خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۹۱۰۲

با یادگیری بازاریابی دیجیتال فروش خودتان را بیشتر کنید

انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های بازاریابی است که بسیاری از متخصصان فروش و صاحبان کسب‌وکار، به آن نیاز جدی دارند و به دنبال یادگیری مهارت‌های این حوزه هستند.

در دنیای آنلاین که رقابت کسب‌وکارها روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود، هر کسی که بازاریابی دیجیتال بلد نباشد، باید خودش را آماده شکست کند.

بازاریابی دیجیتال یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های بازاریابی است که بسیاری از متخصصان فروش و صاحبان کسب‌وکار، به آن نیاز جدی دارند و به دنبال یادگیری مهارت‌های این حوزه هستند.

بازاریاب‌های دیجیتال اگر دنبال موفقیت هستند، باید در زمینه‌های مختلف از جمله تجزیه و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی، نوشتن محتوا و تیترهای تبلیغاتی، مبانی بازاریابی دیجیتال، رسانه های دیجیتال و موارد دیگر حداقل مهارت‌های لازم را داشته باشند. اما بسیاری از آن‌ها برای انتخاب و شرکت در بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند:

  • محدودیت زمانی
  • هزینه‌های بالای رفت و آمد
  • انعطاف‌پذیری کم در انتخاب زمان کلاس
  • اتلاف وقت و ایجاد مشکلات کاری برای کارکنان سازمان‌ها
  • یادگیری مفاهیم تئوری بدون مثال‌های کاربردی و عملیاتی

امروز با ارائه یک راه حل بسیار ایده‌آل برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنیم تا از انتخابتان راضی و خوشحال باشید. بنابراین اگر شما هم نیاز به یادگیری مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ دارید، تا پایان همراه ما بمانید.

روش‌های مختلف برای یادگیری بازاریابی دیجیتال

۱٫ ثبت‌نام در دوره‌های حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال

یکی از بهترین راه‌های یادگیری دیجیتال مارکتینگ ثبت نام در دوره‌های آنلاین بازاریابی دیجیتال است. متخصصان حوزه بازاریابی و کسب‌و‌کارهای آنلاین، بیشتر این دوره‌ها را که شامل آموزش مهارت‌های حیاتی بازاریابی دیجیتال با تکالیف عملی و پروژه‌های واقعی است به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال از سایر همتایان خود جلوتر باشید، شرکت در این دوره‌ها به شکل‌ آنلاین کمک قابل توجهی می‌کند. یک برنامه مدون بازاریابی در فضای آنلاین می‌تواند افراد را برای ورود به دنیای آنلاین آماده کند. به عنوان مثال دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال با یک نقشه راه جامع یکی از بهترین‌ها در این حوزه است.

۲٫ دنبال‌کردن اینفلوئنسرها یا متخصصان دیجیتال مارکتینگ

دنیای آنلاین، حوزه‌ای است که در آن همه چیز، همیشه، در حال پیشرفت و تغییر است. هر روز مباحث جدیدی توسعه پیدا می‌کند و به‌روز بودن در آن بسیار اهیمت دارد. به عنوان مثال، شرکت‌های ادنتورک به صورت پیوسته از روش‌های جدید تبلیغاتی در حوزه تبلیغات کلیکی رونمایی می‌کنند که این یک شاخص کلیدی در مورد قدرتمند بودن تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال است. یا گوگل در یک سال اخیر چندین تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرده است که روی خلق تجربه بهتر برای کاربران و سیستم رتبه‌بندی صفحات موثر است.

دنبال‌کردن متخصصان صنعت و تأثیرگذارانی که در بازاریابی دیجیتال تبحر دارند، نه تنها راهی عالی برای یادگیری اصول اولیه است، بلکه برای همگام‌شدن با آخرین تغییرات و روند بازاریابی دیجیتال هم ضروری است. به عنوان مثال در ایران می‌توانید افرادی مانند عادل طالبی، استراتژیست کسب‌و‌کارهای آنلاین، علیرضا کاظم‌زاده متخصص شبکه‌های اجتماعی، هاتف تالویی متخصص تبلیغات گوگل (گوگل ادز) و یاور مشیرفر استراتژیست محتوا را دنبال کنید و از تجربیات و تخصص این عزیزان بهره‌مند شوید.

۳٫ دنبال‌کردن برترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال

علاوه‌بر دنبال ‌کردن افراد تأثیرگذار و متخصص در این حوزه، همراهی با برخی از معتبرترین سایت‌ها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال هم یک روش عالی برای یادگیری بازاریابی آنلاین است.

اصول اولیه تا پیشرفته در این کانال‌ها در دسترس هستند و تاثیر بسیاری در افزایش مهارت‌های بازاریابی شما دارند. برخی از منابع معروف بازاریابی دیجیتال شامل Moz ، Lynda و HubSpot به زبان اصلی و کانال تلگرامی کار و کسب، بلاگ یکتانت، سایت فرادرس و وبینارهای ایسمینار هم به زبان فارسی در دسترس شما هستند.

۴٫ اصول را از دوره‌های آنلاین رایگان بیاموزید

چندین وب‌سایت وجود دارد که آموزش بازاریابی دیجیتال را بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای ارائه می‌دهند. می‌توانید در آن سایت‌ها ثبت‌نام کنید و از طریق دوره‌ها و برنامه‌های مختلف، بازاریابی دیجیتال را بیاموزید. این دوره‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا درک درستی از بازاریابی دیجیتال پیدا کنید. دوره‌های رایگان معمولاً پروژه تعاملی، یادگیری عملی، یا جلسات رفع اشکال و پرسش و پاسخ ندارند.

اگرچه برخی از این دوره‌های رایگان می‌تواند به شما کمک کند تا اولین قدم در را در این مسیر بردارید، اما اگر در یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، به یک آموزش حرفه‌ای با برنامه مدون نیاز دارید.

IMG 20210123 090510

برای انتخاب یک دوره حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال به دنبال چه چیزی باشید:

انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تا حدودی چالش‌برانگیز باشد. با وجود تعداد بسیاری گزینه موجود، یافتن یک دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال کاربردی خیلی اهمیت دارد.

وقتی نوبت به انتخاب شما می رسد، باید به شکلی باشد که همه جنبه‌های بازاریابی دیجیتال را به طور عمیق آموزش دهد. یک برنامه آموزشی کاملاً دقیق باید شامل سئو، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و ابزارهای گوگل باشد. بهترین دوره‌ها به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا با تمرین در پروژه‌های واقعی و یادگیری از بهترین متخصصان حوزه، این مهارت را بسیار عمیق و کاربردی بیاموزند.

برای انتخاب نیاز به کمک دارید؟ در هنگام انتخاب این موارد را در نظر بگیرید:

جلسات پرسش و پاسخ

یک دوره مفید آنلاین دیجیتال مارکتینگ باید علاوه‌بر جلسات آموزشی، به شکل مجزا جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال هم داشته باشد. به عنوان مثال اگر در یک دوره ۱۵۰ ساعته ثبت نام کرده‌اید، باید این ساعت صرفا برای آموزش شما باشد و جلسه رفع اشکال به‌صورت مجزا برگزار شود.

استفاده از داده‌های واقعی

اگر در دوره‌ای ثبت‌نام کرده‌اید که برای آموزش از داده‌های واقعی استفاده می‌کنند و برای یادگیری بهتر شما یک کمپین واقعی را از صفر تا صد به اجرا می‌گذارند، به شما تبریک می‌گوییم. این یکی از بهترین دوره‌هایی است که می‌توانستید انتخاب کنید.

استفاده از ابزارهای حوزه دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال در راستای رسیدن به اهداف بازارایابی است. بنابراین یک دوره دیجیتال مارکتینگ کاربردی باید در یک دوره آموزشی از تمامی ابزارهای دیجیتال استفاده کند تا شرکت‌کنندگان با کاربرد هر یک از آن‌ها آشنا شده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را به درستی بشناسند.

استفاده از وبینار، ویدئوهای از پیش ضبط‌شده، لایوهای اینستاگرامی، فرم‌های آنلاین و مانند آن از مواردی است که شاید ساده به نظر برسد، اما استفاده از آن‌ها در یک کسب‌وکار می‌تواند به رشد آن کمک شایانی کند. اگر در مسیر یادگیری، نحوه استفاده مناسب از این ابزارها را ندیده باشید، قطعا نمی‌توانید در کسب‌وکار خودتان هم به خوبی استفاده کنید.

برنامه‌ریزی و داشتن یک روال منظم

یک دوره آنلاین مناسب در هر حوزه‌ای، دارای برنامه‌ریزی و یک روال منظم است. شما باید این را بدانید که به عنوان مثال روزهای سه‌شنبه، روزهای پاسخ به سوالات، یا روزهای چهارشنبه، روزهای یادگیری و ارسال ویدئوهای جدید برای شما است. این مسئله سبب می‌شود تا برنامه آموزشی را رها نکنید و برای خودتان یک برنامه یادگیری منظم داشته باشید. دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ کاربردی بایستی دارای یک مسیر راه واضح و مشخص باشد.

ارائه منابع مطالعاتی جانبی

در یک دوره آموزشی، علاوه بر آموزش مدرسان، منابع مطالعاتی جانبی هم در نظر گرفته می‌شود. کتاب، ویدئو، سایت و مانند آن از جمله مواردی هستند که باید در کنار آموزش به شما معرفی شوند. یک مدرس حرفه‌ای منابع مطالعاتی مناسب حوزه خود را می‌شناسد و از معرفی کردن آن‌ها به دانشجویانش برای پیشرفت آن‌ها ابایی ندارد. در بهترین حالت، برگزارکنندگان یک دوره دیجیتال مارکتینگ، منابع به‌روز را در کنار مطالب آموزشی ارائه می‌دهند و از سردرگمی دانشجویان پیشگیری می‌کنند.

عناوین آموزشی

پیش از ثبت‌نام در یک دوره دیجیتال مارکتینگ حتما عناوین دوره را بررسی کنید. بیشتر مدرسین با توجه به تخصص خود برخی از موارد آموزشی را حذف می‌کنند یا آن‌ها را به شکل سطحی آموزش می‌دهند. بنابراین پیش از شرکت در دوره، اساتید و عناوین آموزشی را بررسی کنید. آیا تمام موارد توسط یک شخص آموزش داده می‌شوند؟ آیا تمام مواردی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید در آن مهارت داشته باشد، آموزش داده می‌شود؟ برای راحت‌تر شدن انتخاب شما، در ادامه به مهم‌ترین عناوین دوره اشاره شده است:

  • مبانی بازاریابی دیجیتال
  • بهینه‌سازی فرآیندهای دیجیتال
  • سئو SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)
  • بازاریابی محتوایی و فرمت‌های محتوا
  • بازاریابی ویدئویی و صوتی
  • بازاریابی پیامکی
  • بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
  • فرآیندهای A/B Testing
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات دیجیتال
  • تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات کلیکی و انواع آن
  • تبلیغات در گوگل - گوگل‌ادز
  • موضوعات مدیریتی مرتبط با کسب‌وکار آنلاین
  • استراتژی در کسب و کارهای آنلاین
  • ابزارهای گوگل مانند تگ منیجر، آنالیتیکس و سرچ کنسول

این روزها شرکت در یک دوره دیجیتال مارکتینگ جامع و کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از منابع مطالعاتی رایگان، کانال‌های مختلف، توضیحات افراد مهم این حوزه و دوره‌های آنلاین می‌توانید دانش و مهارت‌های خود را در بازاریابی دیجیتال افزایش دهید.

با توجه به شرایط شرکت‌ها و افراد و به‌ویژه تغییرات حیاتی در بازار هدف، دوره‌های آنلاین طرفداران بیشتری دارد، اما با توجه به تعدد این دوره‌ها، انتخاب یک دوره‌ی کاربردی برای شما ممکن است دشوار باشد.

۶ نکته مهم برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ :

  • داشتن جلسات پرسش و پاسخ
  • استفاده از داده‌های واقعی
  • استفاده از ابزارهای حوزه دیجیتال
  • داشتن برنامه‌ریزی و یک روال منظم
  • ارائه منابع مطالعاتی جانبی و عناوین آموزشی
  • تدریس مبتنی‌بر تجربه‌های واقعی

اما شاید دوست داشته باشید یکی از بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ را ملاک قرار دهید و سایر دوره‌ها را با آن مقایسه کنید. یکی از بهترین‌ها در این حوزه دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال است که بسیاری از شرکت‌های مطرح مانند اسنپ، تپسی، دیجی‌کالا و مانند آن، کارمندانشان توسط مدرس این دوره آموزش دیده‌اند. برای مشاهده و بررسی این دوره می‌توانید اینجا کلیک کنید. (مشاهده بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ )

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.