کد مطلب: ۴۰۷۸۲۴

افزایش قیمت انواع سکه در بازار / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۸/۹

افزایش قیمت انواع سکه در بازار / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/8/9

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به سه میلیون و 938 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی پس از اقدام بانک مرکزی آمریکا در تصویب سومین دور کاهش نرخ‌های بهره افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۴۹۷ دلار و ۹۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۵۰۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا پس از پایان نشست سیاست‌گذاری اظهار کرد: ما برای قوی نگه داشتن اقتصاد برای مواجهه با تحولات جهانی و فراهم کردن تضمین در برابر ریسک‌های جاری، این اقدام را انجام دادیم. پاول به فهرست بلندبالا از دلایلی اشاره کرد که بر اساس آنها تصور می‌کند عملکرد اقتصاد آمریکا خوب است و احتمال تحت سیاست پولی تسهیلی به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر با کاهش هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است، سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را جذاب‌تر می‌کند.

با این حال مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت «سی‌ام‌سی مارکتس» گفت: طلا ممکن است روند صعودی فعلی خود را حفظ نکند زیرا آمار اقتصادی اخیر رشد ملایم اقتصاد را نشان می دهد و رشد فعلی قیمت طلا به دلیل افت ارزش دلار پس از کاهش نرخهای بهره بوده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۷.۳۳ واحد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا از کاهش نرخ‌های بهره آمریکا استقبال کردند و بازارهای سهام آمریکا به سطح بالاتری صعود کردند.

عامل دیگری که پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا در افزایش قیمت‌های طلا تاثیرگذار بود، رشد خوشبینی به امضای توافق مقدماتی میان واشنگتن و پکن برای پایان بخشیدن به جنگ تجاری ۱۶ ماهه بود. آمریکا و چین در مدت بیش از یک سال گذشته روی میلیاردها دلار صادرات یکدیگر تعرفه تلافی‌جویانه وضع کردند که باعث برانگیخته شدن نگرانی‌های رکود جهانی و التهاب بازارهای مالی شد و به رشد بیش از ۱۷ درصدی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون کمک کرد اما تحولات اخیر، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۸۱۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. این فلز در معاملات روز گذشته حدود دو درصد گران شده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۸۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۲۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 9 آبان ساعت 17 با 60 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 11,152 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 11 هزار و 150 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 50 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 9 آبان ساعت 17 با 49 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 12,453 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 12 هزار و 450 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 350 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 939 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و 938 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 402 هزار و 400 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 38 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 239 هزار تومان و 829 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باتوجه به اینکه از سال ۹۷ تاکنون قیمت همه ی اجناس حداقل ۳برابر شده ولی قیمت طلا افزایش نیافته منطقی و معقولانه هست که قیمت طلای داخلی جدای ِ از قیمت طلای جهانی رشد قابل توجهی داشته باشه و به بالای ۵۰۰هزار تومان در هر گرم برسه.

    • ناشناس

      بله حتما طلا خریدی سودش برات کم بوده فشارش رو بیارن رو مردم که توسود کنی اونوقت این همه دختر و پسر میخوان ازدواج کنن یه ست طلا برای جشن عروسیشون بخرن موندن کاسه چه کنم چه کنم گرفتن دستشون

    • ناشناس

      طلا قیمتش از سه برابر بیشتر شده سکه از ۱ تومن به ۵ رسید و حالا کم شده ولی هنوزم از سه برابر بیشتره

    • ناشناس

      چرا چرت میگی؟؟!!! ااا عجباااااا
      ینی سواد در حد اکابر

    • ارش

      حتما تو سلطان طلا هستی یا میخای بشی ولی بدون که اخرش اعدام میشی

    • ناشناس

      گل گفتی دمت گرم.در منطقه نوزده خانه تا آخر سال ۹۶متری دو میلیون تومان بود سال ۹۷شد متری سه میلیون تومان و در اول سال نود و هشت به متری هفت میلیون تومان رسید اما طلا در سال نود و هفت گرمی ششصد هزار تومان بود اما الان در سال ۹۸ با اینکه همه چیز گرانتر شده نسبت به قبل چرا طلا گرمی ۴۰۰هزار تومان باشد؟؟؟؟اگه قیمت طلا الان واقعیست چرا قیمت مسکن پایئن نیامده؟؟؟و این عادلانه و منطقی نیست.من خودم پارسال طلا خریدم گرمی ۵۴۰هزار تومان چطور الان راضی باشم که همان طلا را بفروشم ۴۰۰هزار تومان؟؟؟؟؟ولی اونیکه خونه خریده به فرض مثال ۲۰۰میلیون الان میگه ۶۰۰میلیون پس نتیجه میگیریم که سیاست بازار غلط بوده و هست و به نفع مردم نیست و مافیای بازار مسکن و طلا در این دو سال اخیر سرمایهء هنگفتی به جیب زده اند ولی ملت ضعیف جامعه با گرانی و تورم بی حساب و کتاب مواجه شده و گرفتار بازی سیاستمداران و سرمایه داران شده اند.

    • ناشناس

      بابا شماها دیگه کی هستین واقعا واسه جامعه متاسفم مخصوصا ادمایی مثل شما

    • ناشناس

      عزیز شما مثل اینکه تازه وارد فضای تجارت شدی !

  • ناشناس

    گرون نشده؟؟طلا گرمی ۱۰۰هزارتومن بود شده ۴۰۰ هزارتومن !!!گرون نشده؟؟?بعضیا ماشا اله درد مردمو نمیفهمن ….

  • ناشناس

    خب راست میگه دیگه همین بی سوادی پدر مردمو در آوزده یه ارزون میشنوین عین بچه ها بالا پایین میپرین شاید اون چیب توعه که ارزون شده ….خوشحالی اونوقت ؟ دقیقا قیمت طلا و سکه عمدا پایین نگه داشته شده …به خدا لازم نی دکترای اقتصاد باشی …کسیم سلطان سکه و طلا نی مردم بدبخت دیدن بانکا غیر قابل اعتمادن هرکدوم هرچی داشتن خیلیارو خودم میشناسم مثلا خودم کل پس اندازم ده تا سکه بود که یکسال پولم خابید آخرم با ضرر فروختم ….دنبال سود نبودم گفتم تو این تورم وحشتناک که امروز تا فردا پولت میره چیزی بخرم ارزش پولم حفظ بشه

  • امید

    خب راست میگه دیگه همین بی سوادی پدر مردمو در آورده یه ارزون میشنوین عین بچه ها بالا پایین میپرین شاید اون چیب توعه که ارزون شده ….خوشحالی اونوقت ؟ دقیقا قیمت طلا و سکه عمدا پایین نگه داشته شده …به خدا لازم نی دکترای اقتصاد باشی …کسیم سلطان سکه و طلا نی مردم بدبخت دیدن بانکا غیر قابل اعتمادن هرکدوم هرچی داشتن خیلیارو خودم میشناسم مثلا خودم کل پس اندازم ده تا سکه بود که یکسال پولم خابید آخرم با ضرر فروختم ….دنبال سود نبودم گفتم تو این تورم وحشتناک که امروز تا فردا پولت میره چیزی بخرم ارزش پولم حفظ بشه