کد مطلب: ۴۳۸۹۷۶

آنالیز بازدهی بازارها در اسفند ماه ۹۸

سکه و طلا پیشتازان آخرین ماه سال ۱۳۹۸ / دلار در اسفند چقدر سودده بود؟

سکه و طلا پیشتازان آخرین ماه سال ۱۳۹۸ / دلار در اسفند چقدر سودده بود؟

در ماه پایانی سال ۱۳۹۸ بازارهای مالی با افزایش قیمت همراه شدند. سکه در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بالاترین بازدهی را به ثبت رساند که بیش از دو برابر بازدهی دلار بود.

در ماه پایانی سال ۱۳۹۸ بازارهای مالی با افزایش قیمت همراه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای مالی که در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ سودده بودند در اسفند ماه نیز بازدهی مثبتی را به ثبت رساندند. بورس که پربازده‌ترین بازار بهمن ماه بود در اسفند ماه جای خود را به سکه داد.

سکه در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بیش از دو برابر دلار سوددهی داشته است.

836529

بازدهی بازارهای مالی در اسفند ماه سال ۱۳۹۸

دلار

دلار که در بهمن ماه بازدهی قابل توجهی را به ثبت رسانده بود در اسفند ماه نیز توانست با افزایش قیمت همراه شود.

قیمت دلار در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ با نوسان‌های زیادی همراه بود که در مجموع با بازدهی ۴٫۹۵ درصدی که حدود نصف بازدهی ماه قبل خود بود از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان در ابتدای اسفند ماه به ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان در پایان این ماه امسال رسید.

طلا

بازار طلا نیز در دوره مذکور شاهد رشد قیمت‌ها بود و توانست بعد از سکه جزو پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی باشد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا که در بهمن ماه بازدهی ۱۰ درصدی را به خود اختصاص داده بود در اسفند ماه نیز توانست همان بازدهی را به کسب کند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در اسفند ماه امسال با رشد ۹٫۹ درصدی از ۵۴۸ هزار تومان در ابتدای اسفند ماه به ۶۰۲ هزار تومان در پایان اسفند ماه رسید و توانست از بالاترین سقف تاریخی خود نیز عبور کند و رکود قیمتی تازه‌ای را به ثبت برساند.

سکه

در اسفند ماه سال ۱۳۹۸، روند قیمتی سکه نیز همانند طلا بود. در این ماه قیمت سکه روند صعودی را طی کرد و توانست بالاترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارهای مالی به ثبت برساند.

در اسفند ماه سال ۱۳۹۸، هر سکه بهار آزادی با رشد ۱۲٫۴ درصدی معادل ۶۵۵ هزار تومان به قیمت آن افزوده شد و همانند طلا بالاتربن قیمت تاریخی خود را به ثبت رساند.

قیمت هر سکه بهار آزادی با رشد ۱۲٫۴ درصدی از پنج میلیون و ۲۴۵ هزار تومان در ابتدای اسفند ماه به پنج میلیون ۹۰۰ هزار تومان در پایان اسفند ماه رسید.

بورس

بازار سهام که در بهمن سال ۱۳۹۸، بالاترین بازدهی را به خود اختصاص داده بود در اسفند ماه در رتبه سوم قرار گرفت و جای خود را به طلا داد.

شاخص کل بورس در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به طور عمده صعودی ظاهر شد اما در سومین هفته این ماه در پی تصمیمات جدید شورای عالی بورس و شیوع ویروس کرونا سقوط شدیدی را به ثبت رساند.

شاخص کل بورس در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در مجموع با رشد ۷٫۱۳ درصدی حدود ۳۴ هزار واحد افزایش یافت و از کانال ۴۷۸ هزار واحدی در ابتدای اسفند ماه به کانال ۵۱۲ هزار واحد در پایان اسفند ماه رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سال ۹۸ پردروغ ترین سال بود
    یعنی پنیکیو اگر زنده بود دماغش از دروغهای امسال تا میلیونها کیلومتر دراز میشد
    من به شخصه اونقدر دروغ شنیدم گوشهایم کرشدن شنواییم را ازدست دادم

  • ناشناس

    سکه اصلا بااین قیمت خریدوفروش نمیشه وسکه زمانی سودداردکه درقبالش خریدارداشته باشدنرخ نرمال سکه کامل 3/900تا4200است منطق عقلی این رامیگه خوشبختانه هم مغازه داران وهم مردم این رامی دانند

  • محمد

    شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله قرنطینه و منع رفت و آمد باعث خلوتی بازار و عدم یا کاهش تقاضا شد

  • ناشناس

    با سلام …کسانی که نمودار در بورس را میشناسند …میفهمند که عقب نشینی دیویست دلاری طلا برای جهش از روی 2000دلار در هر اونس بوده ووو بزودی با توجه به رشد اونس جهانی و افزایش قیمت دلار و اقتصاد بیمار ایران و جهان قیمت سکه 30میلیون را میبیند …

  • ناشناس

    اوناشناسی که می گویی قیمت سکه باید ۴۲۰۰ باشد خوابت خیر باشه شما حتما از افراد اصحاب کهف هستی اگرنه این همه خوشبین نبودی درضمن وقتی شلغم سبزی گوجه خیلی راحت تولید می شه خداتومان بالا رفته قیمت مسکن که سال ساختش
    نزدیک به صدسال پیش است ۱۰۰۰درصد بالا رفته کدوم ادم عاقل قیمت سکه ۴۲۰۰ قبول می کند قیمت سکه بادرنظر گرفتن قیمت دیگر اجناس باید ۲۰ میلیون باشد هروقت شلغم وگوجه کیلو ۵۰ تا۷۰ تومان قیمت خورد سکه هم ۴۲۰۰ باید باشد البته اگر فقط خواب دید باز باید خوابید تا خواب ببینی

  • ناشناس

    کسانی که می گویند سکه باید ۴۲۰۰ باشد جز افراد اصحاب کهف هستند که حالا بعد از ۴۰ سال در غار بودن از خواب بیدار شده اند

  • ناشناس

    قیمت انس جهانی به خاطرشیوع کروناپایین آمد

  • ناشناس

    «رکورد زنی تولید 10‌تن طلا در سال جاری» این خبری است که روز گذشته وزیر صنعت و معدن در مجمع ایمیدرو آن را اعلام کرد، خبری که می‌توان آن را نویدبخش بهبود شرایط و اوضاع اقتصادی دانست