کد مطلب: ۱۸۷۴۰۷

بازار مسکن به دوران پیش رونق وارد شد

بازار مسکن به دوران پیش رونق وارد شد

نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه بازار مسکن واحد­های ارزان قیمت رونق گرفته است، اظهار کرد: قدرت خرید مردم با تسهیلات بانکی افزایش یافته و با توجه به نقدینگی که در دست مردم است بازار خانه‌­های متوسط رشد یافته است.

حسام عقبایی در ادامه افزود: متاسفانه بازار واحدهای لوکس در شمال شهر همچنان راکد مانده و متقاضیان نقدینگی برای خرید این واحدها ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که معاملات مسکن در واحدهای کمتر از 500 میلیون تومان در کلانشهرها و واحدهای پایین‌تر از 300 میلیون تومان در شهرهای کوچک بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است.

عقبایی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد که به طور کامل رکود از بازار مسکن خارج نشده است، گفت: تنها بازار خانه‌های کوچک متراژ و ارزان قیمت روند صعودی گرفته و این آمارها نشان می‌دهد که در دوران پیش رونق مسکن قرار داریم.

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور با بیان اینکه 19 هزار و 904 قرارداد خرید و فروش در آذرماه در شهر تهران به ثبت رسیده است، گفت: 13 هزار و 315 قرارداد اجاره نیز در آذر ماه در شهر تهران به ثبت رسیده است.

وی درباره آمار ثبت معاملات آذرماه در کشور، گفت: 100 هزار و 103 قرارداد خرید و فروش و 55 هزار و 536 قرارداد اجاره در کشور ثبت شده است.

عقبایی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه زلزله در تهران طی 12 روز اول دی‌ماه رخ داد، اما میزان معاملات رشد داشته است.

رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: 8 هزار و 84 قرارداد خرید و فروش و 15 هزار و 529 قرارداد اجاره در 12 روز اول زمستان ثبت شده است.

وی افزود: 23 هزار و 277 قرارداد خرید و فروش و 18 هزار و 153 قرارداد اجاره در کشور ثبت شده است.

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک در پایان تاکید کرد: باید بتوانیم با ارائه تسهیلات مختلف بازار مسکن را از نظر کمی و کیفی رونق ببخشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.