کد مطلب: ۴۳۱۲۲۶

رئیس کل بانک مرکزی دقایقی پیش اعلام کرد:

به احتمال قوی‌تر ایران به لیست سیاه FATF نمی‌رود

به احتمال قوی‌تر ایران به لیست سیاه FATF نمی‌رود

رئیس کل بانک مرکزی دقایقی پیش عنوان کرد: هنوز معلوم نیست چه اتفاقی در FATF خواهد افتاد، احتمال هست که ایران به لیست سیاه برود اما احتمال قوی‌تر این است که به لیست سیاه نرود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که اجلاس FATF از روز یکشنبه 27 بهمن ماه آغاز شده است، دقایقی پیش (ساعت 10 سه‌شنبه 29 بهمن ماه) عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «نظام بانکی در خدمت تولید» گفت: احتمال اینکه ایران در لیست سیاه FATF قرار نگیرد بیشتر است.

وی عنوان کرد: هنوز معلوم نیست چه اتفاقی در FATF خواهد افتاد، احتمال هست که ایران به لیست سیاه برود اما احتمال قوی‌تر این است که به لیست سیاه نرود.

همتی اضافه کرد: مبادلات ایران از مسیرهای تحریم‌ناپذیر انجام می شود و تصمیم‌گیری FATF در این مقطع زمانی، خیلی روی ما تاثیر نمی‌گذارد. چگونه ما از اول سال تا حالا 35 میلیارد دلار تامین ارز کردیم؟ در ادامه هم همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: آن تاثیری که همه فکر می‌کنند اتفاق نخواهد افتاد و من فکر نمی‌کنم که این تصمیم اشتباه را بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جلالی

    سلام، ایران با پذیرش ۳۸ رفرنس از ۴۱ رفرنس آف آی تی آف ،هیچ گاه به لیست سیاه نمی رود، ایران و پاکستان همچنان در لیست خاکستری باقی خواهند ماند، لیکن دولت با بازتاب موضوع آف آی تی آف خواست که با فشار ارزی روی اقتصاد کشور هم نارضایتی مردم را روی نظر شورای نگهبان افزایش داده وهم با افزایش نرخ ارز جمع آوری نقدینگی کند

    • ناشناس

      ” آف آی تی آف”؟ کاملا مشخصه صاحبنظر هستید!

    • ناشناس

      شماهم مشخصه چطور آدمی هستید که دیگران رو مسخره میکنید.
      شاید فونت الفبای گوشی یا کامپیوترش جوریه که اینطور تایپ میشه.
      ویل لکل همزه لمزه
      وای بر آن عیب جوی مسخره کننده
      کلامی از خداوند سبحان

  • ناشناس

    هر چی میگه برعکس از آب در میاد

  • ناشناس

    از معدود مقامات ارشد این دولت هستش که داره کارشو علمی و بر طبق اصول پیش میبره

  • حسن

    آقای همتی یادت رفت دو ماه پیش دقیقا خلاف این حرف رو میزدید؟! چرا همون موقع واقعیت رو مثل الان نگفتید تا اینهمه ارزش پول نیاد پایین؟ شما اقتصاددان هستید.نباید به زور سیاستمداران حرف خلاف واقع بزنید.حالا میخای با این حرفها درستش کنی؟ فکر نمیکنید دیر شده؟