کد مطلب: ۱۷۸۹۴۲

توضیحات لاریجانی درباره حقوق نمایندگان:

افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان صددرصد کذب است

افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان صددرصد کذب است

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان صددرصد کذب است، گفت که ما در هیات رئیسه به دنبال کاهش بوجه مجلس هستیم، لذا نباید با آبروی افراد بازی شود ما در کشور بیشتر از عدالت اقتصادی به عدالت اخلاقی نیاز داریم.

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس به دو اخطار علیرضا سلیمی نماینده محلات و کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا درباره انتشار اخباری درخصوص افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان و بودجه مجلس پاسخ داد و توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لاریجانی توضیح داد: این روزها در رسانه‌ها اعم از رادیو تلویزیون و روزنامه‌ها فضایی را می‌بینم که انگار به دنبال مشغول کردن و ایجاد اضطراب در بین مردم به خصوص درباره قیمت بنزین و یارانه‌ها هستند که این مطالب درست نیست چون تازه دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرده است.

وی افزود: نمایندگان، نمایندگان مردم هستند و اجازه نمی‌دهند حقوق آنها تضییع شود .پس اینطور نیست که هرچه دولت در لایحه بودجه آورد را مجلس تصویب کرد.

لاریجانی تاکید کرد: رسانه‌ها توجه کنند و بی‌جهت اضطراب در بین مردم ایجاد نکنند نمایندگان مصالح را در نظر دارند کمیسیون‌های مختلف و تلفیق بودجه ابعاد موضوع را بررسی می‌کند و سپس لایحه در مجلس تصویب می‌شود پس بی‌جهت در کشور التهاب ایجاد نشود.

رییس مجلس شورای اسلامی درباره مطالب متنشر شده نسبت به بودجه مجلس و حقوق نمایندگان گفت: برخی در مجلس و برخی دیگر در بیرون از مجلس نکاتی را نسبت به بودجه مطرح کردند که لازم به شفاف سازی است چیز پنهانی وجود ندارد.

وی افزود: بودجه مجلس تنها توسط هیات رئیسه تصمیم‌گیری نمی‌شود کمیسیون بودجه مجلس و هیئت رئیسه مشترکا تصمیم‌گیری می‌کنند، لذا موضوع پنهانی وجود ندارد و ما متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌کنیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه کل بودجه مجلس اندک است، گفت: اضافه شدن ۷۰ درصد به حقوق نمایندگان صددرصد کذب است و چنین چیزی وجود ندارد باید حرف‌ها به قاعده زده شود.

وی در عین حال افزود: ما در هیات رییسه بحث کردیم که بودجه امسال مجلس را کاهش دهیم بر همین اساس کل بودجه مجلس را امسال به دلیل مشکلات کشور در حد توان کاهش دادیم.

رییس مجلس گفت: آنچه حقوق نمایندگان و کارکنان مجلس است متعارف با قانون می باشد. ما حرفی نداریم که اگر می خواهند بودجه مجلس را کاهش دهند. لذا افزایش ۷۰ درصدی حقوق و بودجه مجلس ۱۰۰ درصد خلاف است و چنین عدد و رقمی وجود ندارد.

لاریجانی با طرح این انتقاد که چرا حرف‌هایی زده می‌شود که ذهن‌ها را خراب می‌کند، گفت: برادران و کسانی که پوپولیسم را تقبیح می‌کردند خودشان دجار پوپولیسم کذب شده‌اند نباید فضایی ایجاد شود که به دنبال آن حرف‌های خلافی بیان شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این بین شنیدم که گفته شد دیوان محاسبات بودجه مجلس را رسیدگی می‌کند و سپس رئیس دیوان این بودجه را خط می‌زند.

وی گفت: چنین چیزی درست نیست دلیلی ندارد که ما بخواهیم دیوان را معطل کنیم و کاری که دیوان انجام داده را رد کنیم اگر دیوان گزارشی دهد بررسی می‌کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: بودجه مجلس دارای حقوق و مزایای نمایندگان و کارکنان و دیگری مربوط به بودجه سایر مراکز وابسته هچون مرکز پژوهش‌ها و کتابخانه مجلس است.

وی گفت: بودجه این مراکز نیز اندک است لذا فکر می کنم این فضاسازی‌ها نه تنها درست نیست که به مصلحت کشور نیز نیست.

لاریجانی با اشاره به تعیین چالشهای اصلی کشور در ابتدای سال در مجلس گفت: کمیسیون‌های مجلس توجه و تمرکزشان رسیدگی به این چالش‌ها و پیداکردن راه‌حل است که چطور از تنگناها نجات پیدا کنیم تا مشکلاتی همچون اشتغال رفع شود.

وی تاکید کرد: پس نباید حرف‌های خلاف زده شود و مشکلاتی را به وجود آورد به همین دلیل طرح موضوع ۷۰ درصدی بودجه و حقوق نمایندگان خلاف در خلاف است و حرف ناصحیح است.

رئیس قوه مقننه افزود: در این بین برخی می‌گویند که بودجه مجلس شفاف نیست این صحبت چه معنایی دارد بودجه مجلس همچون سایر نهادها نوشته می‌شود و در هیات رئیسه و کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد ارقام اعلام شده چیزی خلاف معمول نیست چنین مطالبی تنها یک ظلم محسوب می‌شود و درست هم نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از توضیحات تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره افزایش بودجه مجلس و حقوق نمایندگان گفت: نکته دیگر لازم است اضافه کنم مبنی بر اینکه می‌گویند چرا تکمیل ساختمان مجلس برای نمایندگان و کمیسیون ۱۰ سال است که طول کشیده است ما برای تسریع در این کار باید اعمال نفوذ می‌کردیم که بودجه عمرانی مجلس بیشتر شود.

وی افزود: مثل پروژه‌های عمرانی که در استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه تان می‌بینید که بعضا حتی اتمام آن بیش از ۱۶ سال طول می‌کشد دلیل هم کمبود منابع و تعداد زیاد پروژه‌های عمرانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما برای اینکه مثلا دو ساله احداث ساختمان‌ها و کمیسیون‌های مجلس را تمام کنیم باید اعمال نفوذ به سازمان برنامه برای افزایش بودجه می‌کردیم که این روش را نادرست دانسته و این کار را انجام ندادیم.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: هرکدام نمایندگان که بخواهند می‌توانند گزارش دیوان محاسبات که در کمیسیون برنامه است را ببینند و مشکلی وجود ندارد. ولی بیان چنین حرف‌هایی برای کشور درست نیست اینکه بخواهند در موضوع بودجه اضطراب ایجاد کنند روند مناسب نمی‌شود.

به گفته لاریجانی انگار مسابقه‌ای برای تخریب روحیه مردم به وجود آمده است، ما اکنون بیشتر از اینکه به عدالت اقتصادی در کشور نیاز داشته باشیم به عدالت اخلاقی نیاز داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که نباید با آبروی افراد بازی شود باید همه مسائل باهم دیده شود و فضای کشور به سمت مصالح و نیازهای اساسی کشور برود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.