کد مطلب: ۴۹۳۲۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طلا پرچم‌دار ریزش شد / رشد یک درصدی مسکن

طلا پرچم‌دار ریزش شد / رشد یک درصدی مسکن

آمارهای آبان‌ ماه حکایت از ریزش دسته‌جمعی بازارها دارد. در میان پنج بازار دلار، طلا، بورس، خودرو، مسکن و لوازم خانگی تنها بازاری که توانسته بازدهی مثبت از خود برجای گذارد مسکن است، آن هم فقط یک درصد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارهای آبان‌ ماه حکایت از افت دسته‌جمعی بازارها دارد. در میان پنج بازار دلار، طلا، بورس، خودرو، مسکن و لوازم خانگی تنها بازاری است که توانسته بازدهی مثبت از خود برجای گذارد مسکن است، آن هم فقط یک درصد.

طلا

بازار طلا این ماه پرچم‌دار ریزش بود. این فلز گران‌بها آبان را با قیمت یک میلیون و 287 هزار و 500 تومان آغاز کرد و با نرخ یک میلیون و 113 هزار تومان به پایان رساند.

بر این اساس طلا 18 عیار با کاهش 174 هزار و 500 تومانی طی یک ماه 13.5 درصد از ارزش خود را از دست داد.

دلار

اسکناس آمریکایی با فاصله کمی از طلا دومین جایگاه ریزش را در لیست بازدهی آبان ماه به خود اختصاص داده است.

قیمت هر دلار آمریکا پایان مهرماه 28 هزار 820 تومان بوده و حالا با بیش از سه هزار تومان کاهش به 25 هزار 620 تومان رسیده است. در واقع هر دلار منفی 11.1 درصد بازدهی داشته است.

IMG 20201121 153205 438

بورس

بازار سهام آبان ماه را در محدوده یک میلیون و 412 هزار و 354 واحدی آغاز کرد و با ریزشی حدودا 67 هزار واحدی به یک میلیون و 345 هزار و 301 واحد رسید.

اگرچه بورس سومین بازار ریزشی در آبان‌ماه بود اما در میزان افت فاصله فاحشی با رقیب قبلی خود دارد. بازار سهام این ماه 4.7 درصد بازدهی منفی به ثبت رساند.

کالاهای بادوام

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از میزان رشد و افت کالاهای بادوام ( خودرو و لوازم خانگی) در آبان ماه، در این ماه خودرو و لوازم خانگی یک درصد افت را تجربه کردند.

مسکن

ظاهرا بازار مسکن این ماه خلاف جهت رودخانه شنا کرده و در میان بازدهی‌های منفی تمام بازارها یک درصد رشد قیمت داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    البته دولت میخواد فشار حفظ بشه تا راحتر مذاکره کنه .اینکه همه چیز رو به پایین هستش معادله چند مجهولی نیست چون . عامل بالا رفتن دلار که مصبب همه چیز هست میشه :تحریم . نفروختن نفت . و کورنا . حالا برعسکش میشه: عامل پایبن آمدن ، برجام، یعنی رفع تحریما،برگشت پولهای بلوکه شده ،فروش نفت ، واکسن کورنا . توصعه من به انبارکنندگان *هرروز کمتر از دیروز* . دولت واسه انتخابات ۱۴۰۰هم شده دلار روو ۱۰ تومن تحویل میده مطمعا باشید وشک نکنید .

  • قلی

    مطمئن باشید طلا تا سال نو میلادی بالای هر انس دو هزار دلار خواهد بود.

    • ستاره

      حتما دلالی که این نظر رو میدی برو دعا کن که از این گرون تر نشه چون گرانی دلار و طلا نابودی مردم هست تو کشور ما آب هم که میخان بخورن به قیمت دلار ربطش میدن این گرونی ذوق نداره فقط به‌نفع دلال ها میشه