کد مطلب: ۵۵۴۷۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش بازار مسکن به انتخابات/ یخ قیمت مسکن آب می‌شود

اولین واکنش بازار مسکن به انتخابات/ یخ قیمت مسکن آب می‌شود

با اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بازار مسکن هنوز نسبت به این اتفاق واکنشی نداشته است و قیمت مسکن تغییری نکرده است. رئیس اتحادیه املاک تهران گفت: با ورود دولت جدید روند افزایشی قیمت مسکن متوقف می‌شود و با افزایش ساخت و ساز مسکن ارزان می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از اعلام نتایج سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری وضعیت بازارهای موازی مسکن همچون طلا، دلار و خودرو روند کاهشی گرفت اما هنوز یخ بازار مسکن آب نشده است. رئیس اتحادیه املاک تهران با اعلام این خبر توضیح داد: با برنامه‌های دولت جدید طرح تولید مسکن اجرا می‌شود و با تولید مسکن روند افزایش قیمت‌ها متوقف و یخ بازار مسکن هم آب می‌شود.

مصطفی قلی خسروی به تجارت‌نیوز گفت: بازار مسکن در آینده به نفع خریداران است. باید یک مهلت ۱۰۰ روزه به تیم جدید دولت داد. آنچه به نظر می‌رسد دولت رئیسی برنامه جدی در ساخت و ساز مسکن دارد.

رئیس اتحادیه املاک تهران در حالی به مردم وعده مسکن ارزان می‌دهد که چندی پیش عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان از افزایش ۴۰ درصدی قیمت سیمان خبر داد.

همچنین حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه آهن فروشان هم از روند صعودی قیمت آهن و میلگرد خبر داده و گفته بود: « صعود قیمت آهن به دلیل شایعه افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حامد

    تجربه انتخابات های گذشته نشان می دهد که مسکن لااقل 4 سال در کما می رود و در این شرایط فروشندگانی که به پول احتیاج دارند حاضرند با قیمت های پایین تر آپارتمان وملک خود را بفروشند ضمن اینکه مالیات های جدید نیز کسانی را که ملک را برای دلالی انتخاب کرده بودند مجبور به فروش می کند، دیگر علامت مثبت به کاهش قیمت مسکن این است که نیکزاد احتمالا از مسئولان ارشد دولت خواهد بود ، کسی که مهمترین حوزه فعالیتش ساخت مسکن است و مسکن را موتور محرکه و پیشران اقتصادی دولت می داند ، احتمالا او به نهضت مسکن سازی روی خواهد آورد و در این دوره به حدی ساخت مسکن افزایش می یابد که خریدار کمی برای ملک وجود خواهد داشت، خواب زمستانی و سنگین مسکن فرا رسیده است

    • ناشناس

      ببینیم و تعریف کنیم

  • ناشناس

    اب که از سر گذشت
    چه یک وجب
    چه صد وجب
    وقتی درامد و شغل نداشته باشی
    به فرض نصف بشه
    الان 33 سالم
    کی کار کنم کی پس انداز کنم کی ازدواج کنم
    تازه اگه از امروز برم کار حقوق بگیرم100 سال بعد
    اگر یک ریالم خرج نکنم
    خونه هم اصلا گرون نشه
    تازه صاحب اپارتمان 45متر میشم
    که بتونم بر خواستگاری بگم خونه دارم
    بورس با ما چه کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    هیچ اتفاقی نخواهد افتاد مطمین باشید تا شهریور دوباره خیز برخواهد داشت .کسانی که میخواهند ملک خریداری کنند به این کارشناسان آب دوغ خیاری اعتماد نکنن.تو این ۴۰ سال هر وقت کارشناسی کردن قیمت ها اوج گرفته و بعد هم پاسخگو نبودن و یا کلا محو شدن …..

  • ناشناس

    ایران قشنگ مثل یک کشور جنگ زده هست البته برای مردم عادی!!!

  • بی نام

    در مورد مسکن باید شرایط ساخت مسکن تسهیل شود امسال عوارض ساخت ،مصالح، نیروی انسانی ،هزینه نظام مهندسی و… نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۰۰درصد افزایش داشته است دولت جدید باید از فناوریهای جدید ساخت مسکن استفاده کند .در چین ساخت مسکن حدود ۵ طبقه ۹۰ روزه انجام می شود.زمین در ساخت مسکن بسیار مهم است دولت باید زمین ارزان در اختیار متقاضیان واقعی قرار دهد و خود مردم با تسهیلات بانکی ارزان مسکن بسازند تا تجربه مسکن مهر تکرار نشود.مشکل اصلی مسکن در کلانشهر می باشدتوجه به بافتهای فرسوده داخل شهر هم بسیار اهمیت دارد وشرایط ساخت باید آسان شود.الان پلیس راهور هم از ساخت وساز داخل شهر عوارض می گیرد.ایجاد زنجیره تامین مصالح ساختمانی و حذف دلالها می تواند تا حدی جلوی رشد قیمت مصالح را بگیرد.اگر نهضت ساخت مسکن همان مسکن مهر قبلی باشد این طرح شکست می خورد و باعث ایجاد تورم خواهد شد و دلالها ورانت خوار منفعت میبرند