کد مطلب: ۵۸۷۵۹۵

رئیس جدید سازمان بورس امشب انتخاب می‌شود؟

رئیس جدید سازمان بورس امشب انتخاب می‌شود؟

جلسه شورای عالی بورس امشب ساعت ۲۰ به صورت فوق العاده در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار خواهد شد و احتمالا در آن رئیس جدید سازمان بورس معرفی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام برخی از منابع خبری، جلسه شورای عالی بورس امشب ساعت ۲۰ به صورت فوق العاده در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار خواهد شد.

به نظر می‌رسد هدف از برگزاری این جلسه، انتخاب رئیس جدید سازمان بورس و جانشین دهقان‌دهنوی باشد. چند روز پیش دهقان دهنوی در یک پست در فضای مجازی از پایان رسیدن دوران ریاست خود در بورس خبر داده بود. در فضای مجازی از محسن خدابخش، علی سعیدی و حامد سلطانی‌نژاد که هر سه از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق هستند به عنوان گزینه‌های احتمالی تصدی‌گری ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار یاد می‌شود.

امروز همچنین پنج عضو جدید شورای عالی بورس در جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله رئیسی انتخاب و معرفی شدند. در جلسه امروز هیات وزیران، با توجه به صلاحیت تخصصی، سلامت مالی و تجربه پیشین، آقایان سید موسی فیض فلاح شمس، علی سعیدی و احمد شعبانی به عنوان سه خبره مالی شورای عالی بورس انتخاب شدند. در این جلسه همچنین رسول سعیدی به عنوان خبره بورس کالا و علی امامی میبدی به عنوان خبره بورس انرژی تعیین شدند.

این خبرها در حالی منتشر شده که رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز اعلام در گفتگو با سنا به نوعی این موضوع را تایید کرده بود. دهقان دهنوی گفت: دوره پنج ساله هیأت‌مدیره سازمان، چند ماه پیش از شروع دوره دولت سیزدهم، به پایان رسیده بود؛ اما چون هنوز دولت جدید بر سر کار نیامده بود و وزرای جدید معرفی نشده بودند، در شورای ‌عالی بورس، تصمیم‌ گرفته شد که انتخاب هیأت‌مدیره جدید، به پس از انتصاب وزیر دولت جدید موکول شود. به همین دلیل، در این چند ماه افزون بر دوره پنج ساله، اعضا باقی ماندند تا کار تعیین اعضای هیات مدیره جدید توسط وزیر دولت سیزدهم انجام شود. بنابراین اصلاً نه موضوع استعفا و نه موضوع کناره‌گیری، هیچ‌کدام مطرح نیست. موضوع تنها پایان یک دوره پنج ساله و تعیین اعضای هیات مدیره برای یک دوره پنج ساله جدید است.

دهقان دهنوی درباره فرایند تعیین رییس سازمان بورس گفت: این فرایند به این ترتیب است که وزیر اقتصاد، اعضای هیات مدیره را به شورای‌عالی بورس معرفی می‌کند و در صورتی‌که شورا به این اعضا رای بدهد، به مدت ۵ سال به عضویت هیات‌مدیره در می‌آیند و سپس آنها از میان خود، یک نفر را به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به شورا معرفی می‌کنند و آن فرد که پیشتر به عنوان عضو هیات مدیره برگزیده شده بود، باید دوباره به عنوان رییس سازمان از شورای عالی بورس رای اعتماد بگیرد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیروس

    از فردا بازار مثبت میشه.

    • ناشناس

      فردا تعطیله?

    • ناشناس

      دلت خوشه

    • ناشناس

      شما هنوز نمیدونی فردا بورس تعطیله یا نه

    • ناشناس

      بازر بورس بابات پنج شنبه کار می کنه تا جمعه و قتی تو خوابی بچه جون.خخخخخخخخ

    • ناشناس

      نه اون بنده خداراست می گویدحداقل دوروزتعطیل
      هرروز۵درصدمنفی نمی خوریم این یعنی دوروزدرسودیم

  • عبدالله

    این چند روز رو دستوری منفی کردند تا این وضعیت رو به گردن منصوبین دولت روحانی در سازمان بورس بیندازند و بعد با روی کار آوردن شورا و رئیس جدید سازمان، بازار رو مثبت کرده وخودشون رو ناجی بورس معرفی

    • ناشناس

      مگه کسی جز فروش آبشاری مردم بازار منفی میکنه؟؟ تخیل داری که کسی بازار منفی میکنه برو از بازار. اینجا جات نیست.

  • ناشناس

    ۲ ماه رئیس نداشته باشه همه چی درست میشه

  • ناشناس

    مگه روز رو ازتون گرفتن که شب انتخاب میشه ؟

  • ناشناس

    صندوق حمایت و تثبیت بازار سرمایه به چه دردی خورده تا حالا؟ برای اینکه بورس رشد کند قیمت ارز نیمایی را واقعی کنند قیمت فعلی ارز نیمایی دزدی از جیب سهامداران است

  • ناشناس

    من زیاد از بورس نمیدانم‌ مبلغی را سهام خریدم گفتم شاید اشتغالی ایجاد شود و هم سودش حلالتر باشد، ولی فهمیدم مشکلاتی در سازمان و یا دولت و…..وجود دارد چرا باید یه سهمی که سال قبل ۱۱۰۰ تومان بود الان باید یک سوم باشد و حقوقی ها در حال چاپیدن مردم هستند بعنوان مثال یه عرضه اولیه با توجه به در آمد های شرکت و اطلاعاتی که مدیران ان شرکت میدن قیمت گذاری میشه و همچنین توسط کارشناسان بورس فک کنم به تایید میرسد چرا باید از قیمت فروخته شده به مردم انقدر افت کند ایا مردم مقصرند عیب کار کجاست اینهاست که بی اعتمادی میارد و تا دیروز که بعصی از مسوولین همین دولت به دولت قبلی ایراد میگرفتند چرا جواب نمیدن چرا مشکلات را رفع نمیکنید اقای رییسی تا دیروز از بورس و حمایتهایش میگفتی ولی الان حرفی نمیزنید خواهشا به مشکلات بررسی کنید.

  • دهه شصتی

    واقعا چرا کسی به داد سهام دارها نمیرسه اصلن دولت چه عجله ای برای پاین کشیدن دلار باید داشته باشه اقای ریس بورس جدید تورو خدا قسمت میدم بزارید یه چند ماهی بازار جون بگیره ضررسهامداذها کمی جبران بشه بعدباهماهنگی بانک مرکزی تصمیم به کاهش نرخ دلار بگیرید اصلن بزارید شاخص به ۱۸۰۰برسه بعد یکباره ۳یا۴هزار ازش بکشید پاین اینجوری بار روانی کمتری هم داره .

    • ناشناس

      دلار را دولت میخواد بیارد پائین زورش نمیرسد

  • دهه شصتی

    دولت محترم نباید زیاد نرخ دلار رو دستکاری بکنه دولت در درجه اول نباید اجازه بده نرخ دلار بدون دلیل افزایش پیدا کنه چونکه پاین اوردنش خیلی سخت میشه این از مسله اول .اما مسله بعدی اینکه چرادولت اینقدر درمسایل مالی شتابزده عمل میکنه اقایون دولتی تورو خدا اجازه بدید توافق صورت بگیره فروش نفت بیشتربشه اف ای تی اف تصویب بشه بعد هرچقدر که خواستید قیمت رو پاین بیارید تورو خدا شتاب زده عمل نکنید اصلن شاید توافقی حاصل نشد چطور میخواید دلاری رو که یهو پاینش اوردید دوباره بالاببریدش چرا اینهمه کشورما شک بهش وارد میشه.

  • ناشناس

    هرکسی که حتی درپایین تره رده این سازمان مصاحبه میکنه شاخص منفی میشه پس چرا درجهت رشد شاخص مصاحبه ای نمیشود

  • ناشناس

    هر بزرگواری که میاد آقا به داد سهامداران برس
    بخصوص سهامداران شیر و گوشت زاگرس شهرکرد نماد زشگزا
    تشکر فراوان