کد مطلب: ۸۰۰۶۶۱

افزایش ۱۰ برابری نوسازی بافت فرسوده

افزایش 10 برابری نوسازی بافت فرسوده

دولت قصد دارد در سال جاری ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده را نوسازی کند که بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی یک کار جهادی ۱۰ برابری نسبت به دوره‌های گذشته انجام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال دوم اجرای طرح دولت سیزدهم با عنوان طرح نهضت ملی مسکن برنامه نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده است. سال گذشته نیز ۱۱۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسید.

شرکت بازآفرینی شهری ایران با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی شهر سازان را در محلات هدف بازآفرینی ارائه کرده است.

پرداخت تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان، امکان ساخت تا دو طبقه بیشتر نسبت به تراکم مجاز، ارایه حداقل ۵۰ درصد تخفیف در صدور پروانه و امکان تهاتر زمین با اراضی دولتی از جمله این مشوق‌هاست.

به دنبال تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن، وزارت راه و شهرسازی پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان در کلانشهرها و مراکز استانها و تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان در شهرهای دارای حرم مطهر را در دستور کار قرار داد. سقف وام در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که ۱۵۰ میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه برنامه نوساز ی بافت‌های فرسوده برای امسال حدود ۲۰۰ هزار واحد است، از شروع عملیات نوسازی ۱۱۰ هزار واحد طی سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: با مشوق‌های در نظر گرفته شده انتظار می‌رود تا روند نوسازی در بافت فرسوده برای سال جاری سرعت بگیرد.

محمد آئینی در خصوص معرفی متقاضیان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها اعلام کرد: از ابتدای طرح در دولت سیزدهم تاکنون در مجموع قریب به ۷۰ هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مجموع ۷۰ هزار متقاضی معرفی شده به بانک‌ها قریب به ۳۷ هزار واحد به بانک مسکن و مابقی به سایر بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند،‌ افزود: از ابتدای طرح در دولت سیزدهم حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده نیز به بهره‌برداری رسیده است.

آئینی تاکید کرد: برنامه امسال برای نوسازی بافت فرسوده ۲۰۰ هزار واحد است که با مشوق‌های ارایه شده و همکاری شهرداری‎ها در اعمال بسته‌های تشویقی مصوب انتظار می‌رود تا این رقم محقق شود و نسبت به سال گذشته روند بهتری داشته باشد.

وی پیش از این با اشاره به هدف نوسازی و بهسازی سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که از سال ۱۳۹۳ قولش را دادند، یادآور شده بود: سرجمع آن‌چه توسط دولت‌های گذشته در بخش نوسازی و بهسازی مسکن حمایت شده و تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت شده کمتر از ۱۰ هزار واحد در سال بوده است. بنابراین قصد داریم کار بیش از ۱۰ برابری نسبت به دوره‌های گذشته انجام دهیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام خواهشن پیگیری کنید سال ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ در سایت بافت فرسوده ثبت نام نمودم خونه داره تموم میشه ولی از وام خبری نیست صاحب خونم اجاره رو ماهی ۹ملیون کرده