکرون - رئیس‌جمهور فرانسه - در دومین روز از سفر خود به کشور چین، توافق‌ها و قراردادهای بسیاری را با دولت این کشور به انجام رسانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مهم‌ترین توافق‌های حاصله از این دیدارها، می‌توان به افزایش روند تولید هواپیماهای ایرباس در چین اشاره کرد.

طبق این توافق، قرار است کارخانه ایرباس در تیان جین کشور چین، روند تولید هواپیمای مدل ایرباس A۳۲۰ را که هم اکنون ۴ فروند در ماه است، از سال ۲۰۱۹ میلادی این رقم را به ۵ فروند و از سال ۲۰۲۰ میلادی به ۶ فروند هواپیما در ماه افزایش بدهد.

شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا، مستقر در فرانسه، بزرگترین و مهم‌ترین رقیب غول هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست.

ایرباس علی‌رغم بوئینگ، دارای یک خط مونتاژ در تیان جین کشور چین است که از زمان آغاز فعالیت این خط تولید در سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون، تعداد ۳۵۴ فروند هواپیمای مدل ایرباس A۳۲۰ را تولید کرده است.

این غول هواپیماسازی همچنین در سپتامبر سال گذشته یک کارخانه مونتاژ نهایی دیگر را به منظور تولید مدل هواپیمای بزرگتر ایرباس A۳۳۰ در تیان جین چین گشود.

فابریس برژیه - مدیر تجاری شرکت ایرباس - در این خصوص خاطرنشان کرده است که همکاری ایرباس و چین یک موفقیت و پیروزی برد- برد میان چین و اروپا به شمار خواهد آمد.

کشور چین، پس از ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین بازار هواپیماهای مسافربری در جهان را به خود اختصاص داده است و هر دو غول هواپیماسازی جهان، ایرباس و بوئینگ، در بازار چین نقش و حضور پر رنگی دارند.

منبع: وب سایت ainonline

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.