کد مطلب: ۷۰۹۰۲۰

قیمت نفت بالا رفت/ کاهش دو میلیونی تولید نفت

قیمت نفت بالا رفت/ کاهش دو میلیونی تولید نفت

قیمت نفت پس از مذاکرات اوپک پلاس افزایش یافت، چرا که در این نشست توافق بر کاهش دو میلیونی تولید نفت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در آستانه مذاکرات اوپک پلاس درباره کاهش عرضه، قیمت نفت افزایش یافت.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: کشور‌های عضو اوپک پلاس امروز (چهارشنبه) توافق کردند تا تولید نفت خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

آن‌ها هنوز به طور رسمی به توافق نرسیده‌اند، اما قبلاً رأی‌های خود را داده‌اند.

کاهش تولید نفت نشان می‌دهد لابی‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های اخیر در تلاش برای مذاکره با کشور‌های خلیج فارس در راستای افزایش تولید نفت بوده، تاثیری نداشته است.

افزایش قیمت نفت

به نقل از ایبنا، روز چهارشنبه در آستانه جلسه تولیدکنندگان اوپک پلاس برای بحث در مورد کاهش شدید تولید در بازار انرژی با عرضه محدود، قیمت نفت افزایش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت در ساعت ۳:۳۶ صبح به وقت تهران، پس از افزایش قبلی با ۱۱ سنت افزایش به ۹۱ دلار و ۹۱ سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از افزایش ۲.۸۹ دلاری قبل، با ۵ سنت افزایش به ۸۶.۵۷ دلار در هر بشکه رسید.

یک منبع اوپک به رویترز گفت که اوپک پلاس، در جلسه‌ای که اواخر روز چهارشنبه در وین برگزار می‌شود، درباره کاهش تولید تا ۲ میلیون بشکه در روز بحث می‌کنند. این بزرگ‌ترین کاهش تولید این گروه از زمانی است که حد تقاضا با کرونا در سال ۲۰۲۰ شکسته شد.

تحلیل گران گفتند: کاهش تولید در این مقیاس به طور قابل توجهی بازار را محدود خواهد کرد. یک منبع آگاه به رویترز گفت، در حالی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده است، ایالات متحده تولیدکنندگان اوپک پلاس را تحت فشار قرار می‌دهد تا کاهش را ادامه ندهند.

تاثیر واقعی بر عرضه از تولید کمتر محدود خواهد بود، زیرا در حال حاضر هم چند کشور اوپک پلاس بسیار کمتر از سهمیه‌های موجود خود تولید می‌کنند. در ماه آگوست، اوپک پلاس به میزان ۳.۵۸ میلیون بشکه در روز به هدف تولید خود دست یافت.

تحلیل گران گفتند: با این حال، توافق برای کاهش‌های بزرگ، پیامی قوی را ارسال می‌کند که این گروه مصمم به حمایت از بازار است. در حالی که با توجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه که در ماه دسامبر در پیش گرفته است، بازار در حال تشدید بیشتر است و چشم‌انداز تقاضا هم به دلیل ترس از رکود جهانی مبهم است.

ویوک دار، تحلیل گر کالا گفت: دلار آمریکا، نگرانی‌های رشد جهانی و تحریم‌های اتحادیه اروپا که قرار است در ۵ دسامبر اعمال شود، همگی محرک‌های مهم قیمت نفت در کوتاه مدت هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.