کد مطلب: ۲۴۰۱۸۰

افزایش ۸۶ درصدی صادرات از گمرکات گیلان

افزایش 86 درصدی صادرات از گمرکات گیلان

ناظرگمرکات گیلان از افزایش 86 درصدی صادرات و 126درصدی واردات از لحاظ ارزش دلاری از گمرکات گیلان خبر داد .

«ابوالقاسم یوسفی‌نژاد» گفت: در فروردین‌ماه سال 97 معادل 70 هزار و 412 تن ‌کالا به ارزش 39 میلیون هزار و 402 دلار کالا شامل انواع محصولات معدنی محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، خرما، کشمش، چای، محصولات‌معدنی ‌و مصنوعات‌ آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات‌نساجی ‌و محصولات پلاستیکی‌ به ‌کشورهایی نظیر روسیه، آذربایجان، اوکراین و عراق، قزاقستان، افغانستان، گرجستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 135 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 86 درصد افزایش نشان می‌دهد که در میان گمرکات استان گمرک آستارا بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوزٖ ، ناظر گمرکات گیلان با اشاره به این‌که در این مدت 96 هزار و 210 تن کالا به ارزش 91 میلیون 856 هزار و 643 دلار شامل آهن‌آلات و ماشین‌آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی و … روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ژاپن، ترکیه و… به استان وارد شده است، افزود: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 12 درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری 126 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

یوسفی‌نژاد ‌ادامه ‌داد:19 هزار و 360 تن کالا به ارزش 19 میلیون و 719 هزارو 135دلار از مرزهای استان ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 1درصد افزایش و به لحاظ ارزش دلاری 7درصد کاهش را نشان می‌دهد که از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و … ترانزیت انجام گرفته است.

یوسفی‌نژاد عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل سوخت، آهن‌آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین‌آلات صنعتی و البسه و سایرمحصولات شیمیایی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در یک ماه نخست امسال 53 هزارو 980 نفر به کشور وارد و43 هزارو 48 نفر از کشور خارج شده‌اند. که نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزایش از لحاظ مسافر ورودی و 31 درصد افزایش از لحاظ مسافرین خروجی را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات گیلان افزود: گمرکات گیلان در فروردین‌ماه امسال 299 میلیون و 127هزار ریال درآمد وصولی داشته است که نسبت به سال گذشته در همین مدت 26 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.