کد مطلب: ۵۷۲۶۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمزمه‌هایی برای افزایش حقوق در ۶ ماهه دوم / افزایش حقوق جدیدی در راه است؟

زمزمه‌هایی برای افزایش حقوق در ۶ ماهه دوم / افزایش حقوق جدیدی در راه است؟

تورم سالانه که از فاکتورهای مهم تعیین میزان افزایش حقوق است در چهار ماهه امسال هشت پله رشد کرده است، رئیس‌جمهور نیز به تازگی روی این موضوع تاکید کرده که حقوق‌ها باید متناسب با تورم باشد. آیا افزایش حقوق مجددی در راه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حقوق‌ها را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد، بخش دولتی و بخش خصوصی. معمولا در سه ماه پایانی هر سال نمایندگان مجلس در جریان تصویب لایحه بودجه میزان افزایش حقوق کارمندان دولت را مشخص می‌کنند.

حداقل حقوق کارگری نیز توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود. این شورا متشکل از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت است. معیارهای تعیین حقوق کارگران نرخ تورم سالانه و سبد هزینه خانوار است.

معمولا میزان افزایش حقوق کارگران با میزان تورم متفاوت است، در واقع میزان افزایش حداقل حقوق کارگری از میزان تورم کمتر است. در سال گذشته افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۰ منطقی به نظر می‌رسید، اما افزایش قیمتی که خانوارها در طول یک سال متحمل می‌شوند خیلی بیشتر از این میزان است.

ضمن این که مردم این افزایش قیمت را در سال ۹۹ متحمل شده‌اند و در سال ۱۴۰۰ نیز منتظر تورم جدیدی هستند که این موضوع موازنه را بهم می‌زند.

رئیس دولت سیزدهم در اظهارنظر جدیدی به این موضوع پرداخته که نرخ تورم با حقوق مردم ارتباط مستقیم دارد و اختلاف موجود در این رابطه موجب تضییع حق الناس است که نباید به سهولت از کنار آن گذشت و باید برای رسیدن به آمار متقن، تدبیر شود.

ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت اسلامی اجرای عدالت است، عنوان کرده است: متناسب‌سازی حقوق با تورم یک امر ضروری است و صرفا به یک قشر تعلق ندارد و باید همه گروه‌های شغلی را شامل شود.

طبق این اظهارات رئیس‌جمهور باید حقوق‌ها افزایش یابد، چرا که براساس آمارهای مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه که در پایان سال گذشته ۳۶ درصد بود در چهار ماهه امسال هشت پله رشد کرده و به بیش از ۴۴ درصد رسیده است.

در سال‌های گذشته نیز افزایش حقوق مجدد در نیمه دوم سال مطرح بوده است. بر فرض اگر دولت بخواد در نیمه دوم سال حقوق‌ها افزایش دهد حداقل باید ۱۰ تا ۱۵ درصد به آن اضافه کند.

با افزایش مجدد ۱۰ درصدی در نیمه دوم سال ۴۲۰ هزار تومان به حداقل حقوق کارگران اضافه می‌شود، یعنی حقوق کارگران از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    ای بندگان خدا نشستید تا حقوقا بره بالا و قیمتا ارزون بشه
    زهی خیال باطل
    جا رئیسی پیامبر هم بیاد کاری نمیتونه بکنه ریشه خراب است ریشه

  • ناشناس

    بفکرحقوقهای حداقلی..وکم باشیدکه زیرسه میلیون حقوق و معیشت میگیرند…مابقی درین شرایط سخت..اوضاع بهتری.دارند

  • ناشناس

    حقوقهاروگرفتیم پس چراهمسان سازی نشدچرااضافه نشد

    • شریف قربانی

      نشود بهتر است چون گرانی با خرج وبرج است

  • ناشناس

    چرادولت‌هیچ‌اصلابفکرحقوق‌بگیرنیست؟اون‌مردیکه‌الدنگ بیشرف‌حسن‌کلیدسازخالی‌بندکه‌اصلابفکرحقوق‌بگیرهانبود شماهارابه‌خدافقط‌یک‌هفته‌خودتونوبذاریدجای‌ماببینیم میتوانیدبا۴میلیون‌سرکنید؟حقوق‌که‌می‌گیریم‌فقط۲روزدوام داره‌به‌روزسوم‌نمیکشه‌شمارابخداقسمتان‌میدمحداقل‌برای ۶ماهه‌دوم‌سا‌لجاری۱۵درصداضافه‌کنیدآبرومون‌رفت‌!آخه انصاف‌هم‌خوب‌چیزیه

  • ناشناس

    چرا حقوق نیروهای مسلح رو زیاد نمیکنید،بسختی داریم زندگی میکنیم.خدایا خودت گواهی.

  • ناشناس

    باسلام وخسته نباشید خدمت رییس جمهور محترم اغای رییسی ممنون ازاینکه هوای قشر ضعیف را دارید ایشالا که خدا درهمه امور شمارا یاری بفرمایند خسته نباشید

  • ناشناس

    سلام لطفا حقوق بازنشسته را طبق تورم بالا ببریید ممنون ازهمکاری وزحمات شما

  • علی اصغر

    سلام جناب رئیس جمهور کاش به فکر کارگرانی که بیمه ندارند وکارفرما بیمه نمیکنه وقانونی وجود نداره تا طبق اون حقوق رو مطالبه کنیم هم باشید شما ونفرات قبل شما کارگر رو با کارمند اشتباه میگیرید ویا اصلا به حساب نمیارید هر کاری هم کردید تاالان برای پرسنل دولت کردید نه کارگر سر گذر پس لطفا شعار ندید ممنون

  • ناشناس

    سلام جناب رییس جمهور لطفا به فکر گارگران سر گذر هم باشید که هیچ افزایشی شامل حال اونا نمیشه

    • ناشناس

      دمت گرم

  • ناشناس

    به گفته آقای رئیسی که هدف دولت اسلامی اجرای عدالت است من که حقوقم یک میلیون وهشتصد هزار هست ۱۰ درصد ۱۸۰ هزار تومان می شود. ولی شخصی که حقوق بالا می گیره همین ده درصد چقدراز حقوقش رو بالا میره ؟؟؟لطفا” به فکر اقشار کم بضاعت باشید .باسپاس