کد مطلب: ۶۱۷۸۱۸

بحران سالمندی در دومین اقتصاد جهان

بحران سالمندی در دومین اقتصاد جهان

پس از چندین دهه سیاست کنترل جمعیت اکنون دولت چین مردم را به فرزندآوری بیشتر تشویق می‌کند. نرخ زاد و ولد چین در سال ۲۰۲۱ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر تنها ۷/۵۲ تولد بوده است. این روند نزولی باعث شد که سال گذشته دولت چین به هر زوج اجازه‌ به دنیا آوردن سه فرزند را بدهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ زاد و ولد چین در سال ۲۰۲۱ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر تنها ۷/۵۲ تولد بوده است. این روند نزولی باعث شد که سال گذشته دولت چین به هر زوج اجازه‌ به دنیا آوردن سه فرزند را بدهد.

چین سیاست تک فرزندی چندین ساله خود را در سال ۲۰۱۶ حذف و آن را با قانون دیگری جایگزین کرد. در این قانون زوجین می‌توانستند تا دو فرزند به دنیا بیاورند. اما این بار زوج‌های چینی دیگر تمایلی به داشتن فرزندان بیشتر نداشتند زیرا هزینه‌های زندگی شهری به شدت بالاست. این نرخ زاد و ولد از سال ۱۹۴۹ پایین‌ترین نرخ بوده است.

به نقل از الجزیره ، نرخ رشد جمعیت چین در سال ۲۰۲۱ بدون احتساب مهاجرانی که به این کشور می‌آیند، تنها ۰/۰۳۴ درصد بوده است. این نرخ از سال ۱۹۶۰ پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت در چین بوده است.

چین با این مشکلات جمعیتی چندان ناآشنا نیست اما سرعت پیر شدن جمعیت این کشور از آنچه انتظار می‌رفت بیشتر است. این مسئله می‌تواند نشان دهنده این باشد که جمعیت چین در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسیده است. همچنین سرعت افزایش جمعیت آن روند کاهشی در پیش دارد.

در سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۰/۶۲ میلیون نوزاد به دنیا آمدند که نسبت به سال ۲۰۲۰ که ۱۲ میلیون نوزاد متولد شده بودند، این رقم کاهشی بوده است. نرخ زاد و ولد در سال ۲۰۲۰، ۸/۵۲ تولد به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.