کد مطلب: ۲۳۶۱۶۳

افزایش ۱۰ درصدی قیمت تایرهای تولید داخل

افزایش ۱۰ درصدی قیمت تایرهای تولید داخل

سرانجام توپ افزایش قیمت به زمین تولیدکنندگان داخلی تایر هم رسید و انجمن تولیدکنندگان تایر از افزایش ۱۰ درصدی انواع تایر در سال جدید خبر داد.

محمدرضا گنجی، رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر از افزایش ۱۰ درصدی قیمت برای تایرهای تولیدی خبر داد و گفت: انجمن تولیدکنندگان تایر درحال مذاکره با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان است تا در صورت تایید این سازمان مرحله اول افزایش قیمت تایر در سال ۹۷ انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان داخلی تایر از سال ۹۳ تا امروز، اقدامی برای افزایش قیمت‌ها نکرده‌اند، گفت: براساس محاسبات انجام‌شده حداقل افزایش قیمت برای ۴ سال گذشته باید ۲۵ درصد باشد که باتوجه به لزوم حفظ آرامش بازار، این افزایش در چند مرحله اِعمال خواهد شد.

به‌گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر ایران، رایزنی‌ها با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان بر سر افزایش قیمت تایرهای تولید داخل ادامه دارد و به احتمال زیاد در اولین مرحله،۱۰ درصد به قیمت فروش تایرهای تولید داخل اضافه خواهد شد.

وی همچنین دلیل اصلی برای افزایش ندادن یکباره قیمت‌ها را حمایت از مصرف‌کننده داخلی و تاکید رئیس‌جمهور برای عدم افزایش قیمت‌ها دانست و تصریح کرد این میزان حدود ۱۰ درصد تا پایان خردادماه است.

گنجی با اشاره به بالا رفتن نرخ ارز و افزایش هزینه‌های تولید برای تایرسازان گفت: مجموعه صنعت تایر ایران علاقه‌ای به افزایش قیمت‌ها ندارد و تنها به‌دلیل افزایش هزینه‌های تولید تصمیم به ایجاد تغییر در قیمت محصولات خود گرفته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر زمان برگزاری جلسه بررسی قیمت‌ها توسط تولیدکنندگان را امروز اعلام کرد و گفت: تصمیم نهایی در مورد قیمت‌ها به‌علاوه نظر نهایی سازمان حمایت درخصوص بالا رفتن نرخ‌ها امروز گرفته می‌شود و پس از اعلام رسمی توسط انجمن، شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را با قیمت‌های جدید به بازار عرضه کنند.

منبع: دنیای خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.