کد مطلب: ۶۰۹۸۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها هفته آخر آذر/ کدام بازار بیشترین سوددهی را داشت؟

بازدهی بازارها هفته آخر آذر/ کدام بازار بیشترین سوددهی را داشت؟

بازار سهام در هفته گذشته بهترین عملکرد را بین بازارهای مالی ثبت کرد و عملکرد بورس، پنج درصد مثبت شد. عملکرد دیگر بازارها هم هفته گذشته مثبت بود و تنها بازاری که عملکرد منفی داشت، بازار ارز بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص بورس در هفته پایانی آذر ۱۴۰۰ روند مثبتی را طی کرد. بورس برخلاف هفته‌های گذشته با سیگنال‌هایی از پایان نسبی مذاکرات و آرامش بیش‌تر در بازار دلار روند مثبتی را ثبت کرد.

شاخص کل بورس در هفته گذشته حدود پنج درصد رشد داشت.

آیا بورس از چرخه منفی خارج می‌شود؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار سهام سه هفته سخت را پشت سر گذاشت. شاخص کل از یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد به یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد ریزش کرد و سهم‌ها در صف فروش قفل بودند.

وی افزود: بر اساس تحلیل تکنیکال، شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد با مقاومت مواجه می‌شود و شاید بورس رفتار تکرارپذیری داشته باشد.

این کارشناس اظهار کرد: ارزش معاملات در دو روز پایانی هفته کمی امیدوارکننده بود و احتمالا هفته آینده شاخص کل به حدود کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد برسد. اگر ارزش معاملات افزایش یابد، خبر مثبتی مخابره شود و حقیقی‌ها خریدار باشند و حقوقی‌ها عرضه نکنند، احتمالا از لوپ منفی خارج می‌شویم.

دلار

قیمت دلار هفته سوم آذر را با نرخ ۲۷ هزار و ۴۱۰ تومان در سامانه سنا به پایان رساند اما در روز ۲ دی نرخ ارز به ۲۷ هزار و ۴۰۲ تومان رسید. قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت روند با ثباتی را طی کرد و نوسان پایین‌تر از یک درصد را ثبت کرد.

طلا و سکه

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت حدود ۱٫۵ درصد رشد داشت. قیمت طلا در پنجشنبه دوم دی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار هفته پایانی آذر حدود ۱٫۸ درصد بازدهی مثبت داشت. سکه در پایان هفته‌ سوم آذر حدود ۱۳ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان و پنجشنبه دوم دی حدود ۱۳ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان قیمت خورد.

طلا و سکه گران شد؟

قیمت اونس طلا که از روز گذشته وارد کانال هزار و ۸۰۰ دلار شده است در بازار جهانی امروز نیز در همین کانال باقی ماند و با قیمت ۱۸۰۷ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم امروز همزمان با رشد قیمت اونس طلا ، قیمت سکه و قیمت طلا ۱۸ عیار بر مدار صعود قرار گرفت.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز توانست ۲ هزار و ۴۰۰ تومان بالا برود و روی یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۹۰۰ تومان قرار بگیرد. قیمت سکه هم ۲۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان معامله شد.

Capture2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خادم

    بورس صبر میخواد ولی در نهایت عالی هست

  • ناشناس

    انشالله بورس میفته رو دور مثبت و همه چیز جبران میکنه… الان بهترین فرصت خریده

  • ناشناس

    در اوایل ریاست سید هر روز که دلار،یک تومن پایین می آمد به ازای آن هر عدد سهم ۶۰ تومن ریزش میکرد .با این طرفند بالای ۶۰ درصد زیان در این دوره کوتاه به سهامدار تحمیل شد .
    ودر سمت دیگر با بالا رفتن دلار .کارشناسان محترم تز دادند بالا رفتن دلار ربطی به ارزش سهام ندارد.وباید مذاکره صورت بگیرد.اونم که نشد الان میگن مشکل حقیقی است.خروج زده‌.
    حالا من که موندم .از کوه یخی فقط یکم برفک مونده.که اونم با یه نسیم ملایم وکم لطفی حقوقی محو خواهد شد .خدا کریمه حقوقی محترم ختور وسیتا سیمانی.همیشه باد به یه سمت نمی وزد.روزی خواهد رسید که ما نظاره گر باشیم

  • ناشناس

    مهمترین معیار رشد بورس “عملکرد شرکت ها و صنایع سهامی” است که به گفته کارشناسان سوددهی و عملکرد شرکت ها نسبت به سال های قبل رشد چشمگیری داشته، پس از بابت مشکلی نیست.
    البته در یک سال و اندی ویروس نو ظهور کرونا تاثیر سوء ی بر اقتصاد جهانی گذاشت و متاسفانه بورس را هم ریزشی کرد بدی این ویروس این است که دائما سویه عوض می کند و در حال حاضر سویه جدید آن امیکرون که از اسرائیل و چند کشور آفریقایی شروع شده می تواند به دلیل کاهش قیمت نفت و کاهش مبادلات بین المللی بورس را هم دوباره برای مدتی نوسانی کند چنان که برخی از کشورهای اروپایی دوباره محدودیت هایی را اعمال کردند و چنانچه همه شاهد هستیم در روزی که سهام اروپا ریزش داشت (چهارشنبه) سهام در کشور ما رشد بیش از ۵ درصدی را شاهد بود که سهام داران باید شکر گذار باشند.
    از ویروس کرونا که بگذریم همان طور که رسانه ها در چند روز اخیر گذارش کرده اند به نظر می رسد علت اصلی ریزش بورس در کشور ما اولا) فروش هیجانی و در ثانی) سهام داری فست فودی (کوتاه مدت) بوده است چون طبق گفته تجارت نیوز و اکثر سایت های اقتصادی؛
    “۹۹ درصد افرادی که از سال ۹۹ وارد بورس شده اند خروج زده اند”
    حال چطور شرکت ها می توانسته اند در مدت یک و سال و اندی سود سازی چندین برابری داشته باشند که برخی با سودهای کلان چندین برابری خروج زدند و باعث زیان شرکت ها و سهام داران واقعی شدند خودتان قضاوت کنید.
    پس برادران سهام دار مشکل مسئولین نبودند چون آنها مردم را به سهام داری دعوت کردند تا در کنار سود شرکت ها سهام داران هم منتفع شوند ولی امان از فرهنگ غلط سهام داری، امان از سهام داری فست فودی (کوتاه مدت) که مجال این فرصت طلایی را از بورس گرفت.
    پس از گذشته درس عبرت بگیرید و با دید سهام داری واقعی (یک سال به بالا و برای سود خوب سه الی چهار ساله) وارد بازار شوید تا هم شرکت ها بتوانند از پول های ورودی استفاده بهینه برده و مبادلات تجاری و مالی خود را با شرکای داخلی و خارجی گسترده تر کنند و سوددهی شان را افزایش دهند و ارزش سهامشان رشد بهتری کند و هم به تبع آن اکثریت سهام داران هم از این سود خوب منتفع شوند.
    الهی آمین.