کد مطلب: ۲۵۰۶۷۷

بازگشت آرامش به بازار ارز نیازمند زمان است

بازگشت آرامش به بازار ارز نیازمند زمان است

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت تکمیل سیاست‌های بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز تاکید کرد و گفت: دولت باید برای ساماندهی بازار ارز به عملیاتی بودن تصمیمات خود واقف باشد.

محمدمهدی مفتح با اشاره به نابسامانی نرخ ارز در بازار، گفت: تعدیل نرخ‌ها در بازار و بازگشت آرامش به آن اکنون بیش از هر چیزی مستلزم گذشت زمان است. نماینده مردم تویسرکان در مجلس، با بیان اینکه بانک مرکزی باید با سیاست‌های منسجم آرامش را به بازار ارز برگرداند، افزود: اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی در این حوزه فعلا کافی نبوده و باید تکمیل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مفتح با تاکید بر اینکه دولت به ویژه بانک مرکزی باید برای ساماندهی بازار ارز به عملیاتی بودن تصمیمات خود واقف باشد، تصریح کرد: توجه به شرایط کنونی بازار برای اتخاذ تدبیری برای ساماندهی آن لازم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بانک مرکزی به عنوان مسئول مستقیم نوسانات اخیر بازار ارز باید مسئولیت ساماندهی آن را نیز بر عهده بگیرد، گفت: بازار ارز در حال حاضر رویه منطقی نداشته و قابل پیش بینی نیست.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید با منطقی سازی بازار ارز شرایط آن را برای متقاضیان و فعالان اقتصادی قابل پیش بینی کند، افزود: اتخاذ سیاست‌های شفاف لازمه ساماندهی آشفته بازار ارز است.

وی ادامه داد: برای ارزیابی نهایی از عملکرد بانک مرکزی در حوزه ساماندهی ارزی باید در طی گزارشی از جزییات اقدامات انجام شده مطلع شویم.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.