کد مطلب: ۵۹۷۱۹۱

افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی

افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور از افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی در برخی شهرها به دلیل تورم و تغییر مکرر قیمت کالاها خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ کرایه تاکسی‌ها تقریبا به صورت فصلی در خطوطی که به‌ویژه از تاکسی چرخشی استفاده می‌شود در حال تغییر و علت اصلی آن افزایش گسترده قیمت‌ها و نرخ تورم در جامعه است.

مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در پاسخ به این سوال که آیا باید این افزایش به صورت مصوبه در شوراهای شهرها به تصویب برسد، اظهار کرد: مطلوب همه ما این است که شرایط اقتصادی به گونه‌ای باشد که هر سال با توجه به یک تورم متعارف قیمت‌گذاری‌ها به شورای شهرها ارسال و تصویب شود، اما الان با تغییر مکرر قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف از قطعات خودرو گرفته تا کالاهای اولیه روبرو هستیم.

وی افزود: جایی که سازمان‌های تاکسیرانی به این نتیجه برسد که همه چیز به واسطه این تورم گران شده و باید نسبت به اصلاح قیمت کرایه اقدام کند، قانون یک فرایندی را تعریف کرده است که براساس آن باید پیشنهاد به شورای شهر برود و در صورتی که شورا مصوب کرد و به تایید فرمانداری مربوطه رسید، افزایش کرایه قانونی می‌شود، اما اگر شرایط مطلوب باشد تنها یک بار افزایش قیمت داریم.

ضامنی ادامه داد: اما با این شرایط اقتصادی در برخی از شهرها این اتفاق رخ داده و شوراهای شهر روند افزایش قیمت‌ها را انجام داده‌اند. این فرایندی است که قانون تعریف کرده است و هر کرایه‌ای که با این فرایند به تصویب برسد، قانونی است که ممکن است یک بار در سال و یا چندبار در سال باشد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی گفت: واکسیناسیون ۹۳ درصد از رانندگان تاکسی انجام شد و برای تعدادی از رانندگان که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، محدودیت اعمال شده است و براساس ابلاغیه سازمان شهرداری‌ها صدور تمدید پروانه منوط به ارائه کارت واکسیناسیون است.

او درباره واکسیناسیون مسافران نیز گفت: وزارت کشور طرح قرنطینه هوشمند را دارد که هرچیزی که اجرائی شود ما نیز تابع همان هستیم.

منبع: ایلنا

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل و نقل تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.