کد مطلب: ۱۷۳۴۴۴

افزایش دو برابری صید میگوی دریایی

افزایش دو برابری صید میگوی دریایی

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش دو برابری صید میگوی دریایی در آب‌های خوزستان خبر داد.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش دو برابری صید میگوی دریایی در آب‌های خوزستان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از صدا و سیما؛ مختار آخوندی با اشاره به این‌که صید میگوی دریایی در استان خوزستان در سال دو مرتبه در فصل‌های تابستان و پاییز انجام می‌شود، اظهار کرد: صید پاییزه میگوی دریایی دراستان خوزستان امسال از اول آبان آغاز شده است.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به این‌که فصل صید میگوی دریایی در استان خوزستان معمولا ۴۵ روز به طول خواهد انجامید، گفت: پیش‌بینی می‌شود صید میگوی دریایی در خوزستان تا اواسط آذر ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: البته زمان دقیق این مدت صید از سوی پژوهشکده میگوی جنوب کشور اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل صید میگوی دریایی در آب‌های خوزستان تا کنون حدود ۴۵۰ تن میگو صید شده است که رشد دو برابری در مقایسه با پارسال نشان می‌دهد ضمن این‌که افزایش دو برابری صید میگوی دریایی در آب‌های خوزستان درحالی است که سال گذشته میزان صید این گونه آبزی با ارزش در استان خوزستان کاهش یافته بود.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، خاطرنشان کرد: صید میگو در آب‌های خوزستان علاوه بر لنج‌های صیادی با قایق‌های کوچک نیز انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیشترین میزان میگوی دریایی در آب‌های استان خوزستان به صید گونه ببری سبز اختصاص دارد. همچنین علاوه بر گونه ببری سبز، گونه‌های سفید و سرتیز نیز در آب‌های خوزستان از سوی صیادان صید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صید میگوی ببری سبز که در مقایسه با گونه‌های سفید و سرتیز از کیفیت بیشتری برخوردار است در صیدگاه بحرگان که با بوشهر مشترک است، صورت می‌گیرد.

آخوندی بیان کرد: شرایط ذخایر میگوی دریایی در آب‌های استان خوزستان به گونه‌ای است که امکان صید این‌گونه با ارزش دریایی، در دو فصل برای صیادان این استان وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به فصل نخست صید میگوی دریایی استان خوزستان در مرداد تصریح کرد: میزان صید در آن زمان نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: بخش اعظم میگوی دریایی صید شده در خوزستان در شهرستان‌ها و استان همسایه به فروش می‌رسد.

وی به حضور صیادان غیر مجاز در آب‌های استان بوشهر برای صید میگوی دریایی اشاره کرد و گفت: امسال موفق شدیم با همکاری مسئولان استان‌های بوشهر و خوزستان از صید غیرمجاز میگوی دریایی قبل از شروع فصل صید جلوگیری کنیم. این امر تاثیر بسیار زیادی در بازسازی ذخایر میگوی دریایی در آب‌های این دو استان داشت.

آخوندی تاکید کرد: صید غیرمجاز میگو از سوی شناورهای بدون مجوز در آب‌های خلیج فارس صورت می‌گیرد که به دلیل کمبود امکانات و نیرو قادر به مهار آن‌ها نیستیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: برای حفاظت از ذخایر میگوی دریایی خلیج فارس، سه سال است که صید صنعتی میگوی دریایی در خلیج فارس انجام نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: پیش از این ۱۱ فروند شناور صید صنعتی در آب‌های خلیج فارس به صید میگوی دریایی می‌پرداختند که به‌منظور حمایت از ناوگان خرد صیادی و حفاظت از ذخایر فعالیت آن‌ها ممنوع شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.