کد مطلب: ۴۱۶۹۴۰

همتی:

حضور محکم بانک مرکزی ثبات نسبی را به بازار ارز برگرداند

حضور محکم بانک مرکزی ثبات نسبی را به بازار ارز برگرداند

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بدون نفت، در شش ماه اول سال 98، گفت: حضور محکم بانک مرکزی و مدیریت اصولی و علمی بازار ارز، یکبار دیگر ثبات نسبی را به بازار برگرداند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود نوشت: یک خبر و یک تقدیر و یک تقدیر دارم.

وی در این پست اظهار کرده، خبر خوب و امیدوار کننده! رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بدون نفت، در شش ماه اول سال 1398 است. در سه ماهه دوم سال، شاهد رشد 9.5+ درصد کشاورزی و رشد 0.4+ درصد گروه صنعت و معدن و رشد 1.4- درصد خدمات بودیم.

همتی افزوده، بنابراین، با ثبت رشد 0.6+ درصد در سه ماهه دوم سال، در مجموع رشد 0.5+ درصدی برای نیمه اول سال ثبت می‌شود. بخش نفت نیز شرایط خاص خود را دارد.

وی بیان کرده، حضور محکم بانک مرکزی و مدیریت اصولی و علمی بازار ارز، یکبار دیگر ثبات نسبی را به بازار برگرداند. از همراهی مردم عزیز که فضای لازم به سفته‌بازاران و دلالان ندادند و همراهی لازم را با بانک مرکزی داشتند، قدردانی می‌کنم.

رئیس کل بانک مرکزی افزوده، نظر مربوط است به سرنوشت دولایحه پالرمو و CFT. یقین دارم اعضای مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام، حتما حساسیت موضوع و ضرورت تداوم مناسبات بانکی و پولی در شرایط تحریم را در نظر می‌گیرند. بپذیریم که بانک مرکزی در حدی که در این شرایط بسیار سخت و حساس، تکلیف دارد حقی هم در تصمیم‌سازی داشته باشد.

جدید همتی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهرنوش

    کدوم ثبات طلاکه مجددرفت بالا