خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۷۳۱۱

انتقاد تند عباس آخوندی از اساسنامه پیشنهادی سازمان حمایت

انتقاد تند عباس آخوندی از اساسنامه پیشنهادی سازمان حمایت

عباس آخوندی با انتقاد از اساسنامه پیشنهادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد: این متن یک اغتشاش مطلق است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس آخوندی ، وزیر سابق راه و شهرسازی در گفتگویی با موسی غنی‌نژاد که در مجله تجارت فردا منتشر شده، از اساسنامه پیشنهادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انتقاد کرده است. بخش‌هایی از سخنان عباس آخوندی در زیر آمده است:

  • اساسنامه پیشنهادی سازمان حمایت آنقدر آشفته است که پیشنهاد می‌کنم دولت اصلا وارد فاز بررسی آن نشود. متن بسیار آشفته و مغشوشی است که هم با اصول مختلف قانون اساسی مثل اصل‌های 22، 43، 46 و 47 مغایرت‌های جدی و کلی دارد، هم با سیاست‌های ابلاغی رهبری درباره اصل 44 و سایر سیاست‌های ابلاغی و هم با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44.
  • متن بسیار بی‌ربطی است. حتی اگر می‌خواستند بگویند از فردا نظام جمهوری اسلامی یک نظام سوسیالیستی است، باز هم نمی‌شد چنین متنی برای آن بنویسند. از سوی دیگر این اساسنامه با بخش‌های زیادی از ارکان حاکمیت تداخل ایجاد می‌کند.
  • در هر حال فکر نمی‌کنم چنین متنی در دولت رای بیاورد. قاعدتا اعضای کابینه با آن مخالفت می‌کنند. واقعا متن آشفته‌ای است و نمی‌دانم چه کسی آن را تهیه کرده است.
  • فقط در این حد می‌گویم که متنی بسیار آشفته و مایه آبروریزی است. پیشنهاد من به آقای رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که هرچه سریع‌تر آن را از دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری کنند.
  • مطمئنم چنین متنی در دولت تصویب نمی‌شود. این متن یک اغتشاش مطلق است. فکر می‌کنم اگر می‌خواستیم یک صحنه اغتشاش ذهنی را روی کاغذ بیاوریم، بهتر از این نمی‌شد. فرنگی‌ها می‌گویند total chaos یا آشوب مطلق؛ این متن مصداق آشوب تمام‌عیار و مطلق است. حتی مارکسیسم هم برای خود اصولی دارد ولی این متن نه مارکسیسم است، نه سوسیالیسم. یک چیز عجیب و غریبی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.