کد مطلب: ۲۱۷۳۸۰

افزایش درآمد مالیاتی دولت نسبت به درآمد نفتی

افزایش درآمد مالیاتی دولت نسبت به درآمد نفتی

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که میزان درآمدهای دولت از محل مالیات‌ها ۷۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بیشتر از درآمد حاصل از صادرات نفت بوده است.

درآمدهای بودجه‌ای دولت از محل درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی حاصل می‌گردد و طبق آمارهای بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا پایان دی دولت یک تریلیون و ۹۸ هزار و یکصد میلیارد ریال از ردیف درآمدها درآمد داشته و این رقم سهم درآمدهای مالیاتی ۷۹۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و سهم سایر درآمدها که به دریافت حقوق و عوارض دولتی اختصاص دارد ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این خبر، از ردیف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای دولت ۷۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه سال جاری درآمد کسب کرده که سهم منابع حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی از این رقم ۷۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود و سه هزار و یکصد میلیارد ریال هم به منابع حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول اختصاص یافت.

همچنین مجموع درآمد دولت از محل واگذاری دارایی‌های مالی که به انتشار و فروش اوراق مشارکت دولتی و اسناد خزانه و دیگر اوراق مالی اختصاص یافته در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری ۶۰۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و همچنین در بخش هزینه‌های دولت، در ۱۰ ماهه امسال یک تریلیون و ۸۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بابت پرداخت‌های جاری هزینه شده و سهم پرداخت‌های عمرانی ۲۹۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش جامعه خبر، دولت در این مدت ۲۷۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هم به منظور تملک دارایی‌های مالی که در سال جاری سر رسید شده بود پرداخت نموده است.

منبع: جهان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.