کد مطلب: ۳۴۹۸۵۷

توضیحات شریعتمداری در خصوص افزایش دستمزد سال ۹۸

توضیحات شریعتمداری در خصوص افزایش دستمزد سال ۹۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌شود تا فاصله‌ بین حداقل معیشت و حداقل دستمزد به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌شود تا فاصله‌ بین حداقل معیشت و حداقل دستمزد به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر به اصفهان و در حاشیه بهره‌برداری از طرح استانداردسازی بیمارستان غرضی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ارائه خدمات تامین اجتماعی به ویژه به قشر کارگر گفت: کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند و ارائه خدمات در حوزه کارگری در واقع حوزه تخصصی سازمان تامین اجتماعی است که در حد خودش باید سرویس لازم ارائه کند.

وی به اقدامات حمایتی دولت از کارگران اشاره کرد و گفت: در یک نگاه سه‌جانبه ما در جلسات شورای عالی کار، کمیته دستمزد، مباحث اولیه مربوط به فاصله گرفتن حداقل سبد معیشت با حداقل دستمزد را در طی هفته‌های گذشته مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

شریعتمداری ادامه داد: بین کارگر، کارفرما و دولت تفاهم برای تصمیم‌گیری در مورد بحث‌های سال آتی وجود دارد و همان‌طور که اعلام شده، در لایحه تقدیمی به مجلس ۲۰ درصد متوسط رشد دستمزد را پیش‌بینی کرده‌ایم، طبیعتا شورای عالی کار هم برای سال آتی در یک تفاهم سه‌جانبه که در آن کارگر و کارفرما و دولت نمایندگان‌شان سهیم هستند در مورد دستمزد سال آتی تصمیم‌گیری نهایی خواهد کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش می‌شود تا فاصله بین حداقل معیشت با حداقل دستمزد یک جزء ثابت باشد که فاصله حداقل دستمزد در این جامعه بزرگ را تا حدودی کاهش بدهد.

وی با بیان این که در سال ۹۷ کارگران با مشکلاتی مواجه بودند، اظهار داشت: کارگران در ماه‌هایی که به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و این که در بین سال امکان افزایش دستمزدها وجود نداشت سختی‌هایی را تحمل کردند؛ البته با جامعه کارفرمایی مذاکرات زیادی را داشتیم به خصوص در همین ایام که خدمات بیشتری را به کارگران ارائه کنند.

شریعتمداری یادآور شد: نیازمند این هستیم که در سال ۹۸ افراد دارای درآمد ثابت مانند حقوق کارمندی و کارگری که در جریان تحریم‌های ظالمانه آمریکا معمولا از بار و فشار بیشتری در رنج هستند را مورد توجه بیشتری قرار دهیم؛ حمایت می‌تواند شامل توجه به حداقل دستمزد، توجه به سبدهای معیشتی و خدمات دیگری مانند پوشش دادن بیشتر بیمه بیکاری برای واحدهایی که به هر دلیلی از فعالیت خارج می‌شوند، باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.