کد مطلب: ۶۱۰۲۹۸

بازنشستگان بخوانند/ افزایش حقوق در دستور کار است

بازنشستگان بخوانند/ افزایش حقوق در دستور کار است

وزیر اقتصاد گفت: موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را از طریق ارائه محصولات جدید بیمه ای در قالب تحول صنعت بیمه دنبال می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه با رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران شرکت‌های بیمه‌ای گفت در این جلسه محورهای تحول صنعت بیمه در هفت بخش مطرح و درباره اجرایی شدن آنها تاکید و تبادل نظر شد.

وی افزود: مسئله اول حرکت به سمت نظارت بر خط بیمه مرکزی بر بیمه هاست که متاسفانه در این زمینه با نقطه مطلوب فاصله داریم و گزارش‌های نظارتی با فاصله زمانی و دقت کم تهیه می شود و مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی به سرعت برای بر خط شدن نظارت‌ها اقدام کند.
خاندوزی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به محصولات بیمه‌ای برای حمایت از تولیدکنندگان داریم تا بتوانند ریسک های خود را از طریق بیمه تا حد زیادی پوشش دهند که مقرر شد در این زمینه نیز تدابیر فوری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه های بیمه ای به سامانه نیروی انتظامی متصل نیست گفت این موضوع یکی از زمینه های بروز فساد است و مقرر شد با مذاکراتی که با فرمانده نیروی انتظامی انجام می شود این کار به سرعت اجرایی شود.

وزیر اقتصاد گفت استفاده از ابزارهای دیجیتال در صنعت بیمه یکی دیگر از محورهای تحول در این صنعت است.
وی افزود: موضوع فراگیری مالی نیز باید در صنعت بیمه جدی گرفته شود و برای اقشار کم درآمدی که نیازبه پوششهای بیمه ای دارند از طرف بیمه های دولتی محصولات بیمه ای ارائه شود.

او گفت یکی از این موارد افزایش حقوق بازنشستگان از طریق محصولات جدید بیمه ای است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی به سرعت در این زمینه پیشنهادی را آماده کند.

خاندوزی افزود همچنین پرتفوی شرکت های بیمه ای باید در خدمت تولید باشد.

وی گفت با تعامل بین دستگاهی به زودی خبر اتصال سامانه های بیمه و نیروی انتظامی و الکترونیکی شدن کروکی ها برای پرداخت خسارت اعلام خواهد شد. این موضوع ضمن تسریع در امور مردم و کاهش مراجعات از فساد جلوگیری می‌کند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ??

    • ناشناس

      دروست فرمودی

    • ناشناس

      دروست فرمودی

  • ناشناس

    منه بازنشسته مریضیم الانه جوونیم سالم بودم نه کاری به ماشین دارم نه دلار چرا خوراک الکی گران میکنید دارو و ویزیت دکترها من بازنشسته فرهنگی هستم یک دکتر رفتم با دفترچه ۱۲۰ هزارتومن ویزیت گرفت ، دولت با چه منطقی حقوق سال بعد مارو ۵۳۰ هزار به علاوه سه درصد حقوق امسالمان میخواهد اضافه کنه؟ شما انسانید؟ ما بازنشستگان از جوون های شاغل خرجمان بیشتره مریضی داریم خرجی داریم سی سال خدمت کردیم توی مناطق سرد و سخت امروز دولت اینجوری هوای ما رو داره ایران رو شما سیاست گذار ها خراب کردید نه مردم شما مردم رو آزار میدهید خودرو وارد نمیکنید همه ی اجناس رو محاصره خودتون کردید که مردم مجبور به خرید کنن این باعث گرانی هست اگر مسئولین کار مردم رو برای زندگی سخت نکنن مملکت درست خواهد شد من از این میسوزم اجناس چندین برابره اما تنها ۳ درصد حقوق ماها اضافه میشود، ما که آخر های عمرمونه امابرای فرزندانمان نگرانم که هنوز نمیدانند چیکار باید بکنن تا حداقل زنده بمانن از گشنگی نمیرند

  • ناشناس

    سلام. همین بازنشستگان. تامین اجتماعی بازنشستگان ه روستاییان. عشایر. چی بی عدالتی. تا کی من روم نمیشه بگم حقوق۵۵۴۰۰۰٫ داریم که من شاملشم تو این گرونی. بدون سرپرست. مریضی. تومور. یادم مستاجر. با. یک چشم دکتر ساده نمی تونم برم

  • ناشناس

    بعداز سی سال زحمت ومکافات 5 تومان حقوق مردم چطوری عمران معاش کنند کشیدن یک دندان دردرمانگاه خیریه200تومان ویزیت دکتربادفترچه خیرسرشان 120تومان بکجا داریم میریم

  • ناشناس

    با سلام لطفا نظرات را بخوانید ای رئیسی که بالا نشتی بفکر پائین دست‌ها باشید واقعا با ۵ تومان یا ده تومان حقوق می‌شود زندگی کرد انصافا بفکر این قشر ضعیف باشید ممنون

  • ناشناس

    سلام یکی خواست به مجلس ورعیس جمهوربگه ایا خوراکی لوازم خونه پوشاک برای بازنشستگان ارزانتر ازکارگران مشغول بکارهستن که باید افزایش حقوق کمتر داشته باشند خداوکیلی هزینه زندگی بازنشسته بیشتراز کارگران مشغول هست چون عروس دارند داماد دارند نوه دارند