کد مطلب: ۳۳۱۲۶۴

بلومبرگ بررسی کرد:

امتیاز جدید تجاری چین به آمریکا

امتیاز جدید تجاری چین به آمریکا

دونالد ترامپ شب گذشته در توییتی نوشت: چین موافقت کرده تا تعرفه 40 درصدی بر خودروهای وارداتی از آمریکا را کاهش و در نهایت حذف کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته پس از اجلاس G20 در آرژانتین و توافق با شی‌جین پینگ بر سر جنگ تجاری، در توئیتی نوشت: چین موافقت کرده تا تعرفه‌ بر خودروهای وارداتی از آمریکا را کاهش دهد و در نهایت حذف کند. این در حالی است که مقامات چینی هنوز اظهار نظری در این زمینه نکرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، در حال حاضر تعرفه واردات خودروهای آمریکایی در چین 40 درصد است.

تحلیلگران بر این باورند که هرگونه اقدامی برای کاهش یا حذف تعرفه‌های اضافی، برای خودروسازانی نظیر تسلا، بی‌ام‌دبلیو و دایلمر که در آمریکا خودرو تولید می‌کنند، خوشحال‌کننده است.

افزایش تعرفه‌ها در سال جاری موجب شده، فروش وسایل نقلیه وارداتی در چین، که بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان است، کاهش یابد. گزارش‌ها نشان می‌دهد، این کاهش طی دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته دستور داد تا تعرفه‌های 40 درصدی چین بر واردات خودرو از آمریکا به صورت جداگانه بررسی شود. این در حالی است که 25 درصد از این تعرفه 40 درصدی به دلیل اقدامات مقابله‌جویانه چین در برابر تعرفه‌های تجاری آمریکا است.

تعرفه‌های آمریکا برای خودروهای وارداتی از چین در حال حاضر، 27.5 درصد است.

چین هفته گذشته اعلام کرد اگر جنگ تجاری در میان نبود، تعرفه‌ها برای واردات خودرو از چین به 15 درصد کاهش می‌یافت. به گفته یک منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود، مقامات چینی پیش از آنکه شی‌جین پینگ، رئیس‌جمهور چین به آرژانتین سفر کند، جلساتی برای کاهش تعرفه‌ها بر خودروهای آمریکایی برگزار کردند. این مقام چینی اعلام کرده زمان و میزان کاهش تعرفه‌ها هنوز مشخص نیست.

در سال 2017، چین معادل 51 میلیارد دلار خودرو وارد کرده که 13.5 میلیارد دلار آن از آمریکای شمالی وارد شده است. برخی از این خودروها توسط تولیدکنندگان غیرآمریکایی از جمله بی‌ام‌دبلیو و دایملر در آمریکا ساخته شده‌اند.

آمریکا در سال 2017 معادل 9.5 میلیارد دلار خودرو صادر کرده است. برای مقابله با سیاست‌های حمایت‌گرایانه ترامپ، چین تابستان سال جاری بر خودروهای وارداتی از آمریکا تعرفه 40 درصدی وضع کرد که این مسئله مزیت‌های بسیاری برای خودرسازان اروپایی و ژاپنی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.