کد مطلب: ۳۰۸۷۶۰

ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان در تولید مرغ و تخم‌مرغ است

ایران جزو 10 کشور نخست جهان در تولید مرغ و تخم‌مرغ است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور نخست جهان در تولید مرغ و تخم‌مرغ است، گفت: نارسایی‌هایی در بخش کشاورزی وجود دارد که دولت، مجلس و بخشی و بخش خصوصی در آن نقش دارند و باید با همکاری آنها را رفع کنیم.

امروز وزیر جهاد کشاورزی در مراسم روز ملی دامپزشکی که با عنوان «دامپزشکی، امنیت غذایی، اقتصاد مقاومتی» در سال‌ همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار شد،‌گفت: به رغم پیشرفت‌های زیادی که در بخش کشاورزی داشتیم اما هنوز نارسایی‌هایی در بخش کشاورزی وجود دارد که در این نارسایی‌ها دولت، مجلس و بخش خصوصی سهیم هستند و باید دست به دست دهیم تا این مشکلات را از سر راه تولید برداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجتی همچنین به پیشرفت‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ایران جزو 10 کشور نخست جهان در تولید مرغ و تخم‌مرغ است و یکی از صادرکنندگان عمده لبنیات در منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: این موفقیت مرهون تلاش دامپزشکانی است که در صف نخست تولید محصولات دامی قرار دارند.

وی گفت: در کشور بیش از 15 میلیارد دلار تولیدات دامی وجود دارد که اهمیت این در تامین امنیت غذایی و محصولات پروتئینی جامعه بسیار بالا است.

وزیر جهاد کشاورزی به نقش دامپزشکان در تامین اهمیت غذایی در کشور اشاره کرد و گفت: دامپزشکان کشور از نقش و سهم دامپزشکان کشور کمتر گفته شده و آنها گمنام مانده‌اند.

حجتی با تاکید به نقش و اهمیت دامپزشکان گفت: دامپزشکان کشور سهم بسیار مهمی در سلامتی، تغذیه انسان‌ها و تامین پروتئین جامعه دارند.

وی گفت: نقش آنها در اقتصاد جامعه غیرقابل انکار است و اقتصاد ملی و پایداری واحدهای تولید را رقم می‌زند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به بیماری ‌آنفلوانزای پرندگان اشاره کرد که توسط دامپزشکان کشور کنترل شده است.

وی گفت: انفلوانزای پرندگان چند سالی است که کشور را درگیر کرده بود و میزان بیماری سال گذشته به اوج رسید و هنوز هم آثار این بیماری که باعث از بین رفتن تعداد زیادی از مرغداری‌های کشور شد در قیمت مرغ و تخم‌مرغ مشهود است و حتی تاثیر آن در سبد خانوارهای کشور هم وجود داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی از نبودن بذر ژنتیکی در حوزه دام و طیور انتقاد کرد که می‌تواند تاثیر آن در تولید و مقابله با بیماری‌ها بسیار زیاد باشد و از آن به عنوان یک غفلت یاد کرد که در سال‌های گذشته روی آن به خوبی کار نشده است.

پس از سخنرانی‌ وزیر جهاد کشاورزی از 9 تولیدکننده برتر کشور تقدیر و قدردانی شد. این تولیدکننده‌ها از سراسر کشور بودند و در بین آنها یک خانم جوان هم به عنوان کارآفرین برتر در حوزه دامپزشکی حضور داشت.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.