کد مطلب: ۲۲۷۴۹۷

افزایش ۲۰ درصدی ابتلا به دیابت با حذف صبحانه

افزایش ۲۰ درصدی ابتلا به دیابت با حذف صبحانه

متخصص دیابت با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ابتلا به دیابت با حذف صبحانه گفت: مصرف نان لواش، نان باگت و نان تست برای بیماران دیابتی مناسب نیست.

مهریار خسروشاهی در ارتباط با نان مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت اظهارداشت: نان‌هایی که فیبر بیشتری در فرایند تهیه آنها استفاده شده است بهترین نان برای مصرف دیابتی‌ها است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه نان سنگک بطور معمول از فیبر بیشتری برخوردار است، افزود: نان تافتون سبوس دار و بربری هم انتخاب‌های خوبی برای مصرف هستند ولی مقدار مصرف را برحسب شرایط دیابت بیمار و برحسب تعداد وعده‌های غذایی روزانه با مشورت پزشک و مشاور تغذیه باید تعیین شود.

متخصص دیابت ادامه داد: نان لواش، نان باگت و نان تست اصلا انتخاب خوبی برای دیابتی‌ها نیستند، چراکه در تهیه این نان‌ها از آرد بدون سبوس استفاده می‌شود و سریعاً هضم شده و قند خون را سریع بالا می‌برند.

خسروشاهی اضافه کرد: نان سوخاری هم با توجه به اینکه در فرآیند تولید آن، مختصری شکر استفاده می‌کنند، مناسب نیست

وی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده حتی حذف یک وعده صبحانه در طول هفته، خطر ابتلا به دیابت را 20 درصد افزایش داده و می‌تواند فرد را دچار چاقی، بیماری‌های قلبی و یا سکته کند.

متخصص دیابت با اشاره به خواص استفاده از کافئین در وعده صبحانه گفت: کافئین یک سرکوب‌گر اشتها است و عامل چربی سوزی می‌شود. همچنین کافئین مغز و سیستم متابولیک بدن را بیدار می‌کند.

بنا به این گزارش، دیابت یا بیماری قند یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. در دیابت نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

منبع: اکونومیست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.