کد مطلب: ۳۰۵۸۳۵

افزایش خط اعتباری خودروسازان به ۱۰ هزار میلیارد تومان

افزایش خط اعتباری خودروسازان به ۱۰ هزار میلیارد تومان

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: خط اعتباری خودروسازان هر کدام ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه، ذینفع واحد حذف و خط اعتباری قطعه‌سازان هر چقدر بوده حداقل دو برابر شود.

محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه قطعه‌سازان چند مشکل اساسی دارند، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکل قطعه‌سازان افزایش قیمت مواد اولیه است اما، قیمت کالا‌های آن‌ها متناسب با آن افزایش نیافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی افزود: به عنوان نمونه قیمت آلومینیوم به کیلویی ۳۸ هزار تومان رسیده در حالی که قطعه‌سازان قرارداد‌های خود را با قیمت ۸ هزار تومان منعقد کرده‌اند و اگر افزایش قیمت برای آن‌ها اعمال نشود به مشکل بر خواهند خورد.

وی افزود: برای رفع این مشکلات باید واردات مواد اولیه آسان شود، تخصیص ارز صورت گیرد و قیمت‌ها تعدیل شود.

نجفی منش با اشاره به مشکل نقدینگی قطعه سازان خاطرنشان کرد: بیشتر مواد اولیه وارداتی قطعه سازان به صورت نقدی یا پیش پرداخت خریداری می‌شود، اما پروسه خرید تا ترخیص آن‌ها چند ماه طول می‌کشد و این زمان قطعه سازان را از نظر نقدینگی با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با انتقاد از شورای رقابت گفت: این شورا با تاخیر چندماهه قیمت‌ها را بررسی می‌کند و افزایش قیمتی که باید در سال قبل اعمال می‌شد را در سال جدید اعلام می‌کند و بالطبع در سال جدید نیز قیمتی اعلام نمی‌کند و بر مشکلات اضافه می‌کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد این است همانند گذشته که قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین می‌شد و سازمان حمایت آن را کنترل می‌کرد به همان رویه برگردد به دلیل اینکه با این روش به مدت ۱۰ سال قیمت‌ها رشد آنچنانی نداشت و کالا هم به میزان کافی در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

نجفی منش با اشاره به رشد قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی تصریح کرد: خط اعتباری خودروسازان هر کدام ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه، ذینفع واحد حذف و خط اعتباری قطعه‌سازان هر چقدر بوده حداقل دو برابر شود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تاکید کرد: این کار‌های اساسی باید انجام و تصمیم گیری برای آن زود صورت بگیرد در غیر این صورت واحد‌ها تولیدی به مشکل خواهند خورد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.