کد مطلب: ۴۹۹۹۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی ۹ ماهه بازارها / سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشتر سود کردند؟

بازدهی ۹ ماهه بازارها / سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشتر سود کردند؟

در 9 ماهه نخست امسال بورس با رشد 176 درصدی برنده بازارهای مالی شده و در مقابل دلار با رشد 73 درصدی کمترین بازدهی مالی را داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی عملکرد بازارهای مالی از ابتدای امسال تا پایان روز۲۶ آذر ماه از بازدهی بالای بورس نسبت به دیگر بازارهای مالی خبر می‌دهد، اما دلار کمترین رشد در بازارها داشته است.

بورس

شاخص کل بورس از ابتدای سال تا پایان معاملات روز 26 آذر ماه 902 هزار واحد رشد کرد.

براساس داده‌های سازمان بورس، شاخص کل بورس پیش از آغاز سال جاری روی سطح 512 هزار واحدی قرار داشت و پنج ماهه نخست را با رشد پرسرعتی سپری کرد تا جایی که از مرز دو میلیون واحد نیز عبور کرد.

اما در چهار ماه گذشته نوسانات بازار نزولی بوده و حتی تا کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی نیز پایین آمد.

طی هفته‌ای اخیر این بازار نوسانات صعودی خود را آغاز کرد و در پایان معاملات روز 26 آذر ماه روی سطح یک میلیون و 413 هزار واحدی بسته شد.

بازار سرمایه در این 9 ماهی که از سال 1399 می‌گذرد، 902 هزار واحد رشد کرده و بازدهی 176 درصدی را به ثبت رسانده است.

سکه

پس از بورس، سکه با رشد 103 درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشت.

داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز نشان می‌دهد که سکه امامی در 9 ماهی که سپری شده بیش از شش میلیون تومان گران شده است.

پیش از آغاز سال جاری هر عدد سکه در بازار فلزات طلایی به قیمت پنج میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شد، اما خریداران در پایان آذر ماه برای خرید این فلز ارزشمند باید حدود 12 میلیون تومان بپردازند.

بازدهی بازارهای مالی در 9 ماهه نخست سال 1399

طلا

هر گرم طلای 18 عیار از ابتدای امسال 535 هزار تومان گران شده است.

خریداران این فلز گرانبها می‌توانستند در روزهای ابتدایی سال هر گرم از آن را با نرخ 602 هزار تومان خریداری کنند اما الان باید 536 هزار تومان بیشتر بپردازند، یعنی این فلز گرانبها 88.8 درصد در 9 ماهه اخیر گران شده است.

قیمت طلا در روز 28 آذر ماه روی نرخ یک میلیون و 137 هزار تومان خریدوفروش می‌شود، اگر چه در امسال قیمت طلا به نرخ یک میلیون و 500 هزار تومان نیز رسید.

دلار

دلار حدود 11 هزار تومان گران شده، اما کمترین افزایش قیمت را نسبت به دیگر بازارها داشت.

طبق نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در روزهای باز شدن بازار در فروردین ماه امسال 14 هزار و 900 تومان بود اما در پایان دوره 9 ماهه گذشته به نرخ 25 هزار و 800 تومان رسیده است.

میزان افزایش قیمت دلار 10 هزار و 900 تومان است که رشد 73.1 درصدی را برای معامله‌گران این بازار نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دوستان مردم درست راهنمایی کنید
    عزیزان ما ضرر کردم و شما دیگه بورس نیاید.کسی تو بورس سود نکرده .همش دروغ میگن
    وسلام تمام

  • ناشناس

    یادش بخیر سال 72 با حقوق ماهی 50 هزار تومن یه زمین تو شهرستان خریدم 650 میلیون الان با حقوق 150 ماه می تونم عین همون زمین بخرم توهمون جا

  • ناشناس

     ۲۰۰ ملیونی شده ۳ ملیارد
    زمین که خریدن ۱۰۰ ملیون شده ۵ ملیارد
    اپارتمان و زمین حباب چند برابری داشتن؟
    چرا فقط گیر دادید به بورس و میگید حباب داره باید اصلاح بشه؟چون مسولین خودتون تو زمین و خونه سرمایه گذاری کردید

  • ناشناس

    ناظرو مسولین چرا نظارت نمیکنید.تمام پولمون و پس اندازمون از بین رفت .باقی مونده هم به بهانه سهام جایزه بلوکه کردن .غلط کردیم تو افزایش سرمایه شرکت کردیم .این سهام بلوکه شده شتران ازاد کنید بفروشیم بریم گم شیم. ۶۰ درصد ضرر قبول داریم و نمیخیخوایم بمونیم که جبران بشهلطفا تایید کنید شاید به گوش یه با وجدان رسید

  • ناشناس

    رشد بورس به نفع کشور و مردمه ، برعکس رشد سکه و مخصوصا دلار فقط باعث گرونی و بیچاره شدن مردم میشه

  • ناشناس

    دولت پولی را که برای یارانه اذر نیاز داشت از طریق عرضه در بورس هفته گذشته تامین کرد در واقع ازجیب بورس بازان خارج کرد و به همین دلیل هفته گذشته نیز منفی زیاد بود

  • ناشناس

    ما که ندیدیم این افزایش در صد را. شما ها که دیدین بگین چه جوریه ما هم یاد بگیریم

  • ناشناس

    ماکه ۵ماه وارد این بازار شدیم ۶۰درصد ازاصل سرمایه باختیم ۴۰درصد الباقی ارزش ۲۰درصد ورودمان رادارد از زمانیکه یادم میاد از این دولتمردان فقط دروغ شنیدم ۰۰۰۰تازمانیکه دل به اسلام داشته باشیم اقازادها درانطرف زندگی اشرافی میکنند

  • ناشناس

    سلام
    ما گول دروغهای شما خوردیم و فکر کردیم بورس قانون داره
    ای کسانی که این پیامها میخونید همش دروغ میگن.بورس فقط ضرر
    تا حالا کسی تو بورس سود نکرده همه مردم ۵۰ الی ۶۰ درصد تو ضرر هستن تبلیغ میکنن که افراد جدید گول بخورن و بیان بورس و خودشون بفروشن و فرار کنن .اخلاق و انسانیت داشته باشید و راستگو باشید

  • ناشناس

    اگه منظورتون از سود 175درصدی، رشد شاخص کل هستش، درست میگید. ولی یا خ…ید ، یا خودتون رو به خ…یا زدید. به نظر شما چند درصد از حقیقیا از این سود 176درصدی منافع شدن؟ بالای ۹۹درصد از افرادی که امسال وارد بورس شدن و عمده فعالان بورسی رو تشکیل میدن بیش از ۵۰درصد از سرمایه اولیه شون رو از دست دادن و با توجه به نرخ تورم ۱۰۰درصدی دولت تدبیر و امید عملا سرمایه یک عمرشون رو تو این قم…رخونه باختند. لطفاً کمی انصاف و تقوا داشته باشید و برخی از واقعیت های تلخ این بازار رو برای افکار عمومی بیان کنید.
    باشد که رستگار شوید.