کد مطلب: ۳۹۵۳۳۸

مدير صندوق ضمانت صادرات در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

نامه‌نگاری با رئیس جمهور برای افزایش منابع صندوق ضمانت صادرات / ۱۵ محصول جدید برای صادرکنندگان

نامه‌نگاری با رئیس جمهور برای افزایش منابع صندوق ضمانت صادرات / 15 محصول جدید برای صادرکنندگان

مدير عامل صندوق ضمانت صادرات از 15 سبد محصولی جدید برای صندوق ضمانت خبر داد و گفت: اخیرا غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران نامه‌ای را به رئیس جمهور جهت افزایش منابع صندوق ضمانت صادرات نوشتند؛ امیدواریم با جلب رضایت رئیس جمهور بتوانیم میزان پوشش ریسک برای صادرکنندگان را افزایش دهیم.

مدير عامل صندوق ضمانت صادرات در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: صندوق ضمانت نامه صادرات ایران در یک نبرد نابرابر توانست در میان کشورهای اسلامی و منطقه رتبه یک را در اتحادیه امان (AMAN UNION) کسب کند. همچنین برای نخستین بار نیز مدير عامل صندوق ضمانت صادرات عضو هیات مدیره اتحادیه امان شد. کسب این جایگاه در شرایط سخت تحریم می‌تواند فعالیت ما را با کشورهای منطقه‌ای و اسلامی توسعه دهد.

افروز بهرامی افزود: در حال حاضر صندوق ضمانت نامه صادرات عربستان که با ما برابری دارد سرمایه چهار میلیارد دلاری دارد. ترکیه هم سرمایه صندوق ضمانت صادرات آن به دو میلیارد دلار می‌رسد. در حالی که صندوق ضمانت صادرات یک صندوق 100 میلیون دلاری است.

او اظهار کرد: با توجه به تشدید تحریم‌ها، مشکلات و چالش‌های پیش آمده برای فعالان اقتصادی دو چندان شده اما فعالیت‌های صندوق ضمانت صادرات از حرکت نیفتاده و در این شرایط تمام اهداف ما، ارتقا و توسعه فعالیت برای صادرکنندگان کشور است.

صندوق ضمانت صادرات چقدر ریسک را پوشش می‌دهد؟

بهرامی درباره میزان بودجه صندوق ضمانت صادرات گفت: در این شرایط پرریسک اگر میزان صادرات غیر نفتی را در نظر بگیریم ما می‌توانیم برای 0.02 درصد کل صادرات غیرنفتی کشور پوشش ریسک داشته باشیم. به طور کلی این صندوق برای شرایط ریسک تجار تاسیس شده است.

او همچنین از 15 سبد محصولی جدید خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در شرایط تحریم سبد محصولات صندوق برای مشتری‌ها نیز نسبت به گذشته متنوع‌تر شده است. 15 فعالیت جدید برای شرایط تحریمی توسط این صندوق تعریف کرده‌ایم.

وی یادآور شد: اخیرا غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران نامه‌ای را به رئیس جمهور جهت افزایش منابع صندوق ضمانت صادرات نوشتند. حالا امیدواریم در شرایط جنگ اقتصادی و جلب رضایت رئیس جمهور مبنی بر افزایش منابع صندوق بتوانیم فعالیت‌های صندوق را متناسب با آنچه وجود دارد، پوشش دهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.