کد مطلب: ۶۶۹۰۶۴

چه کسانی مخالف افزایش حقوق کارکنان دولتی هستند؟

چه کسانی مخالف افزایش حقوق کارکنان دولتی هستند؟

آنطور که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت، قرار است حقوق کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های دولتی ۵۷ درصد افزایش یابد و از ماه آینده اجرا شود. اما چه کسانی با این افزایش حقوق مخالف هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز در سال جاری براساس مصوبه دولت، حقوق کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های دولتی همانند حقوق کارمندان تنها ۱۰ درصد افزایش داشت. اما حالا قرار است از ماه آینده افزایش حقوق آنها مانند دستگاه‌های غیردولتی شود.

روز گذشته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش حقوق ۵۷ درصدی حقوق کارکنان دولتی خبر داد. ولی اسماعیلی گفت: «بر اساس مصوبه شورای عالی کار باید حقوق این کارکنان همچون سایر دستگاه‌های غیردولتی ۵۷ درصد افزایش می‌یافت. بنابراین موضوع پس از بررسی کمیسیون اجتماعی مجلس و نیز دولت، مقرر به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان مشمول قانون کار شد که از ماه آینده اجرایی می‌شود.» ( تسنیم )

«چطور زندگی کنیم؟»

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در واکنش به این تصمیم گلایه کرده‌اند. افرادی که معتقدند درس خوانده‌اند، سابقه کار بیشتری دارند و در ادارات صاحب مسئولیت هستند اما دریافتی آنها با نیروهای خدماتی یکی است. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را می‌خوانید.

«حقوق کارمند ثبت اسناد با مسئولیتی که دارد هشت و نیم میلیون شد. حالا حقوق نیروی قراردادی کارگری شده هشت میلیون. مسئولیت این کجا و آن کجا!»

«با افزایش حقوق ۵۷ درصدی عده‌ای از عزیزان حقوقشان بعد از چند سال از حقوق و مزایای من که بیش از ۳۰ سال خدمت کردم بیشتر است. آیا سنوات موثر نیست؟»

«کارمندان چطور زندگی کنند؟ سال‌ها درس خواندیم حالا درآمدمان با این همه زحمت با کسی که سختی درس خواندن نکشید، یکی است!»

«حقوق یک کارمند تحصیلکرده با بیش از ۱۵ سال سابقه حدود پنج میلیون شد. بازرسانی که هر روز در خیابان‌ها و مغازه‌ها درگیر هستند و توقع ساماندهی بازار را هم داریم.»

«با مدرک دکتری تخصصی ۶ میلیون و ۸۰۰ حقوق می‌گیرم و کارمند رسمی هستم. خدمتکار اداره با این افزایش حقوق ۱۱ میلیون می‌گیره که البته نوش جانش ولی آخه کسی که این تصمیم رو می‌گیره نمی‌گه چه بر سر سازمان میاد؟»

«کارگران، سختی کار بیشتری دارند»

برخی از مخاطبان نیز این تصمیم را حق کارگر می‌دانند،. آنها می‌گویند سختی کار کارگران بیشتر است و این افزایش حقوق حق آنهاست. در ادامه برخی نظرات را می‌خوانید.

«قشر کارگر خیلی بیشتر از کارمند کار می‌کنه، توی این همه سال با سختی و حقوق کم گذروندیم.»

«حسادت نکنیم، درسته که کارگرا سواد کمتری دارن اما کارشون بیشتر و سخته. خیلی‌ها بعد از بازنشستگی هزار جور مریضی دارن.»

«چرا تنگ‌نظریم هنوز اضافه نشده این همه هیاهو برای چیه؟ مگه کارمند پشت میز چه‌کار می‌کنه در صورتی که همه کارگرهای دولت بیشترین زحمت را می‌کشن.»

«حقوق کارگر همیشه از کارمند باید بیشتر باشه چون سنگین‌ترین وزنی که کارمند بلند می‌کنه همون خودکاریه که دستش می‌گیره. ضمنا کارمند توی سرما پای بخاری نشسته و توی گرما پای کولر.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنده در اداره برق فارس مهندس پست برق هستم و هفت ملیون میگیرم همکار من هم شغلش مثل منه ولی اونو کردن کارگر داعم ۱۲ ملیون حقوقش با دوسال سابقه ولی من با شانزده سال سابقه حکممو کردن کارمند قرارداد معین هفت ملیون آخه بی انصافا این عدالته همکار من که توی یه ایستگاه کار می‌کنیم و سابقه من هم بیشتره چقدر آخه بی‌عدالتی

  • ناشناس

    بحث کارمند و کارگر نیست با پارتی بازی اومدن افراد یه شغل دولتی معلوم رو در چهار مدل استخدام ،قرارداد شرکت،وکارمند وکارگر تقسیم کردن همکار من کارگره بنده کارمند هر دومون هم یه شغل فتوکپی هم داریم خیلی مسخرست نه بعدکارگرها می‌نویسند کارگر کلنگ میزنه اداره برق فارس یکیشه برید تحقیق کنید

  • ناشناس

    بنده با ۱۶ سال سابقه هفت ملیون حقوق دارم کارمند قراردادی هستم همکار من که شغلش فتوکپی شغل منه کارگر شرکتیه ۱۳ ملیون حقوقش با دوسال سابقه

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر بنده 29 سال رانند اداره دولتی هستم آیا همان کارمند حقوق من 5600 میباشد کدام دین و خدا این جکم را می دهد مگر ما انسان نیستیم با 5600 شما بیاید برای من برنامه ریزی کنید که چطوری زندگی کنم با 3 فرزند و یک داماد و نوه به گونه ای کار می کنیم که دیگر برای جای دیگر نمی توانیم کار کنیم چون ساعت کار مشخص نداریم همه اضافه کار می گیرند ولی به ما پرداخت نمی کنند می گویند شما و خدمات اضافه کار ندارید چرا نمی دانم حال حقوق همکاران من به 8 میلیون رسید و بیشتر اما برای ما همان ا‌ست چرا چون ما بعد از 27 سال تاز شدیم پیمانی نمی دانم این چه حکمی است و چه تصمیمی

  • میراث بان

    با ۱۰درصد یا ۵میلیون و۶۰۰ حقوق نمیشه زندکی کرد حقوق کارمندان را اصلاح کنید ۵۷درصد اضافه کنید

  • ر

    توروخداقسم حقوق جانبازان حالت اشتغال رو زیاد کنید گناه داریم

  • ناشناس

    قرار بود برای به اصطلاح کاهش تورم حقوق تمامی افراد با هر قراردادی ۱۰ درصد اضافه بشه اما این مبنای افزایش حقوق ناچیز فقط برای کارمندان بیچاره لحاظ شد. مگه کارمند دیگه کرایه خونه نباید بده یا غذا نمیخوره یا زن و بچه نداره.

  • حسن

    با سلام حالا برج۵ هم رسید و از افزایش حقوق خبری نیست سال تموم‌شد .همه چیز را گرون کردند .حقوق کارمندان تکان نخورد این ظلم نیست؟؟؟؟.؟؟

  • رضا مفرد

    چقدر از اصل دوریم وهرچه میخوریم از بیخردیست..آقا در هر اداره تعداد کارشناس و کارشناس ارشد وبالاتر که کارشان کارمندیست ولی قراردادی و قانون کاری هستند خیلی بیشتر از کارگران واقعی که کارشان سخت و بدنی میباشد وجود دارند…آنها الان با کارمند هم رده خود که بیست بار گزینش و آزمون کتبی ووووو داده دوبلش حقوق میگیره

  • ناشناس

    سلام عرض ادب اینجانب با مدرک ارشد حقوق کارمند رسمی شهرداری هستم شغلم هم نگاهبان هستم نه تعطیلی داریم نه جمعه کاری در ماه ۲۵۰ ساعت کار در صورتی کارگر شرکتی (خدماتی )تمامی این مزایا دارد و اما کارگر رسمی با ۵۷ درصد افزایشی که داشتن دارن ۱۲ میلیون حقوق می گیرن و کارمند رسمی از جمله خودم با این افزایش ۱۰ درصدی ۸میلیون می گیرم نمی گم چرا اون بنده های خدا چرا بیشتر می گیرن اونا هم حقشون هست چرا حق ما را نمی دن تو بحران اقتصادی چطوری مخارج خودمون تامین کنیم این چه عدالتی هست