کد مطلب: ۶۲۴۵۱۶

افزایش سئو سایت؛ چطور در صدر نتایج گوگل باشیم؟

افزایش سئو سایت؛ چطور در صدر نتایج گوگل باشیم؟

افزایش سئو سایت و بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، بهترین و پایدارترین روش بهبود کسب‌وکارهای مختلف در فضای وب است.

هم‌زمان با هر ثانیه‌ای که برای خواندن این مقاله صرف می‌کنید، حدود ۱۰۰ هزار سرچ در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود. به گزارش وبسایت Search Engine Journal بیش از یک چهارم کاربران این موتور جستجوی قدرتمند، مستقیماً بر روی نتیجه اول کلیک می‌کنند.

این یعنی می‌توانیم فقط با کسب یک جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، بخش زیادی از کلیک‌های کاربران را سهم وبسایت خود کنیم؛ بدون آنکه هزینه بالایی صرف کرده باشیم.

افزایش سئو سایت و بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، بهترین و پایدارترین روش بهبود کسب‌وکارهای مختلف در فضای وب است. اگر شما هم مایلید جستجوگران فضای وب را به مشتریان بی‌چون و چرای بیزنس خود تبدیل کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در این مقاله ابتدا یاد می‌گیریم سئو چیست و چگونه می‌تواند در سرنوشت کسب‌وکارها تأثیرگذار باشد. پس از آن با روش‌های سئوکردن سایتمان آشنا می‌شویم.

به شما نوید می‌دهیم اگر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید روش قطعی افزایش مشتریان وبسایت با صرف هزینه‌ای کمتر از تبلیغات سنتی را یاد خواهید گرفت.

اما ابتدا بیایید ببینیم اصلاً سئو یا همان seo چیست؟

سئو چیست؟ انتخاب همیشگی کاربران فضای وب باشید

سئو یا SEO اختصاری برای عبارت Search Engine Optimization است. زمانی که یک سایت را به اصطلاح «سئو می‌کنیم» آن را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنیم.

به زبان ساده به ربات‌های گوگل اجازه می‌دهیم وبسایت ما را بررسی کنند، محتوای آن را در سرورهای خود ذخیره کنند و در نهایت، صفحاتمان را به کاربران فضای وب نشان بدهند.

سایتی که برای موتورهای جستجو بهینه باشد قابلیت حضور در صفحه اول نتایج گوگل یا همان SERP (Search Engine Page) دارد. به این ترتیب کاربرانی که با هدف خرید یا دریافت خدمات عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنند، به سرعت صفحات شما را در نتایج می‌بینند.

اگر مایلید بیشتر درباره سئو و نحوه سئو‌کردن سایت بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت آکادمی، برترین منبع آموزش سئو به زبان فارسی سری بزنید. شما در صفحه سئو سایت می‌توانید تعریف سئو را از زبان متخصصان ایرانی و خارجی بخوانید و با به‌صرفه‌ترین راه بازاریابی در گوگل بیشتر آشنا شوید.

تاثیر سئو بر کسب و کارها؛ پیشرفت پایدار در کسب‌وکار را احساس کنید!

اگر شما هم تبلیغات کسب‌وکارتان را محدود به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام می‌دانید، همین حالا هم فرصت بزرگی را از دست داده‌اید!

به گزارش کمپانی خدمات سئو BrightEdge، سئو بیش از ۱۰۰۰% ترافیک ارگانیک بیشتری نسبت به شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

از طرف دیگر وبلاگ تخصصی BackLinko اخیراً مقاله‌ای منتشر کرده است که در آن نشان می‌دهد فقط ۰/۷۸ درصد از جستجوگران گوگل، برای پاسخ به سؤالاتشان به سراغ صفحه دوم می‌روند. این آمار و ارقام به خوبی به ما نشان می‌دهند که حضور در صدر نتایج صفحه اول گوگل تا چه اندازه می‌تواند برای بیزنس ما سرنوشت‌ساز باشد.

10

تفاوت سئو با دیگر روش‌های بازاریابی در رشد پایدار است. روش‌های مختلف تبلیغات مانند تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، استفاده از بنرها در وبسایت‌ها یا روش‌های سنتی بازاریابی، محدود به یک بازه زمانی خاص هستند.

درواقع با پایان زمان این دسته از تبلیغات، رشد شما نیز متوقف می‌شود. در مقابل، افزایش سئو سایت و قرارگرفتن در صدر نتایج گوگل، ارزشی دائمی برای بیزنس شما خلق می‌کند.

تفاوتی ندارد مشغول تبلیغات هستید یا بودجه کافی برای بازاریابی ندارید؛ با افزایش سئو سایت ، شما همیشه درحال دیده‌شدن هستید.

اما پیشرفت در سئو چندان هم ساده نیست! برای بهینه‌سازی سایت به دو عامل اساسی نیاز دارید؛ صبر و تلاش!

اگرچه بازاریابی سئو می‌تواند نتایج حیرت‌آوری برای کسب‌وکار ما داشته باشد، با این حال تولید محتوای استاندارد و کاربرپسند و صبر برای دیدن نتایج، ممکن است کمی زمان‌بر باشد. در ادامه این مقاله یاد می‌گیریم سئو چگونه انجام می‌شود. با ما همراه باشید!

چگونه سایت را سئو کنیم؟ مثلث طلایی موفقیت در گوگل

برای موفقیت در سئو، کافی‌ست یک مثلث طلایی را در کسب‌وکارمان جدی بگیریم؛ سئو تکنیکال، محتوا و لینکسازی.

موفقیت در این سه رأس، مثلث موفقیت را برای بیزنس ما ترسیم می‌کند. در ادامه با این سه مبحث بیشتر آشنا خواهیم شد.

سئو تکنیکال؛ بسترهای فنی دیده‌شدن را فراهم کنید

هیچ کدام از رئوس این مثلث طلایی پراهمیت‌تر از دیگری نیست. با این حال سئو تکنیکال را شاید بتوان تخصصی‌ترین بخش آن دانست.

«سئو تکنیکال یعنی آماده‌سازی و بهینه‌سازی سایت برای درک صحیح گوگل از محتوا و ارتباطِ میان صفحات»

برای آنکه بتوانیم جایگاه مناسبی در نتایج گوگل کسب کنیم، باید معماری سایت را بشناسیم و نحوه صحیح ارائه محتوا به کاربران و ربات‌های گوگل را بدانیم.

با این حال، دانستن سئو تکنیکال نیاز به دانش تخصصی دارد. برای آنکه بتوانید اولین قدم در سئوکردن سایتتان را به بهترین شکل بردارید، ما به شما شرکت در کارگاه‌ سئو تکنیکال آکادمی وبسیما را پیشنهاد می‌دهیم.

در این دوره می‌توانید مباحث بهینه‌سازی تکنیکال سایت را از پایه یاد بگیرید و آن را در پروژه‌های شخصی خود پیاده کنید.

برون‌سپاری بخش تکنیکال سئو سایت، یکی راه حل دیگر برای موفقیت در سئو است. با این حال اگر مایلید هزینه‌های سئوکردن سایتتان را کاهش دهید، دوره سئو تکنیکال آکادمی وبسیما انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

11

تولید محتوای ارزشمند؛ کاربرپسندانه تولید محتوا کنید

تمام چیزی که ما در وبسایت‌هایمان تولید می‌کنیم و به کاربران ارائه می‌دهیم، محتوا است. محتوای تولیدشده باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر کاربران، ربات‌های گوگل نیز قادر به درک و رتبه‌بندی آن باشند.

یک محتوای استاندارد باید خوانا، ارزشمند و هدفمند باشد تا بتواند جایگاه خوبی در میان نتایج مختلف گوگل کسب کند.

البته تولید محتوا محدود به کسب جایگاه در SERP نیست. تولید محتوا سبب می‌شود بتوانیم خلق ارزش کنیم و کاربرانمان را به برند خود وفادار کنیم.

لینکسازی؛ ارتباط میان ارزش‌ها را حفظ کنید

سومین ضلع ارزشمند در مثلث طلایی سئو، لینکسازی است. لینکسازی به کاربران اجازه می‌دهد میان صفحات سایت ما به‌راحتی حرکت و صفحات مورد نیازشان را پیدا کنند. در صفحه آموزش لینک سازی آکادمی وبسیما می‌خوانیم:

«کسب اعتبار از طریق لینکسازی و برندینگ، برگ برنده ما برای ورود به رقابت جدی در سئو است . »

لینکسازی صفحات سایت می‌توانند در دو شکل داخلی و خارجی باشند. لینکسازی‌های داخلی مسیر حرکت کاربر در سایت را تعیین می‌کنند. اما لینکسازی خارجی، نقشی فراتر از این برای سایت ما بازی خواهد کرد.

دریافت لینک از شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌های دیگر، اگر در در فرایند خلق ارزش برای کاربران آن بستر باشد، می‌تواند تا اندازه زیادی به اعتبار دامنه یا Domain Authority سایت اضافه کند. ایجاد یک شبکه لینکسازی استاندارد، نه تنها ما را در چشم گوگل عزیز می‌کند، بلکه تجربه کاربری بهتری نیز برای مخاطبانمان رقم خواهد زد.

آکادمی وبسیما؛ جامع‌ترین آموزش سئو ایران

معمولاً دو روش برای سئوکردن سایت وجود دارد؛ برون‌سپاری تمام یا قسمتی از پروژه سئو سایت یا انجام آن توسط خودمان. همکاری با تیم‌های حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات سئو برای هر یک از اضلاع این مثلث طلایی، اگرچه می‌تواند تجربه خوشایندی برای کسب‌وکار شما ایجاد کند، با این حال هزینه‌ نسبتاً زیادی برای شما خواهند داشت.

اگر مایلید در همین ابتدای راه متحمل هزینه‌های سنگین نشوید، بهترین راه، شرکت در دوره‌های حرفه‌ای آموزش سئو و انجام سئو سایت به دست خودتان است.

آکادمی سئو با آموزش صفر تا صد این مسیر، یکی از حرفه‌ای‌ترین و بزرگترین مجموعه‌های آموزش سئو در ایران است.

شما می‌توانید علاوه بر خریداری دوره‌های تولید محتوا، سئو تکنیکال و لینکسازی، از منابع رایگان آکادمی برای آموزش سئو نیز استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کافی‌ست از طریق آدرس websima.academy وارد سایت آکادمی شوید. با آکادمی وبسیما، آزموده‌ها را بیاموزید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.