کد مطلب: ۵۹۹۳۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام دانش‌آموزان باید از فردا به مدرسه بروند؟

کدام دانش‌آموزان باید از فردا به مدرسه بروند؟

بیش از یک و نیم سال تحصیلی از آموزش مجازی مدارس می‌گذرد. حالا مقامات آموزشی از بازگشایی مدارس از اول آذر خبر داده‌اند، اما کدام دانش‌آموزان باید از فردا در مدارس حضور داشته باشند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک ونیم سال تحصیلی از آموزش مجازی می‌گذرد. سرانجام مقامات تصمیم به بازگشایی مدارس گرفتند. آنطور که سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر با برنامه‌ و الگویی که مدارس تدوین کرده‌اند، آموزش حضوری را آغاز می‌کنند و به تدریج زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم می‌شود.

موافقان و مخالفان بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس موافقان و مخالفانی دارد. برخی از خانواده‌ها می‌گویند در شرایط کرونایی جان فرزندانشان به خطر می‌افتد و بهتر است آموزش آنلاین همچنان ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر برخی از خانواده‌ها نیز می‌گویند فرزندانشان در دوره کرونا از درس فاصله گرفته‌اند و از کیفیت آموزش مجازی راضی نیستند. در همین حال سرپرست آموزش و پرورش گفته بر اساس بررسی‌هایی که مراکز نظرسنجی سطح کشور انجام داده‌اند، میزان موافقت والدین با حضور دانش‌آموزان در مدرسه نزدیک به ۷۰ درصد است.

پاسخ آموزش و پرورش به نگرانی خانواده‌ها

کاظمی در جواب نگرانی برخی از خانواده‌ها گفته بود: «واکسیناسیون کارکنان و عوامل اجرایی مدارس ۱۰۰ در صد و به طور کامل انجام شده. واکسیناسیون معلمان در سراسر کشور به نزدیک ۹۰ درصد رسیده است و تلاش می‌کنیم آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم. واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به حدود ۸۸.۵ درصد رسیده و قطعا با بازگشایی مدارس به مرز ۱۰۰ درصد نزدیک خواهد شد.»

همه اینها در حالی است که در حال حاضر ۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. از سوی دیگر بر اساس اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۳۰ آبان، چهار هزار و ۳۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان در کشور به ۶ میلیون و ۷۷ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به حدود ۱۲۹ هزار نفر رسید.

پیش‌تر علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس گفته بود:«درصورتی که جمعیت دانش‌آموزی در یک مدرسه به گونه‌ای باشد که نیاز به گروه‌بندی داشته باشد تا فاصله رعایت شود قطعا آموزش ترکیبی خواهد بود. اما اگر تراکم در مدرسه‌ای بالا نبود می‌توانند همه پنج روز هفته را فعالیت حضوری داشته باشند.» البته به صورت مشخص و دقیق گفته نشده که جمعیت دانش‌آموزان باید چه تعداد باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما که از خیر حضوری گذشتیم و با جون بچه هامون بازی نمیکنیم

  • ناشناس

    بخدا کرونا کوچیک و بزرگ سرش نمیشه تورو خدا آنلاینی باشه

  • ناشناس

    ما ک می‌ترسیم بفرستیم کرونا خیلی خطرناکه