کد مطلب: ۵۴۴۳۴۲

انصرافم به نفع رئیسی به تائید صلاحیت‌ها بستگی دارد

انصرافم به نفع رئیسی به تائید صلاحیت‌ها بستگی دارد

سعید محمد از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری درباره احتمال انصراف خود از انتخابات ریاست جمهوری به نفع ابراهیم رئیسی گفت: این موضوع به تائید صلاحیت‌ها بستگی دارد؛ من عرصه را ببینم انشاالله در این باره اعلام موضع می‌کنم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «مذاکرات وین، حرکتی مقطعی برای انتخابات ۱۴۰۰ است»؛ «برجام باید در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی پیگیری شود»؛ «تا پیش از خنثی سازی تحریم‌ها، باید آنها را دور بزنیم»؛ اینها حرف‌های یک نظامی ۵۳ ساله‌ای است که پس از ۳۳ سال حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سودای رئیس‌جمهور شدن را در سر دارد. او معتقد است که با عزم و اراده مردم، شرایط قابل اصلاح است و رئیس جمهوری اختیارات کافی برای اداره کشور را دارد.

سعید محمد در گفت و گویی تفصیلی به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود برای انتخابات گفته است. مهمترین محورهای گفت و گوی محمد را در ادامه می خوانید.

- دولت سیزدهم در شرایطی بسیار سخت دولت را تحویل می‌گیرد؛ من نمی‌خواهم مردم را نا امید کنم بلکه معتقدم با عزم و اراده مردم، شرایط قابل اصلاح است و افق روشنی پیش روی مردم جامعه است و با کار مضاعف مسائل را حل می‌کنیم، اما واقعیت است است که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دلیل اینکه تمام رویکرد به سمت برجام معطوف شد، ظرفیت‌های داخلی مورد غفلت قرار گرفتند. همچنین می‌توانستیم از ظرفیت سایر کشور ها بجز ۱+۵ استفاده کنیم، ولی مجدداً غفلت شد و اتفاقاً از این ناحیه آسیب جدی به کشور وارد شده است.

- استنباط من این است که از اختیارات رئیس جمهوری در دولت‌های پیشین استفاده کافی نشده است به گونه‌ای که حتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم کار بی سابقه‌ای در ارتباط با روابط بین‌الملل اتفاق افتاد؛ پیش از آن خط قرمزی درباره ارتباط با آمریکا در نظام وجود داشت، اما وقتی که دولت این علاقه‌مندی خود را اعلام کرد و گفت که ما الزاماً باید با آمریکا مذاکره کنیم، دیدیم که مقام معظم رهبری موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح و به دولت این اختیار را دادند که مذاکرات را انجام دهند. حال اینکه باز دولت از همین اختیارات هم نتوانست استفاده کند و مجدداً مشکل جدید برای کشور درست کرد و قریب به ۸ سال سفره و زندگی مردم گروگان برجام شد و خروجی‌ای هم نداشت که البته این نتیجه با توجه به خوی استکباری آمریکا قابل پیش‌بینی بود.

- دولت ایران ۸ سال منتظر گفت‌وگو بود؛ به‌نظرم اینکه بخواهیم دو مرتبه راه رفته و مسیری که از آن گزیده شده‌ایم را تکرار کنیم، خیانت به مردم است. زندگی و سفره مردم ۸ سال گروگان تعاملات و گفت‌وگوهای برجام شده‌است؛ تعهد پذیری ایران به برجام بارها تائید شده اما این طرف مقابل است که مکرراً بدعهدی کرده‌است؛ این نشان می‌دهد که طرف مقابل نمی‌خواهد توافقی انجام شود.

- اگر در احراز صلاحیت‌ها تنوع و تکثری که عرض کردم اتفاق بیفتد و کاندیداها بتوانند برنامه‌های خود را خوب به مردم عرضه کنند و مردم ببینند که با این برنامه‌ها مشکلات‌شان قابل حل است، فکر می‌کنم شاهد ایجاد جنبش و جوش خوبی طی یک ماه آینده باشیم.

-دولت سالانه در حال پرداخت ۹۰۰ هزار میلیارد تومان سوبسید انرژی است ولی مردم هیچ حسی نسبت به این سوبسید ندارند و به نوعی این رقم یارانه پنهانی است که دولت پرداخت می‌کند. این یارانه در واقع به دهک‌های بالای جامعه که مصرف کننده انرژی بیشتری هستند، پرداخت می‌شود. طرح من این است که یک سهمیه انرژی به هر فرد ایرانی بدهیم و این سهمیه در یک کارت انرژی به خانواده‌ها ارائه شود و اگر خانواده‌ها بیشتر از سهمیه خود را مصرف کردند، باید با قیمت آزاد پرداخت کنند و کسانی‌که کمتر از سهمیه خود را مصرف می‌کند، از دولت پول مابه‌التفاوت را بگیرند. در واقع من مخالف دریافت یارانه نقدی نیستم، بلکه معتقدم با طرح من دهک‌های پایین جامعه مبلغ بیشتری را دریافت خواهند کرد؛ با این کار هم عدالت اجتماعی را تحقق و هم اینکه مصرف انرژی را کاهش می‌دهیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه انتخابات ۱۴۰۰ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این کیه گندش کردید از لپ لپ دراومده؟