کد مطلب: ۶۲۹۷۲۷

بازار پررونق عرضه اولیه در عربستان/ بزرگترین داروخانه خاورمیانه به بورس می‌‎آید

بازار پررونق عرضه اولیه در عربستان/ بزرگترین داروخانه خاورمیانه به بورس می‌‎آید

بزرگترین داروخانه زنجیره‌ای در عربستان سعودی قصد دارد تجارت خود را گسترش دهد و می‌خواهد کار خود را با یک عرضه اولیه در این کشور آغاز کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بزرگترین داروخانه زنجیره‌ای در عربستان سعودی قصد دارد تجارت خود را گسترش دهد و می‌خواهد کار خود را با یک عرضه اولیه در این کشور آغاز کند. کمپانی النهدی برنامه دارد از داروخانه‌های خود در سراسر عربستان برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی اولیه استفاده کند. به این منظور از کلینیک‌های موجود در جده استفاده می‌کند. این کمپانی ادعا می‌کند ۹۰ درصد از جمعیت عربستان تنها ۵ دقیقه با نزدیکترین داروخانه آن فاصله دارند. و البته قصد دارد تجارت خود را در امارات متحده عربی از راه‌های مختلفی از جمله ادغام با سایر شرکت‌ها گسترش دهد.

این زنجیره داروخانه‌ای برنامه دارد تا ۳۰ درصد از سهام خود را از طریق عرضه اولیه به فروش برساند. فرآیند ثبت سفارش این عرضه اولیه از اوایل ماه مارس آغاز می‌شود. یاسر جوهری، مدیر عامل این کمپانی گفت: «هم اکنون ما به سطحی رسیده‌ایم که می‌توانیم آنچه را ساخته‌ایم با دعوت سهامداران بیشتر با آن‌ها سهیم شویم. این مسئله نه تنها از نظر مالی و بودجه‌ای ما را تقویت می‌کند بلکه عملکرد ما را نیز بهتر می‌کند.»

به نقل از بلومبرگ ، روز به روز به تعداد تجارت‌های خانوادگی عربستان که در لیست فروش سهام قرار می‌گیرند افزوده می‌شود. سهام این شرکت‌ها سرمایه گذار زیادی جذب می‌کند و تقاضای بالایی دارد. آخرین شرکتی که عرضه اولیه آن در عربستان انجام شد یک شرکت امنیت دیجیتال بود که حدود ۵۷ میلیارد دلار درآمد در پی داشت.

بازار فعال عرضه اولیه عربستان

شرکت‌های عربستان سعودی سال گذشته حدود ۹٫۳ میلیارد دلار از طریق فروش سهام خود درآمد داشتند و باعث شدند که بازار عرضه اولیه عربستان پس از اسرائیل به فعال‌ترین بازار در خاورمیانه و آفریقا تبدیل شود.

هفته گذشته نیز یک شرکت دارویی دیگر به نام الدوا گفته بود قصد دارد از طریق عرضه اولیه عمومی خود ۵۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. به نظر می‌رسد النهدی به دنبال کسب ۴٫۳ میلیارد دلار درآمد از طریق این عرضه اولیه است. سهام این کمپانی به یک میزان از سمت دو سهامدار بزرگ آن یعنی هولدینگ سدکو و هولدینگ النهدی به فروش می‌رسد.

کمپانی دارویی النهدی در ۱۴۴ شهر در سراسر عربستان ۱۱۵۱ فروشگاه دارد. این داروخانه‌های زنجیره‌ای در سال ۲۰۲۰ حدود ۲٫۳ میلیارد دلار درآمد و ۲۲۶ میلیون دلار سود داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس ایران مثل یک شوخیه. یک شوخی تلخ!